Laptop MSI S270, geen spanning op voeding via adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 11:40
Sinds vanmiddag geeft de adapter geen stroom meer aan mijn laptop.

Via de batterij werkt mijn laptop nog wel, maar die is inmiddels vrijwel leeg. Opladen gaat dus ook niet meer. Ik heb de adapter getest met een spannings meter, en hij geeft gewoon spanning.

Kan het zijn dat er een onderdeel in mijn laptop kapot is? Zo ja, heeft iemand enig idee wat. Is dit gemakkelijk te vervangen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Verwijderd

Het kan zijn dat het poortje wat in je laptop zit los geraakt is (gebeurd wel vaker), kan je voelen of er speling op zit als je de stekker licht heen en weer beweegt?

Spanning die je meet is overeenkomstig met de op de adapter aangegeven waarden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 17:11 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:59

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:10:
Het kan zijn dat het poortje wat in je laptop zit los geraakt is (gebeurd wel vaker), kan je voelen of er speling op zit als je de stekker licht heen en weer beweegt?

Als je de spanning meet op de adaper kun je het beste wel voor een belasting zorgen, bijvoorbeeld een 24 volts lampje

7400 Wp op het dak

• MDVej
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:10:

Er zit niet echt veel speling op het poortje. Ik heb m ook al open gemaakt, maar hij zat goed vast.

Ik zal nog eens gaan meten of de adapter idd de goede waarden door geeft. Bedankt.

• MDVej
theodouma schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:33:
[...]

Als je de spanning meet op de adaper kun je het beste wel voor een belasting zorgen, bijvoorbeeld een 24 volts lampje
Werkt het zonder 24 volts lampje niet goed dan? Want ik heb niet zomaar zo'n lampje...

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 09:05
Wat theodouma bedoelt is het volgende: het kan zijn als je rechtreeks de spanning meet van de adapter dat deze de gewenste spanning geeft. Maar zodra er een belasting aanhangt vb je laptop dat de spanning aan de uitgang van je adapter keldert. Door een belasting aan te hangen vb een lamp en dan de spanning te meten weet je of de spanning wel constant blijft en je adapter dus nog goed werkt. Als de spanning dus constant blijft zoals aangegeven op de adapter dan zit de oorzaak in de laptop.
In plaats van een lampje kan je ook een weerstand plaatsen maar met een voldoen aantal Ohm zodat je geen kortsluiting maakt of te grote stromen trekt.
Pagina: 1