Gezocht: lang muisknop indrukken om te dubbelklik; hoe? *

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Zoals jullie weten is er legio software waarmee je een bepaalde knop op je muis een dubbelklik-functie kunt geven. Ofwel, je klikt op die muisknop en de software vertaalt het dan naar een dubbelklik van de linkermuisknop. Da's handig als je wat RSI-gevoelig bent en liever niet teveel dubbelklikt. O.m. de software van Logitech biedt die mogelijkheid.

Aangezien ik geen knoppen "over" heb op mijn muis maar wel last heb van lichte RSI-achtige klachten, vooral als ik veel moet dubbelklikken, zoek ik een tooltje waarmee er een dubbelklik gegeven wordt als je de linkermuisknop wat langer (bv. een seconde) ingedrukt houdt. Als je de muisknop korter indrukt wordt er gewoon een enkele muisklik gegeven. Dat leek me niet zo'n raar idee en ik nam dus aan dat er wel ergens een utility zou zijn waarmee je dat kunt doen.
Echter, ik ben nu al een tijdje aan het zoeken, heb o.m. ge-Googled met termen "mouse utility" en "mouse software" en "doubleclick utility" als trefwoorden, maar heb nog steeds niks kunnen vinden. Er zijn blijkbaar honderden muis-utilities maar ze lijken allemaal ongeveer dezelfde functies te hebben en geen enkele heeft de functie die ik zoek.

Weet iemand hier misschien een goede utility die dit kan? Het hoeft niet gratis te zijn. Voor een stukje goede software wil ik best een reëel bedrag betalen.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 12:14
Windows heeft standaard een soortgelijke funtie alleen dan hoef je niet te klikken maar er op gaan staan om te selecteren en 1 keer klikken om te "dubbelklikken"

FOUND IT

In windows verkenner klikken op extra en dan map opties, 1e tabblad daar staat het

[ Voor 23% gewijzigd door Robthebest op 02-12-2006 20:13 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Robthebest schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:12:
Windows heeft standaard een soortgelijke funtie alleen dan hoef je niet te klikken maar er op gaan staan om te selecteren en 1 keer klikken om te "dubbelklikken"
Die functie ken ik van heel vroeger. Irritant trouwens dat "Underline icon titles only when i point at them" niet werkt (op mijn W2003-bak tenminste) aangezien ie steeds terug springt naar "Underline icon titles consistent with my browser" als ik op OK heb geklikt.

Zover ik weet (heb ik die functie al sinds W98 niet meer gebruikt) werkt dat ook alleen in de Explorer en niet in andere programma's waar je moet dubbelklikken. En dus heb ik er niet zoveel aan.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:54

Magic666

No one's neighbour!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Helaas. Dit is 1 van de (vele) programma's die kunnen klikken wanneer je de muis even niet beweegt. Ik heb ooit zoiets gebruikt en dat was niet zo'n succes. Er werden voortdurend allerlei dingen aangeklikt waarop ik absoluut niet wilde klikken. Da's doodeng als je op je werk in "bedrijfskritische" applicaties aan het klikken bent.
Ik heb dit programma nog wel even geprobeerd maar het is ook hopeloos instabiel. Zodra ik het wilde gebruiken begon ie met vage foutmeldingen te strooien. Blijkbaar is 0.0000 geen floating point waarde ;)

Ik heb nog een rondje ge-Googled met nieuwe zoektermen langs allerlei sites met anti-RSI tools maar om 1 of andere redenen lijk ik de eerste (of gewoon de enige) te zijn die denkt dat een "sticky doubleclick" een goed idee zou kunnen zijn.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog ietwat aan; wellicht dat de gewijzigde omschrijving kan helpen de oplossing te vinden :)

Gezocht: Dubbelklik utility voor muis > Gezocht: lang muisknop indrukken om te dubbelklik; hoe? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1