512mb OCZ + 512mb Standaard geheugen Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 21:17

Fixer

FP ProMod
Topicstarter
Hoi,

Ik heb onlangs een bankje van 512mb geheugen erbij gekocht. Het is van dat standaard geheugen van Kingston als ik me niet vergis. Ik stop het dus vervolgens in mijn PC, en hij startte prima op, zonder enig piepje of wat dan ook.

Vervolgens is de computer dus volledig opgestart. Daarna kijk ik dus even bij de system information, en tot mijn grote schrik zie ik dat er alleen 512mb herkent word. Daarna heb ik het OCZ geheugen eruit gehaald, en vervolgens geboot met het Kingston geheugen. Dat werkte prima.

Daarna heb ik het OCZ geheugen er weer in gestopt, en toen gekeken wat everest erover te melden had. Everest ziet dus ook gewoon 512mb, maar hij ziet gek genoeg wel alle 2 geheugenbankjes.
CPU-z ziet wel 1024mb als ik mij niet vergis.

Ik heb alle geheugensettings op auto gezet, dus daar kan het zo te zien ook niet aan liggen.

Deze configuratie heb ik trouwens:

- AMD64 3000+ Newcastle S754
- OCZ 512mb PC3200 EL Platinum Edition (rev.1 dacht ik) (2-3-2-5)
- DFI Lanparty NF3 250GB
- Asus V9999GT (6800GT, 256mb) AGP uiteraard

De rest lijkt me niet belangrijk.

Zou iemand weten waardoor het komt dat hij maar 512mb ziet? Enkel doe ze het perfect, maar samen dus niet.

Zouden ze gewoon niet compatible zijn met elkaar, of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor de moeite!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Worden beide dimms wel in de bios herkend? Zijn beide dimmen in staat om op dezelfde snelheden/timings te werken? En als laatste, staan beide dimms op de QVL van je mobo?

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 21:17

Fixer

FP ProMod
Topicstarter
In de bios worden ze zo te zien wel herkent ja. Ik heb de latencies gewoon op auto staan, dus hij zou ze dan automatisch zo moeten laten lopen dat het "snelle" geheugen zich aanpast aan het wat langzamere geheugen.

Het is trouwens Twinmos geheugen, en geen Kingston, ben ik net achter gekomen.

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 08:45

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Misschien moet je ze op een bepaalde volg orde zetten. bv bank 1 en 3 of 2 en 4.

Net als Terw_Dawn het aangeeft, kijk in de instructie van je mobo boek voor de juiste bank combinatie en of het geheugen wordt ondersteund door je mobo.

https://card.exophase.com/1/1116015.png