Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Harde schijf blijft activiteit geven na installatie NIS 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik Norton Internet Security 2007 (met Norton Antivirus) met Norton Systemworks 2006 geïnstalleerd.
Alles na installatie gedefragmenteerd, schijf opgeruimt en gans de santeboetiek.
Dit is allemaal goed verlopen en ben er tevreden van, maar nu laat de computer constant de harde schijf werken dwz dat mijn harde schijf ledje continu aan't flikkeren is en dat ik ze lees en schrijfbewerkingen hoor uitvoeren zolang de computer aan staat.
Daarvoor had ik Norton Internet Security 2004 en dit bovenstaande deed hij toen niet.
Ik merk ook op dat mijn computer een stuk trager is geworden daarmee.
Is dit normaal. Eens geïnstalleerd zou dit toch moeten ophouden. Het werkt op de zenuwen na verloop van tijd. Deze computer gebruik ik voor mijn werk.
Is er een oplossing voor?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:33
Uhm, is NIS _elk_ bestand op je harde schijf niet gewoon aan het controleren op virussen etc.?
Ik meen mij te herinneren dat Norton dat standaard deed na installatie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Norton heeft een volledige virusscan uitgevoerd, alle items zijn aangevinkt dat ze OK zijn.
De computer doet dit nu telkens hij aanstaat en blijft dit doen zolang hij niet is uitgeschakeld. Is al verschillende keren afgesloten geweest en dit blijft maar duren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 22:41 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
heb je speciale dingen nodig van die software dat je persé dat pakket wilt gebruiken?
"vroeger" vond ik norton namelijk wel ok, maar tegenwoordig heb je al bijna een 2Ghz machine nodig om t te draaien..
zelf heb ik een hardware router/firewall en Mcaffe Virusscan Enterprise 8 en daar ben ik een stuk beter over te spreken...

maar ja, als je net NIS hebt gekocht, stap je ook niet meet 123 over naar een ander pakket... (denk ik)

gang is alles

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Achja het is algemeen bekend dat Norton systeembronnen vreet. Waarschijnlijk is hij toch nog aan het scannen, hoe is het processor gebruik? Misschien wat instellingen aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dit omdat ik van de vorige versies van Norton zeer tevreden was.
Mijn computer is een Pentium 4 met 2,66GHz kloksnelheid.
De onderdelen van het programma op zich werken zeer goed, zelfs beter dan de vorige versie, alleen dat de computer continu de harde schijf aanspreekt.
Op het scherm zie ik namelijk niets gebeuren dus er gebeuren zaken op de achtergrond.
Het internet is via een router (US Robotics).
Het processor gebruik schommelt tussen de 3 en 7% als ik CTRL ALT DELETE doe voor de systeem taakbeheer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 22:58 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Japidoff schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:46:
heb je speciale dingen nodig van die software dat je persé dat pakket wilt gebruiken?
"vroeger" vond ik norton namelijk wel ok, maar tegenwoordig heb je al bijna een 2Ghz machine nodig om te draaien..
ik geef je groot gelijk, ik heb Norton internet security 2005 gehad op een 3GHz systeem met 1 Gb RAM en door die stomme CCPROXY.EXE dat van parental control is draaide mijn hele syteem op 100%, wat nu raar is dit valt maar af en toe voor en dan is mijn pc heel traag na een reboot is dit meestal gedaan :).
Ik ben nu ook totaal afgestapt van norton antivirus avast heeft een gratis editie met updates en alles wat je maar moet hebben zie topic: hoe bestanden veilig verplaatsen zonder infectie avast betrapte en verwijderde de meeste terwijl norton ze ofwel niet zag ofwel niet kon verwijderen IK ACCEPTEER DAT NIET :( :( :( :( :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kun je zien welk proces er welke processortijd gebruikt?
CTRL ALT DELETE geeft je de processen maar die CCPROXY.EXE zie ik er niet tussen staan.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:36:
En hoe kun je zien welk proces er welke processortijd gebruikt?
CTRL ALT DELETE geeft je de processen maar die CCPROXY.EXE zie ik er niet tussen staan.
Raar, mss een hidden proces kun je zien met firewall van ashampoo (ik weet het klinkt raar)of "what's running".
of mss je virtueel geheugen dat constant aangesproken wordt :?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Nu is de activiteit al veel verminderd.
Waarschijnlijk zoekt de nog jonge Norton kennismaking met de bestanden en loopt die een voor een af.
Ik hoop dat het zo blijft.
Pagina: 1