Koelpasta alternatief noodgevalletje, tandpasta wel of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.713 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een LAN vanavond met een paar vrienden en ware het niet dat mijn pc ophoudt met gamen omdat mijn cpu te heet wordt.. Tot wel 100oC.. Dat is dus geen gamen voor mij vanavond tenzij ik koelpasta weet te regelen.. Nu heb ik iedereen al gevraagd en afgebeld maar niemand kan nog een tubetje vinden... Hehe mocht je in de omgeving valkenswaard wonen dan hou ik me aanbevolen :)

Anyway, nu was ik even aan het zoeken naar alternatieven, en toen las ik daar dus, tandpasta.... Persoonlijk heb ik zoiets van, ach ja, voor 1 dagje moet toch wel kunnen :P Maar wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het schijnt dat het na twee weken gaat isoleren. Dus niet te lang gebruiken.

Wat voor processor is het? (merk/serie/kloksnelheid)

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 02-12-2006 18:09 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:16
Wat ik ervan teruglees in de search is dat tandpasta wel een tijdje werkt, maar wanneer het droogt het niet goed meer geleid en dat het dan een averechts effect heeft. Ik zou het er dus niet op wagen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Ik heb het idee dat je beter geen pasta dan tandpasta kan gebruiken.
Als je cpu nu 100 graden wordt, dan komt dat eerder door slecht contact tussen cpu en koelblok dan een verkeerde of missende pasta. Dus haal de boel eens los, schoonmaken en opnieuw monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 16:30

ADH_ED

Hoogbevaagd

offtopic:
Je CPU ruikt dan wel lekker fris

Hoewel ik er niet veel verstand van heb zeg ik "nee". Koelpasta is specifiek gemaakt voor je CPU en tandpasta voor je tanden. Wellicht dat een extra fan in je PC de truc doet, want ik zou niet (tenzij je een nieuwe CPU wilt) gaan expirimenteren hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om een p4 3ghz 1mb procje met een standaard cooler

Edit: ok dan ga ik eens een search doen waarin duidelijk wordt hoe ik proc + cooler het snelste schoon krijg.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 02-12-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Is er geen shop open in eindhoven die dat heeft liggen?
Het lijkt mij dat er vast nog wel een winkeltje is, gewoon heel eindhoven afbellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Anoniem: 18437 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:10:
Het gaat om een p4 3ghz 1mb procje met een standaard cooler
Oh, je cpu kan in ieder geval niet doorfikken (thermisch beveiligd). 100C is wel veel, was dat zonder of mét koelpasta? Of zat de koeler er scheef op?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
koelpasta is toch alleen om de doorgaans 'n beetje gekraste CPU beter contact te laten maken met het koelblok.

Mijns inziens kan het dan ook zonder koelpasta .. aangezien je dan ook nog steeds goed contact maakt met de CPU .. heb je geen oude tubetjes liggen dan :/ ik heb er hier op m'n kamer al zeker zo 10 liggen van die goedkope met witte koelprut.. maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De cooler was ook erg heet dus de geleiding van warmte leek ok te zijn. De pasta was wel helemaal uitedroogt en ziet er een beetje gebrokkeld uit dus misschien toch niet genoeg contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pilske schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:14:
heb je geen oude tubetjes liggen dan :/ ik heb er hier op m'n kamer al zeker zo 10 liggen van die goedkope met witte koelprut.. maja
hehe tja... helaas niet, 1 uitgedroogde tube waar niets meer uit te halen is. Woon je niet in de omgeving toevallig? :PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Denk eerder dat de koeler niet toerijkend is als hij dus wel zo goed gelijd. Misschien toch dus een extra koeler plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt beter niets gebruiken.

Koelpasta is alleen om de kieren op te vullen, omdat het koelblok en de cpu nu eenmaal niet over het volle 100% oppervlak metallisch contact met elkaar kunnen maken.

Tandpast bevat fijne zanddeeltjes (t.b.v. de schurende werking). Die zullen metallisch contact juist verhinderen. Niet gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 11:37
als het koelblok heet wordt heb je misschien niet genoeg airflow door je kast. Leen een tafelventilator en zet die op de open zijkant van je kast. Dat wil nog wel eens helpen. Zet de tafelventilator niet te dicht bij je monitor (als het CRT is) dan gaat het beeld trillen en loop je de kans dat je het scherm sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zojuist met een brillendoekje en nagellak remover van mijn vriendin de proc en cooler schoongemaakt en weer terug gestopt. Nu is de temperatuur vele mate beter. Bedankt voor alle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De standaard koelpasta van de s478 pentium 4's is inderdaad niet echt de beste. Zeker niet na een paar jaartjes draaien. Ik zou wel aanraden om zo snel mogelijk terug koelpasta tussen je koelblok en de processor te doen maar zonder zal wel voldoen als noodoplossing. Plaats eventueel nog een extra casefan tegen je koelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als het een S775 is dan heb ik nog 5 boxed-coolers voor je liggen, ongebruikt en dus mét koelpasta erop. Helaas woon ik in Nuenen (da's vlakbij Eindhoven). Als je vervoer hebt is het geen probleem, ik kan het niet komen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
helaas het is een s478 :) Maar hij draait nu op 57oC max dus ik ben voorlopig tevree. Ik zal binnenkort wel een nieuwe cooler en pasta halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Het zal het de eerste 2 weken prima doen. Heb er ook mee gedraaid. Alleen daarna gaat het isoleren en werkt het totaal niet meer. Ik heb er iig een XP1700+ mee verneukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:45
Gewoon schoonmaken, koeler weer goed erop klemmen en je bak openzetten tijdens het gamen. Komt het na 15 minunten gamen al boven de 60graden? Dan wordt zoiets niks meer :D
Pagina: 1