[XP] Register restoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-03 13:18
Ik heb zojuist windows opnieuw geinstalleerd (snelle NTFS format gedaan). Hierna kwam ik er alleen achter dat ik bepaalde bestandjes niet ge-backuped had. Het gaat om 2 .txt bestandjes waarin een aantal serials staan van games die ik speel. GetDataBack ziet deze files niet... Dus kwam ik op het idee om mijn register te restoren zodat ik die keys uit het register kon vissen, ik weet alleen niet of dit wel mogelijk is? Tevens ben ik ook opzoek naar mijn outlook mailtjes zodat ik die kan backuppen (volgens mij stonden daar ook een paar keys in).. Iemand enig idee?

Ik heb de search gebruikt maar nogal weinig gevonden omtrent het restoren van het register?

edit;

Ondertussen ben ik er achter gekomen dat outlook mailtjes opgeslagen zijn in bestanden met een .dbx extensie. Dat is dus geen probleem meer.

[ Voor 10% gewijzigd door danslo op 02-12-2006 17:41 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Afaik kun je het register niet restoren, omdat er geen backup van bijgehouden wordt. Dit had je dus moeten doen vóór je je windows opnieuw ging installeren!

Rail Away!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mad Marty schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:49:
Afaik kun je het register niet restoren, omdat er geen backup van bijgehouden wordt. Dit had je dus moeten doen vóór je je windows opnieuw ging installeren!
Correct, je moet de .reg namelijk exporeren. Heb je dat niet gedaan kan je het afaik ook niet terugzetten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• danslo
Van de bestanden die je restored met GetDataBack wordt ook geen backup van bijgehouden ;) Het register moet ook gewoon ooit fysiek op die schijf hebben gestaan. En moet dan dus ook wel restorable zijn, de vraag is alleen hoe.

edit;

Het gaat dus niet om een register backup importeren maar een register volledig restoren.

[ Voor 18% gewijzigd door danslo op 02-12-2006 17:51 ]

• Regman_XP
  • Laatst online: 04-02 20:06
Je moet wel weten welke key je wil restoren, het register bestaat namelijk uit meerdere bestanden.

In de map C:\WINDOWS\system32\config staan de bestanden system (HKLM\System) en software (HKLM\Software).

In de map C:\Documents and Settings\Username staat NTUSER.DAT (HKCU\).

Dit zijn allemaal hive files die je kan laden vie regedit. Restore ze naar een andere locatie en laad ze in het register en je kan er gewoon bij.

• danslo
Regman_XP schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:58:
Je moet wel weten welke key je wil restoren, het register bestaat namelijk uit meerdere bestanden.

In de map C:\WINDOWS\system32\config staan de bestanden system (HKLM\System) en software (HKLM\Software).

In de map C:\Documents and Settings\Username staat NTUSER.DAT (HKCU\).

Dit zijn allemaal hive files die je kan laden vie regedit. Restore ze naar een andere locatie en laad ze in het register en je kan er gewoon bij.
Bedankt :) Heb ze allemaal terug.
Pagina: 1