Een jaar geleden ofzo heb ik de d-link aangeschaft. Gedurende dat jaar heb ik regelmatig het probleem dat ik op willekeurige tijdstippen een dns probleem heb. Als ik inlog op mijn router/adsl modem ineen blijkt dat ik nog steeds internetconnectie zou moeten hebben. Nuja, herstart ik de router dan is het opgelost. Soms gebeurt het maar na 4 dagen, soms 4 keer op een dag. Het is erg vervelend. Het rare is, ik kan nog aan alles via het netwerk zelf, ik geraak gewoon niet meer aan de buitenwereld.
Wat helpt niet:
Nuja, ik ben de miserie gewoon beu. Kan het zijn dat iemand in de buurt hier constant wat probeert op mijn router? of dat die conflicteert met een buurtbewoner ofzo?
Nu heb ik de WAG200G van linksys besteld. Het lijkt me volgens de gegevens een zeer goede router maar ik vind nergens recensies. Gewoon wat info van linksys zelf. Jammergenoeg staat daar nergens de reikwijdte op vermeld. Van die dlink had ik geen klagen van reikwijdte. Die was gewoon uitstekend (behalve dat vervelende euvel dan)
Ik weet dat linksys een redelijk goed merk is. Enfin dat komt mij toch zo over. Normaal zou dat perfect moeten gaan met mijn pcmcia kaart van d'link.
Graag een recensie / ongezouten mening
Ik denk dat ik alle belangrijke info hier neergezet heb.
Wat helpt niet:
- alle pc's formatteren.
- router firmware upgegrade tot laatste versie.
- Dns flushen / releasen
- Handmatig de dns van scarlet invoeren in de modem/router
- Static ip's.
- Channel veranderen van bijvoorbeeld 6 (standaard) naar 10
Nuja, ik ben de miserie gewoon beu. Kan het zijn dat iemand in de buurt hier constant wat probeert op mijn router? of dat die conflicteert met een buurtbewoner ofzo?
Nu heb ik de WAG200G van linksys besteld. Het lijkt me volgens de gegevens een zeer goede router maar ik vind nergens recensies. Gewoon wat info van linksys zelf. Jammergenoeg staat daar nergens de reikwijdte op vermeld. Van die dlink had ik geen klagen van reikwijdte. Die was gewoon uitstekend (behalve dat vervelende euvel dan)
Ik weet dat linksys een redelijk goed merk is. Enfin dat komt mij toch zo over. Normaal zou dat perfect moeten gaan met mijn pcmcia kaart van d'link.
Graag een recensie / ongezouten mening