[Ervaringen] Shuttle Pro dan wel PowerMate

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik ben de laatste tijd ontzettend veel bezig met videomontage en ik wordt helemaal gek van telkens dat heen en weer gescroll over de tijdlijnen heen. Dus maar op zoek gegaan naar iets wat dat wel goed kan en toen viel (in september al op de IBC) mijn oog op de Shuttle (Pro) en kwam in een topic hier de PowerMate van Griffin tegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.contourdesign.com/shuttlepro/shuttleproweb.jpg
De Shuttle Pro, van ContourDesign

Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/assets/images/products/powermate/prod_powermate_main.jpg
De PowerMate, van Griffin Technology

Ze zeggen dat ze allebei hetzelfde kunnen, maar ben benieuwd naar ervaringen met deze apparaten. Nu heb ik al kunnen spelen met de Shuttle Pro (op de IBC afgelopen september) en beviel me wel heel erg, tenminste als je montage maken in een stand op een beurs representatief vind. Alleen hoorde laatsts van iemand dat die knopjes heel snel van het apparaat afvielen.

Iemand die dit kan bevestigen. Graag ervaringen!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk ook even naar Logitech nulooq alhoewel dat speelgoedje nog even op zich laat wachten.

Verder heb ik geen ervaringen met dit soort controllers, maar wilde toch deze URL met je delen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:26
Ik had een shuttle. Ziet er leuk uit maar uiteindelijk ben ik toch alleen m'n tablet gaan gebruiken.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
MAX3400 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:34:
Kijk ook even naar Logitech nulooq alhoewel dat speelgoedje nog even op zich laat wachten.

Verder heb ik geen ervaringen met dit soort controllers, maar wilde toch deze URL met je delen.
Dank je wel. Topic had ik nog niet gevonden. Misschien moet ik toch maar eens kijken of deze nu wel in Nederland verkrijgbaar is.
wibblemoo schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:43:
Ik had een shuttle. Ziet er leuk uit maar uiteindelijk ben ik toch alleen m'n tablet gaan gebruiken.
Waarom ben je alleen maar je tablet gaan gebruiken? Omdat de Shuttle niet beviel qua gebruiksvriendelijkheid of omdat je sneller werkt met een tablet. Mag ik trouwens vragen waarvoor je hem gebruikt hebt dan? Want videobewerking lijkt me persoonlijk niet echt lekker met een tablet. Omdat je dan nogal precisie mist (tenminste, ik met een tablet)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:26
Omdat ik sneller ben gaan werken met een tablet (wacom intuos a5 wide).
1 hand op de knoppen (voor mij rechts omdat ik links ben) en andere hand met het pennetje.
Als je eenmaal leert werken met een tablet ben je veel sneller en preciezer.
Gebruik m'n tablet voor alle bezigheden, heb geen muis meer. Meeste is FCP/shake en CS2.

[ Voor 15% gewijzigd door wibblemoo op 03-12-2006 12:46 ]

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Effectief gebruik je die shuttle nooit waarvoor je het hebt gekocht. En je moet er ook minimaal twee hebben om het bij videoediten handig te laten zijn.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik zelf heb de griffin powermate leuk speeltje enige waar ik hem voor gebruik is timescrube en om de volume van me macpro harder & zachter te zetten ;) voor de rest niet veel eigelijk
Pagina: 1