Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dual SIM, praktijkervaring en achtergrondkennis (gezocht)

Pagina: 1
Acties:

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 22:07
Aanleiding
Ik heb al geruime tijd de wens om mijn zakelijke telefoon te kunnen uitrusten met 2 sims zodat ik ook mijn prive nummer altijd bij de hand heb. (toestel is een 6230i)

Onderzoek
Googelen op "dual sim" levert genoeg informatie op maar de oplossingen hebben veelal een hoog knutsel gehalte zonder dat je aan de weet kunt komen hoe e.e.a. werkt.
Alles op een rij gezet heb ik 5 methodes gevonden.
1) Vervangende backcover met ruimte voor 2 sims, uitvoeringen met en zonder schakelaar
2) Toestellen van fabriekswege geschikt voor 2 sims (schaars en zeer duur)
3) Adapter voor het "parallel" zetten van 2 sims, alleen toepasbaar als je toestel voldoende loze ruimte bevat (volgens mij technisch gelijk aan optie 1)
4) Adapter voor het "parallel" zetten van 2 op maat gemaakte sims, ziet er goed uit maar je moet wel durven
5) Programmmeerbare sim waarop je met behulp van een extern apparaat informatie van 2 bestaande sims op kunt zetten.

Eigen ervaring
Ik heb zelf alleen ervaring met optie 1, via een website in de UK een vervangende cover gekocht met een schakelaar. Het toestel krijgt hiermee een extra bobbel aan de achterzijde waar bovendien nog een klein schakelaartje uitsteekt. Het hanteren en gebruiken van het toestel wordt hierdoor een stuk minder prettig. Het omschakelen van de ene naar de andere sim kan alleen maar als het toestel uitgeschakeld is, als dit per ongeluk gebeurt terwijl hij aan staat loopt de boel vast. Kortom, na een maandje proberen heb ik het ding maar aan de kant gelegd.

De vraag
Voor voldoende gebruiksgemak zou het zo moeten zijn dat je vanuit het menu van je telefoon kunt schakelen zonder dat het toestel uit/aan gezet moet worden. Met name bij optie 4 ben ik deze functionaliteit tegengekomen maar men blijft nogal vaag over op welke toestellen dit wel of niet werkt.
Wie heeft er ervaringen op dit gebied en/of enige achtergrondkennis om nuttige aanwijzingen te verschaffen m.b.t. deze materie.

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 11:27
zelf heb ik eens mijn simkaart in stukskes gesmeten......
ik kon deze wel nog afzonderlijk gebruiken met die gewone simhouder maar de 2 in 1 versie werkte bij mij helemaal niet
ik vond het ook niet echt duidelijk hoe ik moest knippen....
nu misschien had ik een defecte 2 in 1 versie maar ik betwijfel het...had er 3 op ebay gekocht dus er zou toch wel 1 moeten werken zeker?
verder passen deze zeker niet in alle gsmkes en smartphones.

je hebt van die lege simkaarten die je zelf kunt programmeren.....maar ik geloof dat deze niet met onze simkaarten werken....(denk oudere versies)

en in beide gevallen moet je toch iedere keer in menu overschakelen naar uw andere sim maw slechts 1 actief
(eventueel doorschakelen?)

heb nu onlangs wel iets gelezen dat er toestel uit is die 2 sims simultaan kan gebruiken dus wie weet in de toekomst dat er nog komen