[C&C First Decade] Zero Hour en Generals starten niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 1.095 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 15:31
Ik heb vanmiddag ff C&C: The First Decade gehaald. Geïnstalleerd, heb al Red Alert 2 gespeeld (goede oude tijd), maar als ik Generals wil opstarten geeft hij de error 'Please make sure you have DirectX 8.1 or higher installed. Also verify that your video card meets the minimum requirements'. Raar, want andere games doen het wel. Als ik dan Zero Hour wil opstarten, word ik verblijd met de error dat de juiste DVD er niet inzit. Die zit er dus wel in, en de andere games, waarvoor de DVD ook nodig is, doen het wel.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
De hele mik overnieuw installeren en de nVidia drivers en DirectX herinstalleren. Ik heb op internet gezocht naar mensen die dit probleem ook hebben, maar ik kon met mijn 1337 google-skills niets vinden. Halp!!!111 :'(

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Titelfixje :)

• Groever
Heb inmiddels mijn hele HDD geformateerd (je moet er wat voor over hebben), nu krijg ik geen errors meer maar de apps lopen gewoon vast 8)7 Elke andere game uit First Decade doet het wel, net als andere games.... Het kan ook niet aan dit exemplaar van First Decade liggen, want met een losse Generals doet hij het ook niet.... |:(

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 21:13
probeer ook de laatste DirectX eens.
heb je ook de laatse patch geinstalleerd van First Decade ?

[ Voor 36% gewijzigd door Teunis op 03-12-2006 17:22 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• Groever
De laatste DirectX heb ik wel (9.0c), en het spel heeft toch maar 8.1 nodig. Bij die patch notes staat niks over stabiliteit, maar ik zal het allebei toch maar doen.... Anders moet ik morgen maar eens terug gaan naar de mensen bij de intertoys, omdat ik niet zo veel van pc's weet en het spelletje wat ze me verkocht hebben maar niet op wil starten ;)

Verwijderd

Hier het zelfde probleem, speel al een tijd C&C generals ZH op een oude pc. Paar dagen geleden een nieuwe gekocht, en ik denk ik ga is C&C proberen. Installen gaat gewoon goed, maar met opstarten kom ik niet verder dan een logo. Dit logo blijft 20 sec staan en verdwijnt dan (pc loopt niet vast) ik heb dit bij generals en ZH

Asus P5B Deluxe
E6600
OCZ PC8800
8800GTX
X-FI

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb je de patch voor TFD al geinstalleerd?

doh, niet TFD maar gewoon generals los 8)7

heb je de patches voor Generals al geinstalleerd? :P

[ Voor 56% gewijzigd door Angeloonie op 02-01-2007 23:51 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Ja alles is up2date

Heb ff flink gegoogled en ben er achtergekomen dat er meer mensen met dit probleem zijn, ze hebben bijna ook allemaal een intel Core 2 duo.

Ben helaas nog geen oplossing tegen gekomen :-(

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je Generals voor de eerste keer opstart, duurt het sowieso heel erg lang voordat het spel doorstart. Heb je al eens geprobeert om gewoon te wachten?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

ja, maar het spel start echt niet. ik zie zelfs in taakbeer het spel weg springen.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 16:35

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Hier heb ik TFD ook, op een AMD x2 3800. Werkt allemaal als een tierelier. Ik heb hier wel fixes voor dual core dingen geinstalleerd, heb jij die ook?

Computers that are running Windows XP Service Pack 2 and that are equipped with multiple processors that support processor power management features may experience decreased performance

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 09:15
Ik denk ook dat dit probleem bij de dual core ligt. Download een proggie waarmee je de affinity op 1 bepaalde CPU kan binden..

En als je die DirectX foutmelding krijgt, moet je even in My Documents\Generals Data kijken, daar staat een ini file met de standaard resolutie waar hij op wil werken. Als deze resolutie te hoog is dan krijg je die DirectX foutmelding. Je kunt ook gewoon alles in de Generals Data map verwijderen maar let er dan wel op dat online account gegevens verloren gaan (je kunt nog wel inloggen op Gamespy waar de account staat, maar de inlog gegevens zul je wel moetne hebben onthouden).

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Mijn Pc is via windows update up2date :P

De link over die hotfixes ben ik s aan het bekijken, als ik het goed begrijp moet ik eerst met MS bellen voor dat ik die kan instaleren???

Heeft niemand een link voor zo'n progje om 1 core uit te zetten??

• phoenix1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 13:25
Sluuut schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:34:
Ik denk ook dat dit probleem bij de dual core ligt. Download een proggie waarmee je de affinity op 1 bepaalde CPU kan binden..

En als je die DirectX foutmelding krijgt, moet je even in My Documents\Generals Data kijken, daar staat een ini file met de standaard resolutie waar hij op wil werken. Als deze resolutie te hoog is dan krijg je die DirectX foutmelding. Je kunt ook gewoon alles in de Generals Data map verwijderen maar let er dan wel op dat online account gegevens verloren gaan (je kunt nog wel inloggen op Gamespy waar de account staat, maar de inlog gegevens zul je wel moetne hebben onthouden).
Welk progje heb je het over ? Met windows xp kan je dat toch standaard ?
Of weet jij een prog waarmee je het maar 1 keer per applicatie hoeft in te stellen.
Wordt er schijt ziek van om elke keer als ik een spel start via ctrl alt del 1 processor uit te zetten.

En de direct x melding is op te lossen door bovenstaand.
heb er zelf ook last van gehad...erg frustrerend als je denkt dat het aan direct x ligt.

Verwijderd

phoenix1987 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:33:
[...]

Welk progje heb je het over ? Met windows xp kan je dat toch standaard ?
Of weet jij een prog waarmee je het maar 1 keer per applicatie hoeft in te stellen.
Wordt er schijt ziek van om elke keer als ik een spel start via ctrl alt del 1 processor uit te zetten.

En de direct x melding is op te lossen door bovenstaand.
heb er zelf ook last van gehad...erg frustrerend als je denkt dat het aan direct x ligt.
Hoe zet je dan 1 processor uit ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 16:49 ]

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:49:
[...]

Hoe zet je dan 1 processor uit ??
Generals opstarten
Snel op Ctrl Alt Del drukken
In taskmanager Generals.exe opzoeken
Rechts op klikken en naar affinity gaan
CPU1 uitzetten

Dit heb ik maar een keer hoeven doen en hij werkt nu gewoon goed.

Met WinLauncherXP kan je dit ook voor ieder programma instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Barney op 04-01-2007 17:07 ]

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Verwijderd

Barney schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:55:
[...]

Generals opstarten
Snel op Ctrl Alt Del drukken
In taskmanager Generals.exe opzoeken
Rechts op klikken en naar affinity gaan
CPU1 uitzetten

Dit heb ik maar een keer hoeven doen en hij werkt nu gewoon goed.

Met XPLauncher kan je dit ook voor ieder programma instellen.
F**** Dit werkt bij mij niet :'(

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

http://www.majorgeeks.com/WinLauncherXP_d870.html
WinLauncherXP is a free application launcher for Windows 2000 and Windows XP

Features:
AFFINITY: for SMP (multi-processors system), you can select on which processors (up to 8 processors) each applications are run

APPLICATION PRIORITY: You can configure your applications priority on your system. You can boost applications and games performance (depends of your hardware and software configuration)

WINDOW STATE: You can choose the state of any launched programs (normal,hidden,minimized,maximized)

TRANSLUCENCY: You can set any applications windows to be translucent so you will be able to see-through them. You can define the translucency level for each application.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:00:
[...]

F**** Dit werkt bij mij niet :'(
Als je de originele versie hebt kan (mag :P) je ook de No-CD exe file downloaden en kijken of dit wel werkt.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Verwijderd

Nou ik ga maar wachten op C&C 3 en TC want ik krijg het niet meer aan de praat :-(
Pagina: 1