P5B Deluxe + OCZ 7200 Special Ops no go!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 13:01

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een Asus mobo gekocht (niet helemaal mijn merk)
De P5B Deluxe.... (mooi bord)
Ik heb tevens de OCZ DDR2 PC7200 gekocht met de hoop daar direct mee te gaan draaien...

niet dus...

Ik had toevallig (gelukkig) wat DDR2 533 samsung liggen dus die had ik er eerst ingeprikt,
aangezien er al eerder threads waren met hetzelfde probleem heb ik eerst hetvolgende gedaan:

Ik heb de Timings aangepast, snelheid aangepast(DDR2-667 en DDR800 én DDR889 (oid)) en Vmem op 2.05 én 2.10 gezet voordat ik de OCZ modules er in ging plaatsen...

Ik draai de nieuwste officiele bios maar ik krijg dit NIET werkend.... (scherm blijft zwart!)

Snap er niets van aangezien ik een doorgewinterde ICT-er ben.....

Heeft iemand nog andere ideeen? want ik begin langzaam de moed te verliezen. ♪♪♪♪♪♪

Damn it's good 2b a Tweaker!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 07:32
OCZ heeft wel vaker problemen met 965 chipset. voltage al op 2.2 geprobeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Renumeration op 02-12-2006 19:43 ]

Specs

Verwijderd

Beetje offtopic, maar ben wel heel nieuwsgierig.. Waarom PC7200 ? Je hebt als je kijkt naar bandbreedte maar PC4200 nodig..

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:45:
Beetje offtopic, maar ben wel heel nieuwsgierig.. Waarom PC7200 ? Je hebt als je kijkt naar bandbreedte maar PC4200 nodig..
Misschien om te oc'en :9

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 20:47
Beept die wel tijdens de POST?

Ik had een soortgelijk probleem met de ASUS P5B-E + 2 x 1 GB OCZ PC2-6400, maar een bios-update + de juiste instellingen (CAS, RAS, 2.1V, etc.) fixte dat.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:45:
Waarschijnlijk omdat hij de 4 Ghz met 1:1 FSB:RAM wil halen ;)

[ Voor 102% gewijzigd door Mitt3nz op 03-12-2006 00:52 ]

Verwijderd

Heum je krijgt deze modules niet aan de praat simpel en dat zal normaal ook niet
lukken. De reden is dat de versie die jij hebt 9/10 revisie 1 is. Deze zullen dus moeten omgeruild
worden door revisie2 en dan zullen deze normaal perfect werken. Ik werk nml voor de groothandel in Belgie van OCZ en deze problemen zijn heel vaak voor gekomen. Dus gewoon ff terug naar pc boer gaan en vragen of ze deze willen omruilen voor jou. Indien niet mag je me altijd mailen en wie weet
kan ik wat voor je doen. En voor zij die willen weten waarom het niet werkt, er is nml een fout
bij het uitlezen van het SPD waardoor het moederbord niet weet wat hij moet doen en daarom
heb je geen POST.

Het voltage verhogen en cas latencies verlagen zou kunnen helpen, maar is gebleken dat
dit heus en helaas niet altijd het geval was. Dus ga maar voor de nieuwe revisie.

Ter info het is niet alleen OCZ die problemen geeft met de 965 chipset. Zowat alle merken
hebben problemen gaan van het niet uitlezen tot het verkeerd uitlezen van SPD. Corsair
en alle ORIGINAL's zoals Samsung en Micron die hebben of geven de minste problemen
de reden is dat die nml ook veruit de grootste jongens zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 00:52 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Even opgezocht, modules draaien 2.1V standaard en tot 2.2V is gecovered in de garantie. Timings staan wel SPD?

edit: zie de post boven deze: SPD probleem dus. Mijn vraag is dan nog, als je de timings 'hardcoded' instelt, dan hoeft de SPD niet uitgelezen te worden lijkt me, en boot hij dan niet alsnog? (wel een workaround natuurlijk, als omruilen mogelijk is gewoon doen imho)

[ Voor 55% gewijzigd door geez op 03-12-2006 00:52 ]

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 20:47
geez schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:50:
Even opgezocht, modules draaien 2.1V standaard en tot 2.2V is gecovered in de garantie. Timings staan wel SPD?
Als dat zo is, moet je de CAS, RAS, etc. timings ook handmatig instellen. In 9 v.d. 10 gevallen lost dit alle problemen op.

[ Voor 7% gewijzigd door Mitt3nz op 03-12-2006 00:53 ]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
bedankt voor jullie replies,

mijn leverancier wil/kan ze niet omruilen daar had ik dus gelijk naar gevraagd vrijdag... ben dus aangewezen op aardige mensen (die bij misschien OCZ werken....)

Ik vind het jammer dat het zo moet zijn maar dit houd het wel interesant toch?

Vond het alleen jammer dat deze combo niet echt geweldig gaat....

Ik ga het morgen wel weer eens een keertje proberen om er zeker van te zijn enzo...

iig bedankt voor de input _/-\o_

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Op de vraag waarom 7200? euhm 8)7

Was hiervoor AMD X2 3800+ aanhanger....

wil me nu verdiepen in de C2Duo's en OC-ing daarvan.... much 2 learn ...

greetz!

morgen vroeg ben ik r weer

:*)

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
heb het gewoon nog een keertje geprobeerd..... ;)

op 2.15volt met en zonder SPD DRAM frequency op auto en op DDR2-800.....

Waarom krijg ik dit met geen mogelijkheid aan de gang? :'( :? ;(

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
iemand geintereseerd in deze modules? .... |:(

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 17:26
Volgens mij gaat dat geheugen nooit werken op dat moederbord. Ik heb deze week een Abit AB9 Pro gekocht en mijn OCZ XTC gold pc5400 geheugen opgeprikt. En dat wou ook voor geen mogelijkheid booten. Gelukkig nam de winkel het bord weer terug zodat ik niet met een bord zat waar ik niets aan had. Ik heb OCZ net gemaild wat er aan te doen is, maar het geheugen werkt gewoon niet lekker met een Intel P965 chipset. Van de winkelier kreeg ik het advies om mijn geheugen de deur uit te doen en iets anders te zoeken als ik graag een mobo met P965 chipset wou hebben. Kijk maar eens wat rond op het OCZ forum, staan wel meer compatibiliteitsproblemen met dat spul.

Kan je het geheugen niet meer ruilen? Want nieuw geheugen op v&a/ marktplaats zetten is ook zo jammer.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 09:15
Mail maar naar supporteurope@ocztechnology.com

Daar weten ze wel raad met jullie problems :)

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
spanx schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:58:
heb het gewoon nog een keertje geprobeerd..... ;)

op 2.15volt met en zonder SPD DRAM frequency op auto en op DDR2-800.....

Waarom krijg ik dit met geen mogelijkheid aan de gang? :'( :? ;(
Niet met dd2-800 maar met pc4200 booten. Gewoon laagste waarde.

• ArcticWolf
  • Niet online
is misschien een oude versie van die serie ramgeheugen (OCZ geheugen wordt geupdate)
maar normaal gesproken moet het board gewoon booten met 1 stick (daarna voltage aanpassen en andere bij pluggen)
CMOS moet volledig gereset zijn voor OCZ geheugen.

dit kan evt ook nog.... soms boot die wel met de stick in een ander slot... probeer ze dus gewoon allemaal.

mijn OCZ Titanium PC8000 dualchannel werkt gewoon op een P5B @ PC8500 (2.3v)

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 05-12-2006 20:44 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
CMOS was gerest heb alles nog een keertje gedaan, alle slots..... en op 2.25 v (eventjes) met de goede timings 5-5-5-15

helemaal niets.... samsung er in en voila we hebben beeld.

Waarom werkt dit niet in godsnaam....

ben altijd kinston gewend maar dit slaat nergens op.

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 10:59
welke BIOS versie heb je op het moment ? Asus heeft namelijk al een redelijk aantal updates uitgebracht en pas bij de laatste 2 versies oid werkte bij mij mn geheugen pas acceptabel.

Dit heeft te maken met SPD uitlees problemen en met rare timings in de NB, waarsch met de "straps" die er juist voor zorgen dat dit bord zo hard wil.

[ Voor 29% gewijzigd door Joghert op 06-12-2006 15:33 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
http://support.asus.com/d...odel=P5B%20Deluxe/WiFi-AP

Description P5B Deluxe Release BIOS version 0804
1. Support conroe L processor
2. Update JMicron option rom 1.06.22
3. Modify CPU fan low limit speed from 800 RPM to 600 RPM
4. Implement ASUS CGI performance with ATI 1950 graphic cards

deze draai ik, werkt goed...

[ Voor 53% gewijzigd door ArcticWolf op 06-12-2006 16:57 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
ik heb hier 2x 512mb kingston geheugen liggen op 6400, als ze op mijn gewone p5b werken wil ik best ruilen alleen vermoed ik van niet.

BUH

Verwijderd

Ik vroeg cool-prices welke geheugen ik beste kon kiezen bij een Asus P5B, P965 en ze zeiden inderdaad dat ik beste geen OCZ of Kingston kon nemen... en verwezen naar Corsair.. _/-\o_

nou hebben ze corsair niet op voorraad dus moet ik elders uitwijken maar ik snap niet wat verschil is tussen:

pricewatch: 1GB PC4200 DDR2, CL4 (Corsair, VS1GB533D2)

pricewatch: 1GB PC4200 DDR2, CL4 (Corsair, VS1GSDS533D2)

lijkt identiek spul maar wel een groot prijsverschil..

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
heb inmiddels contact gehad met OCZ ze zijn bereid om de modules te ruilen,

vaag... ik hoop dat de volgende modules wel werken!

BIOS versie 0804 heb ik rev 1.03G van het moederbord

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:51
Ik heb dit geheugen: OCZ 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Plat. XTC ook met de p5b deluxe gehaald. Ik had bij de bestelling gelijk de bios laten upgraden en het werkte gelijk zonder problemen.
(ik heb het pas sinds een paar dagen)

Verwijderd

ik heb het vanmiddag met een gast van alternate over gehad..

hij zei dat ie zelf ook een asus p5b bord had en ocz memory en dat het niet werkte.. maar heeft toen een papiertje tussengezet en het werkt nu perfect..
blijkbaar maakt het anders niet voldoende contact :?

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Sorry voor de topic kick, maar ik zag geen andere mogelijkheid om in contact te komen met Spanx

Er zijn weinig mensen met ervaringen over dit geheugen, nou wil ik dit geheugen ook gaan kopen, maar ik moet dan natuurlijk wel weten of dat 2e setje wel werkt op jouw P5B. Ik heb namelijk ook dat moederbord. En ik wil natuurlijk niet een setje kopen dat niet werkt
Ik zou het bijzonder op prijs stellen als de moderators dit topic nog even open laten.

www.koopeendroom.nl

Pagina: 1