[iPod] films van dvd naar iPod

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo,

Voor kerstmis mag ik een cadeau uitzoeken en nu ga ik waarschijnlijk voor de IPOD video maar ik heb daar een een vraag over. Ik heb zeg maar een film bv officiele Lord of the rings op DVD? Kan ik die nu gewoon op de ipod dan zetten? Wordt dat dan zeg maar niet geblokkeerd dat je zo'n error krijgt dat je het niet mag kopieren ofzo? Ik heb gezocht maar kon niet echt een duidelijk antwoord krijgen, het lijkt me logisch dat het niet het geval is maar ik wil toch graag 100% zekerheid omdat het niet goedkope dingen zijn vandaar dat ik even een topic maak. Is namelijk wel belangerijk omdat ik ook wel films die ik op DVD heb wil kunnen bekijken, heb ik namelijk wat te doen in de trein :D

Mvg,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee, dat kan eigenlijk alleen illegaal. Rippen en omzetten voor je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt een dvd best op de iPod zetten, gewoon een kwestie van rippen naar het juiste formaat. Zijn talloze progjes voor.
Kijk voor de grap eens in het topic over de iPod, daar staat notabene een linkje naar een tutorial.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 02-12-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vind het eigenlijk best raar dan waarom er uberhaupt een ipod video is? Want wat wil je naast home-videos eigenlijk dan laten afspelen? Illigale gedownloaden films en dvds :X

Kun je misschien trouwens een link geven??? Aangezien er zoveel topics zijn over de ipod...

[ Voor 21% gewijzigd door Chip. op 02-12-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee niet illegaal gedownlade films. Je kunt bij Apple legaal video's downloaden. Verdiep je eens in de materie zou ik zeggen. Het iPod topic is een goeie plek om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:36:
Nee niet illegaal gedownlade films. Je kunt bij Apple legaal video's downloaden. Verdiep je eens in de materie zou ik zeggen. Het iPod topic is een goeie plek om te beginnen.
Ja maar dat kost weer geld? En wie gaat er nauw een video downloaden via apple wanneer je die al hebt maar dan op .dvd formaat :S vind echt raar gewoon maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Raar? Je kunt em gewoon rippen? Enne het is óf illegaal, óf je betaald geld voor een video, logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
ja weet ik maar ik vind het evengoed een beetje raar :S je wordt dus eigenlijk verplicht als je legaal wil blijven en bv dan lotr wilt kijken op je ipod lotr gewoon op nieuw te kopen... terwijl je hem al hebt maar dan op dvd formaat maar evengoed kun je misschien de url geven van dat bericht ben namelijk aan het zoeke maar kan niet echt vinden...

[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5

in dit topic neem ik aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Chip. op 02-12-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Ik ga eens dat eerste resultaat van google proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je hebt een licentie, dus je kan die dvd volledig legaal omzetten naar iPod formaat.

MAAR.

De programma's zelf zullen altijd in kwaad daglicht gesteld worden.

Je kan de dvd backuppen naar je pc met dvdshrink ofzo, en dan er een of ander programma op loslaten

Imtoo dvd to psp/ipod convertor is een tip! Die pakt ondertitels mee en al :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Snakiej schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:08:
Je hebt een licentie, dus je kan die dvd volledig legaal omzetten naar iPod formaat.

MAAR.

De programma's zelf zullen altijd in kwaad daglicht gesteld worden.

Je kan de dvd backuppen naar je pc met dvdshrink ofzo, en dan er een of ander programma op loslaten

Imtoo dvd to psp/ipod convertor is een tip! Die pakt ondertitels mee en al :)
Hoe bedoel je dat de programma's zelf altijd in kwaad daglicht gesteld worden???
Zijn ze slecht ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wouser schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:14:
Hoe bedoel je dat de programma's zelf altijd in kwaad daglicht gesteld worden???
Zijn ze slecht ofzo? :S
Nee, maar aangezien ze gebruikt kunnen worden voor illegaal films te kopiëren wordt hun legaliteit in sommige landen betwist. Daarbij wordt dan wel genegeerd dat die programma's ook voor legale doeleinden gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Zou dat ook met iStudio kunnen doen???

http://www.computerboek.nl/boekeninfo.asp?CODE=mnmrmgonqr

Is dat ong. hetzelfde als.

Imtoo dvd to psp/ipod convertor. Is Imtoo dvd to psp/ipod convertor trouwens gratis? Want als ik op die hoofdpagina ben zie ik Buy $42 en download :? En kun je die gewoon downloaden? Hier zitten neem ik aan minder functies op enzo of is het een trail. Staat namelijk nergens beschreven.

[ Voor 43% gewijzigd door Chip. op 02-12-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb de topictitel wat verduidelijkt :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wouser schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:43:
Zou dat ook met iStudio kunnen doen???

http://www.computerboek.nl/boekeninfo.asp?CODE=mnmrmgonqr

Is dat ong. hetzelfde als.

Imtoo dvd to psp/ipod convertor. Is Imtoo dvd to psp/ipod convertor trouwens gratis? Want als ik op die hoofdpagina ben zie ik Buy $42 en download :? En kun je die gewoon downloaden? Hier zitten neem ik aan minder functies op enzo of is het een trail. Staat namelijk nergens beschreven.
Als je de trial download kun je bijvoorbeeld maar 40% van 'n film converteren!
Als je de full-version hebt kun je gewoon gehele films converteren...

Ach software kost geld als je 't download van de fabrikanten-sites! Ga je googlen tsjaa dan kost 't ... _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 09:14

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Het valt me op dat niemand HandBrake schijnt te kennen?

Er zijn twee versies, HandBrake en Instant HandBrake.

De eerste converteert DVDs naar een hele hoop formaten en met een hoop opties, de tweede is gericht op simpelweg DVDs naar iPod formaat te vertalen.

Ohja, het is nog open source ook en er is geloof ik ook nog een versie voor BeOS.

PS: Rippen is alleen niet 100% legaal als je ervoor een kopieerbeveiliging moet kraken. Er zijn wel degelijk ook DVDs zonder encryptie.

[ Voor 15% gewijzigd door AntiChris op 03-12-2006 21:10 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

AntiChris schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:08:
...verhaal...

PS: Rippen is alleen niet 100% legaal als je ervoor een kopieerbeveiliging moet kraken. Er zijn wel degelijk ook DVDs zonder encryptie.
Ik denk niet dat er in Belgie en Nederland een wet is die het kraken van kopieerbeveiliging verbied.

Nu weet ik wel dat bepaalde nieuwe dvd's wel met iets 'geks' beveiligd zijn. Alcohol 120 zegt dat ie ze NIET mag rippen wegens een overeenkomst. ( Ik heb de dvd nu niet meer, kan dus ook geen screenshot laten zien. Was iig een recente dvd van 'Wizzie en Woppie' ( voor de buren natuurlijk ;) ) )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

AntiChris schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:08:
Het valt me op dat niemand HandBrake schijnt te kennen?
Deze wordt ook vermeldt in een tutorial in het iPod topic. Echter, deze werkt niet onder Windows.. en volgens mij heeft de TS dit wel.

En persoonlijk zou ik dvd's gewoon rippen en op je iPod zetten. Wat maakt het uit of het feitelijk gezien illegaal is? Het zou toch belachelijk zijn als je een tweede keer moest gaan betalen voor je films?
En dan daarnaast zeker nog een heffing betalen op je iPod omdat je er waarschijnlijk illegale films op gaat kijken. Maargoed, dat bestaat nog niet in Nederland :P
Pagina: 1