Toon posts:

Netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Windows XP computers, deze krijgen internet via een Linksys router.
Nu wou ik de Brother 310CN installeren (op 1 stond hij al, de andere niet)
maar de installatie loopt vast:S Als je op voltooien klikt staat er ''Even geduld a.u.b....'' en daar staat hij nu al meer dan 1 uur op!
dus nu is mijn vraag...kun je de printer ook op de ene pc via het netwerk installeren en de andere via usb? of hebben jullie misshien nog andere ideeën?

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 16:26
Dag Stuiver,

Je hebt toch wel geprobeerd om de installatie af te bereken, te rebooten, en opnieuw te proberen?
En de nieuwste drivers van de Brother site gedownload?

Mocht dit niet helpen of als je het al geprobeerd hebt, dan zie ik geen probleem om die printer via LAN en USB aan te sluiten.

Succes.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb 1 pc met een USB printer, die ik ook geshared heb. Met de andere computers ben ik gewoon naar die computer 'gegaan' en op die printer ge(dubbel)klikt. Toen installeerde die printer via het netwerk (als ik het goed herinner, het komt iig op zo'n soort verhaal neer:P )

Je moet idd niet de cd pakken en die in een pc stoppen die geen usb verbinding heeft met die printer, dan gaat hij ziten wachten tot je die printer aansluit op je comp.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de nieuwste driver van de brother site gehaald...en als ik hem afbreek en opnieuw doe blijf ik het probleem houden:S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de installatie afgebroken...en hij doet het gwoon >:)

Verwijderd

Topicstarter
Te vroeg gejuicht :+
Hij doet het toch niet helemaal goed...

iemand ideeën zodat ik hem toch via het netwerk kan installeren?

Verwijderd

Deel hem op de pc waar hij het wel doet / op geinstalleerd staat / aangesloten is.

Op de andere pc:

1. Start --> Uitvoeren --> \\<pc-waar-printer-het-wel-doet>
2. Even wachten
3. Dubbelklik op de gesharede printer
4. Klik op ja
5. Vlammen maar

Simpeler kan niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe scant hij dan>?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Wat versta je onder een netwerkprinter? een printer die alleen USB heeft, maar via windows wordt geshared zodat andere computers er via SMB bij kunnen, of een printer met een rj45 netwerkaansluiting die via poort 9501 te bereiken is?

In het laatste geval (zoals bij een canon pixma ip5200R) kun je, als de printer eenmaal is geconfigureerd voor netwerk, elke pc in het netwerk van die printer gebruik laten maken zonder de printer eerst via USB aan te sluiten.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
ja de printer heeft een usb uitgang en een netwerkuitgang (RJ45) . alleen als ik de driver wil installeren loopt hij vast:S

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Scant ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:32
Die printer kan ook scannen. Maar ja, de naam "printer delen" zegt al genoeg he... Wil je vanaf beide computers kunnen scannen, dan is er wel iets mogelijk, maar moet je op zoek naar andere thirdparty software.

No production networks were harmed during this posting

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 19:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1