Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Minimumloon verkoper (computerwinkel)?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.011 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-10 19:26

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Topicstarter
Als 22 jarige verdien ik € 5,8 bruto (inclusief 8% vakantie toeslag), is dat niet ontzettend weinig? Mijn baas beweert glashard dat mijn uurloon boven het minimumuurloon ligt. Klopt dit? :?
Het is voornamelijk verkoop wat ik doe. Ik studeer voltijd en ben dus een parttimer...

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2120

Als je acht uur werkt, zou dat op 6,24 per uur moeten uitkomen. Dat verdiende ik als 18 jarige ook bij een bijbaantje.

8 euro is wel het gangbare tarief voor ICTers volgens mij, tenminste voor mij wel (21 jaar).

[ Voor 85% gewijzigd door Gamo op 02-12-2006 20:49 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

even google raadplegen voor de hoogte van het minimum loon en je weet het. Daarna is natuurlijk gewoon het verhaal vraag / aanbod. Als je vindt dat je te weinig verdient moet je een ander baan zoeken :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

job

Bruto zou het iets van 6.24 moeten zijn, netto 5.40.
8% vakantie geld erbij.. dan kom je ongeveer uit op 5.80.
Het is weinig, maar het is wel minimumloon (zeker niet hoger dan dat).

[ Voor 18% gewijzigd door job op 02-12-2006 20:56 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 13:20
Ik verdiende als studenttutor op de Hogeschool al 8,65€ netto per uur (en dan waren het uren van 45 minuten :P cq. lesuren dus).... Lijkt me als je in een winkel werkt dat je dan ook wel meer mag krijgen.

Zelf heb ik nu een baan gevonden voor 7,79€ per uur, en krijg ik elk uur 50% toeslag, naast dit krijg ik ook nog verlofuren en vakantiegeld.... Het is dus een kwestie van goed zoeken, want ik ben zelf inmiddels ook 22. En anders zou je naar mijn mening eens op zoek kunnen gaan naar een andere werkgever?

@job... zijn 5,80 is bruto, de jouwe is netto.... kleine nuance.

Wanna play?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
F-Tim schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:36:
Ik verdiende als studenttutor op de Hogeschool al 8,65€ netto per uur (en dan waren het uren van 45 minuten :P cq. lesuren dus).... Lijkt me als je in een winkel werkt dat je dan ook wel meer mag krijgen.
Vind je? Een studentassistent vereist meer en hogere kwalificaties dan een willekeurige (ongeschoolde) verkoper. Daarnaast heb je als studentassistent waarschijnlijk ook nog de mazzel dat je onder een CAO valt.

Volgens http://www.berekenhet.nl/...onResultaten_display=true zou een 22 jarige minimaal 6,24 per uur excl. 8% vakantiegeld moeten krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 02-12-2006 21:56 ]

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:15
Placid_K schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:45:
Als 22 jarige verdien ik € 5,8 bruto (inclusief 8% vakantie toeslag), is dat niet ontzettend weinig? Mijn baas beweert glashard dat mijn uurloon boven het minimumuurloon ligt. Klopt dit? :?
Het is voornamelijk verkoop wat ik doe. Ik studeer voltijd en ben dus een parttimer...
Het lijkt me dat je te weinig verdient. Als je SZW bekijkt zou je dat ongeveer netto per uur moeten krijgen. Daarnaast moet het vakantiegeld apart berekend worden. Het minimum loon van 5.00 euro zou dan dus exclusief vakantiegeld zijn omdat dit een apart recht is.
Hierbij wordt overigens buiten beschouwing gelaten dat je ook nog eens vakantie-uren opbouwt. Zitten die ook in het uurloon opgenomen dan verdien je zeker te weinig..

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ben straks 17 en verdien 5.50 euro per uur. NETTO. Ik zie dit hier staan en denk bij mijzelf dat dit best veel is. Ik zou eens echt achter je oren krabben of dit het juiste bedrag is.( werk in de horeca als afwasser. Misschien dat dit scheelt)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik kreeg bij vorige baas 7.50 netto per uur.
was toen 19 (ben er mee gekapt).
Werkte er 5 jaar (software deven)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

job

F-Tim schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:36:
@job... zijn 5,80 is bruto, de jouwe is netto.... kleine nuance.
verrek, niet gezien dat zijn 5.80 bruto is.. ai.. dan klopt er inderdaad iets niet.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:47
Ik ben een 20 jarige (over 2 weken 21) verkoper en verdien ook maar iets over de 5,- per uur.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• F-Tim
  • Laatst online: 15-11 13:20
Rukapul schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:41:
[...]

Vind je? Een studentassistent vereist meer en hogere kwalificaties dan een willekeurige (ongeschoolde) verkoper. Daarnaast heb je als studentassistent waarschijnlijk ook nog de mazzel dat je onder een CAO valt.

Volgens http://www.berekenhet.nl/...onResultaten_display=true zou een 22 jarige minimaal 6,24 per uur excl. 8% vakantiegeld moeten krijgen.
Het heeft wellicht hogere kwalificaties nodig, maar ik was op dat moment 3de jaars, en moest programmeerles java geven aan 1ste jaars. De enige "papieren" kwalificaties waren op dat moment dus niet meer dan m'n Propedeuse-certificaat van de opleiding..... Maar idd, het viel wel onder een CAO dat was ik even vergeten, mijn excuses :X

Misschien om het meer in vergelijk te zetten met ander willekeuring (ongeschoold) werk, toen ik in de Horeca werkte, kreeg ik als 18 jarige al 5,84 en als 19 jarige 6,40. En toen verkocht ik ipv hardware, koffie en warme maaltijden. Ik blijf er dus bij dat ik 5,80 érg weinig vind, zeker voor iemand van 22.

Ik krijg het vermoeden dat zelfs de McDonalds nog beter betaald dan 5,80 per uur 8)7 (niet hatelijk bedoeld jegens medewerkers van de McDonalds, ofwel TS)

Wanna play?

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Het is maar wat je er zelf van vindt,
Ik verdien als 20-jarige 2x zoveel maar dan netto (programmeur), en omdat ik het goed naar mn zin heb had ik het voor de helft nog gedaan. Geld is niet alles en als je het goed naar je zin hebt gewoon lekker door blijven gaan. Je kan natuurlijk wel even bij je baas aankloppen voor een verhoging maar dan moet je dit wel waard zijn in zijn ogen. Ik heb zelf een half jaar een eigen computerwinkel gehad en het is echt knokken tegen de prijsvechters, het is met hun prijzen en jouw inkoopprijzen simpelweg onmogelijk om én een goede winst te maken én om goedkoop te zijn, er zijn al vele kleine zaakjes gesneuveld door de druk van bijv. Media Markt en Alternate (nare Duitsers!), misschien is het iets om rekening mee te houden als je je baas om een verhoging vraagt...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Gamo schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:46:
8 euro is wel het gangbare tarief voor ICTers volgens mij, tenminste voor mij wel (21 jaar).
Even los van het feit dat 5 euro/uur weinig is, ben je natuurlijk geen ICTer als je als verkoper in een computerzaak werkt ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:28

Exirion

Gadgetfetisjist

sverzijl schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:46:
Even los van het feit dat 5 euro/uur weinig is, ben je natuurlijk geen ICTer als je als verkoper in een computerzaak werkt ;)
Anders zouden de miepjes bij de Hema die DVD-R's afrekenen zich ook ICT'ers mogen noemen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
Volgens mij is het minimumuurloon voor 22-jarigen, zonder de 8% vakantiegeld per juli 2006 € 50,40. Dit is dus € 6,30 per uur.

per 1/1/2007 wordt dit € 51,03 resp. € 6,41.

Je kan (in volgorde van schadetoebrengend aan je arbeidsrelatie):
a) Je werkgever aan zijn mouw te trekken, en hem als nog het achterstallige loon van de afgelopen jaren (mocht hij toen ook al te weining betalen), te laten betalen. Hierop zit een enorme rente en boete (tot 50%, excl wettelijke rente), dus het kan zowaar voordelig zijn.
b) Je werkgever informeren dat hij te weinig betaald, en hem het te weinig betaalde salaris sinds je 22 bent geworden alsnog uit laten betalen.
c) Vanaf 1/1/2007 6,41 laten betalen, en een mooie kerst-bonus afspreken :)
d) de Arbeidsinspectie tippen, zonder dat je werkgever weet dat jij het bent die getipt heeft.

Let er wel op dat de werkgever boete riskeert als de arbeidsinspectie of de belastingdienst er achter komt dat hij te weinig betaald (heeft), en daarnaast dan ook alsnog het volledige bedrag incl rente mag betalen.

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Als 22 jarige in een supermarkt verdien je zo'n 9 euro bruto, dat is gewoon CAO. Die CAO is wel niet op jou van toepassing, maar het loon zou wat mij betreft wel overeen moeten komen.

• mfz11
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-10 22:07
ja werkgever betaald je nog het minimumloon van een 21 jarige toen je jarig bent geworden had je een salaris verhoging moeten krijgen je word nu onder het minimum loon betaald wat je werkegever snel recht moet zetten. de boete's hierop liegen er niet om.

zoals boven aangegeven trek je werkgever aan zijn mouw en laat even het minimumloon zien voor een 22 jarige dit is bij een werkweek van 40 uur 1081,70 bruto excl vakantie toelsag en vergoeding zorgverzekering. je kan dit ook zien op je loonstrook daar staat altijd het minimumloon op voor jouw leeftijd bij een volledige werkweek. www.belastingdienst.nl moet het minimum loon wel te vinden zijn.

En je hebt recht over het te weinig betaalde loon. p.s. laat dit niet als kerst bonus uitbetalen is dan volledig belast laat dat gewoon netjes verekenen dan betaal je er geen of nauwelijks belasting over gezien je inkomen.

• Barrycade
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

[overpeinzing modus]mmm een student van 22 die in een computerwinkel werkt maar niet weet hoe hij op moet zoeken hoeveel het minimumloon voor zijn leeftijd is. Wellicht verdient hij niet beter ;)
[/overpeinzing modus]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Bruto of netto maakt niet zoveel uit bij een bijbaantje natuurlijk. Zolang je minder dan ±€100 verdient en je maakt gebruik van de heffingskorting (niet meer dan 1 werkgever) dan betaal je geen cent belasting. Er komen dan alleen maar toeslagen (vakantiedagen, vakantieuren, vrijedagen et cetera) bij. Je nettoloon zal dus hoger zijn dan je brutoloon.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

22 jaar, 5,80 per uur...ik weet t niet hoor, maar ik verdiende toen ongeveer het dubbele van jou (11,40 per uur, netto, en dat is dus 4 jaar geleden....) terwijl ik in een supermarkt werkte...Wellicht is het nog net op het niveau van het minimumloon, maar imo ben je gek als je je voor zo'n hongerloontje laat gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door kamstra op 05-12-2006 13:36 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
€11,40 per uur netto in een supermarkt? Dat lijkt me zeer sterk, een vulploegleider bij ons die er al meer dan 5 jaar werkt krijgt iets van €7 per uur netto en die is volgens mij 20.

The devil is in the details.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hahn schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:37:
€11,40 per uur netto in een supermarkt? Dat lijkt me zeer sterk, een vulploegleider bij ons die er al meer dan 5 jaar werkt krijgt iets van €7 per uur netto en die is volgens mij 20.
Misschien bedoelde hij guldens :)

Money for nothin' and your chicks for free

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het minimumloon is vrij laag helaas. Toen ik als 16 jarige bij een computerwinkel werkte kreeg ik het verbazingwekkende loon van 2,80 bruto per uur. :'( Met m'n huidige leeftijd (17) zou ik 3,05 bruto krijgen ongeveer..

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 21:26
Satch schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:29:
Het minimumloon is vrij laag helaas. Toen ik als 16 jarige bij een computerwinkel werkte kreeg ik het verbazingwekkende loon van 2,80 bruto per uur. :'( Met m'n huidige leeftijd (17) zou ik 3,05 bruto krijgen ongeveer..
Heb je dit gewoon stilzwijgend geaccepteerd of er ook daadwerkelijk over gepraat? Dat ik als 17 jarige de horeca in ging vroegen ze bij het sollicitatiegesprek aan hoeveel loon ik zat te denken. Destijds 4,50 netto genoemd en daarmee gingen ze akkoord. Ik bedoel maar te zeggen, als je niets laat horen dan zit je al gauw aan je minimumloon.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

DeeJee schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:23:
[...]

Misschien bedoelde hij guldens :)
Nee, ik bedoel euro's....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt mischien wel een hongerloontje, maar het is wel een take it of leave it. Wil jij niet voor dat loon werken, vinden ze zeker wel iemand anders die dit wel wil. Mede door de euro 'lijkt' het zelfs nog minder. Je kan altijd erover in gesprek gaan, of het wat opleverd is punt 2 :)

Vroegah verdiende ik bij McDonald ook maar 2knaak80 (ƒ 5,80), dat is nu ook maar net € 2,60?

En €11,40 per uur netto in een supermarkt lijkt mij zo goed als onmogelijk. 23-jarig minimum loon zit op de €7,nogwat, zit je dan wel erg boven :P

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 05-12-2006 15:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ricardo87 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:34:
[...]

Heb je dit gewoon stilzwijgend geaccepteerd of er ook daadwerkelijk over gepraat? Dat ik als 17 jarige de horeca in ging vroegen ze bij het sollicitatiegesprek aan hoeveel loon ik zat te denken. Destijds 4,50 netto genoemd en daarmee gingen ze akkoord. Ik bedoel maar te zeggen, als je niets laat horen dan zit je al gauw aan je minimumloon.
Achteraf had ik dat misschien beter kunnen doen, ik heb er echter daarom ook maar een maand gewerkt. Het was wel zo dat ze eigenlijk hoe jonger hoe beter vonden. Die zijn immers goedkoper. Een collega van me was dus ook 15.
Het filliaal is echter nu ook gesloten, dus de zaken gingen blijkbaar niet echt goed, waarschijnlijk had ik dus ook niet veel meer loon kunnen krijgen ;) :)

Verwijderd

5,80? Zou ik mn nest niet meer voor uitkomen als 22 jarige. 8,57 is het minimum waar ik genoegen mee zou nemen. Dat krijg ik als 23 jarige bij mijn bijbaantje.

Oh nee 9,10 alweer na de laatste verhoging.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 21:59 ]

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
kranten lopen verdient volgens mij nog meer :-)

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 21:04
kraaitje schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:01:
kranten lopen verdient volgens mij nog meer :-)
Ja, maar voor krantenlopen moet ik om 05:30 m'n bed uit dus dat is niet echt vergelijkbaar

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-11 23:21
Zeur niet kerel, ik werk ook in een grote computer winkel ik beur 4.10 per uur.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:38

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

blup schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:52:
Zeur niet kerel, ik werk ook in een grote computer winkel ik beur 4.10 per uur.
Het maakt natuurlijk nogal uit of je 15 bent of 22 ;)

Rail Away!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:59:
5,80? Zou ik mn nest niet meer voor uitkomen als 22 jarige. 8,57 is het minimum waar ik genoegen mee zou nemen. Dat krijg ik als 23 jarige bij mijn bijbaantje.
Tsja, als je een baantje nodig hebt, moet je niet al te picky zijn he?! ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Ik heb zelf 6 jaar in een supermarkt gewerkt, waarvan 4 jaar als vulploegleider. Op mijn 22e verdiende ik € 10,05 / uur (bruto). Het is natuurlijk afhankelijk van je situatie wat je daar dan netto aan over houdt ( Heffingskorting, aantal gewerkte uur per jaar etc. ) Tevens kreeg ik dan aan het eind van het jaar een winstuitkering, deze was gemiddeld 90% van een maandloon. Ook een vakantiegeld van 8% was standaard.
Pagina: 1