Toon posts:

Linksys WAG200G / D-link 604T

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een jaar geleden ofzo heb ik de d-link aangeschaft. Gedurende dat jaar heb ik regelmatig het probleem dat ik op willekeurige tijdstippen een dns probleem heb. Als ik inlog op mijn router/adsl modem ineen blijkt dat ik nog steeds internetconnectie zou moeten hebben. Nuja, herstart ik de router dan is het opgelost. Soms gebeurt het maar na 4 dagen, soms 4 keer op een dag. Het is erg vervelend. Het rare is, ik kan nog aan alles via het netwerk zelf, ik geraak gewoon niet meer aan de buitenwereld.

Wat helpt niet:
  • alle pc's formatteren.
  • router firmware upgegrade tot laatste versie.
  • Dns flushen / releasen
  • Handmatig de dns van scarlet invoeren in de modem/router
  • Static ip's.
  • Channel veranderen van bijvoorbeeld 6 (standaard) naar 10
(dingen die ik dus via google vond toegepast, want het komt precies nogal veel voor)

Nuja, ik ben de miserie gewoon beu. Kan het zijn dat iemand in de buurt hier constant wat probeert op mijn router? of dat die conflicteert met een buurtbewoner ofzo?

Nu heb ik de WAG200G van linksys besteld. Het lijkt me volgens de gegevens een zeer goede router maar ik vind nergens recensies. Gewoon wat info van linksys zelf. Jammergenoeg staat daar nergens de reikwijdte op vermeld. Van die dlink had ik geen klagen van reikwijdte. Die was gewoon uitstekend (behalve dat vervelende euvel dan)
Ik weet dat linksys een redelijk goed merk is. Enfin dat komt mij toch zo over. Normaal zou dat perfect moeten gaan met mijn pcmcia kaart van d'link.

Graag een recensie / ongezouten mening :) Ik denk dat ik alle belangrijke info hier neergezet heb.

Verwijderd

Werkt alles met kabels wel?

Verwijderd

Topicstarter
Zowel de draadloze pc's als de pc's verbonden met de kabels hebben geen internet meer. Wel onderling bereikbaar.

Verwijderd

Ik heb overlaatst voor iemand ook die WAG200 gekocht. Heb hem even thuis gehad om te configgen. Dat is echt een super ding (net zoals de meeste linksys apparaten voor home users). Standaard: MAC spoof, DDNS, auto redial, dhcp, firewall en zelfs QOS als ik mij niet vergis. Kortom alles wat je nodig hebt. De webapplicatie om het ding te configgen kan je instellen om remote te gebruiken met al dan niet https enz. Deze functies vindt je misschien wel terug op elke goede wireless router, maar bij linksys krijg je gewoon direct een goed gevoel :)

Op het internet toch wel wat negatieve dingen gelezen over het verlies van instellingen ed. Na navraag in de winkel bleken de eerste versies hier wel last van te hebben, maar dit zou nu geen probleem meer zijn. Met diegene dat ik had was het dus dik inorde.

Enige probleem dat ik ahd was dat de webapplicatie in het frans was. Dan maar meteen nieuwe firmware geflashed en toen was alles opgelost (in het engels gezet).

Ik denk dus dat je goed zit met die WAG200 !

-- edit --

Wat het wireless vermogen betreft is deze misschien wel niet bij de beste. Hoe dan ook, je kan een expander kopen als het ding verder moet gaan. Uiteindelijk is het zend vermogen van je router niet het enige dat telt, die van je draadloze netwerkkaarten ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 20:08 ]

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:43 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 11:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ben het niet 100% eens met Errorken als hij zegt dat Linksys spul over het algemeen goed is.
Zo heb ik bijvoorbeeld een WAG54G v2 gehad welke ronduit zoog, dat ding was traag, uPnP werkte alleen als het er zelf zin in had en deze liep regelmatig vast. Pas bij de latere firmwares begon WiFi ook pas echt te werken. En dan heb ik het dus nog over een versie 2! De eerste versies waren helemaal om te huilen.

Vraag me echter niet waarom, maar ik besloot om Linksys nog een kans te geven met de WAG200G waar je dus informatie over zoekt. En daarvan kan ik gelukkig zeggen dat dit apparaat eigenlijk op alle punten waar de WAG54Gv2 de mist in ging verbeterd is!
Werkt kortgezegd gewoon perfect zoals een fatsoenlijke modem/router hoort te werken. :)

Overigens zou je DNS-probleem ook bij de provider kunnen liggen, al met hen contact gehad?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

edit

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij de provider liggen ? Als ik vroeger zo'n platvis gebruikte viel die nooit af mijn internetconnectie. (speedtouch 320 denk ik) En dan nog als men dns wegvalt zou hij automatisch weer moeten opnieuw connecten vind ik. En ik denk dat daar het schoentje wringt. Nuja ik ga het zien.

Nog een extra vraagje dan: is het mogelijk om die dlink als versterking te gebruiken? Ik ga hem alles hier aan de andere kant van het huis zetten om een printer op aan te sluiten. (om ruimte te krijgen op mijn bureau verhuis ik de printer van kamer op een oud pc'tje( en neen ik ga niet nog eens een extra 100 euro spenderen om een draadloos connectie voor men printer te hebben. Het bestaat ook bij linksys dacht ik. )

Nuja, ik ben blij dat ik hier toch wat positieve reacties zie over de WAG 200g. Wat mij ook aansprak waren de opties voor beveiliging. Je hebt nu ook al de WAG300N met de nieuwe standaard, maar deze is ook nieuwer en heb ook geen zin in kinderziektes.

Als ik het nog eens heb zal ik eens met een andere provider proberen. Dan op de skynet connectie van men broer testen. De wag200g is nu toch al besteld.(voor testcase)
Wat het wireless vermogen betreft is deze misschien wel niet bij de beste. Hoe dan ook, je kan een expander kopen als het ding verder moet gaan. Uiteindelijk is het zend vermogen van je router niet het enige dat telt, die van je draadloze netwerkkaarten ook.
Wel ik heb een netwerkkaart van D-link (DWL G650 airplus 108mbps) Als ik zo nazocht voor de reikwijdtes dan was d link wel bij de beste. In huis 100 en buiten 400meter, wat vrij hoog is. Nuja, ik besef wel dat dit weer theoretische waardes zijn. Maar het kaartje is goed :) hoop ik toch.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat soms ook gebeurd is als de ene pc aanlogt. Dus opstart dat hij blijkbaar conflicteert ofzo en dan het internet precies afsmijt.

Echt vervelend. Instelling of slechte router?

Verwijderd

DHCP probleem, je kan dus gewooon je dhcp server uit zetten en beide een vast IP adres geven of je kan proberen de FW van je apparaat te upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Jammergenoeg heb ik de laatste nieuwe firmware eropstaan. En mijn dlink 604T maken ze niet meer nu zeggen ze op dlink.

Verwijderd

dan zit er waarschijnlijk 1 pc of apparaat op 192.168.1.100 met een vast ip ofzo.

als dit niet zo is gewoon alles statisch geven en je dhcp server uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het verstandig is dit hier te zeggen aangezien ik licht bijgelovig ben en het geluk niet wil tarten.

Ik heb dus nu mijn dlink vervangen door linksys wag200g.

wel:
range is evengoed als die d'link
hij valt niet meer uit mijn internet.
Veel meer opties (ddns, beveiliging, gemakkelijke poortforwarding, stond laatste nieuwe firewire op.)
Er zit zoveel meer op dat het haast niet op te noemen is.

Het voornaamste, ik moet de router geen 100 keer herstarten. Toen ik dat aan de verkoper vroeg:

(ik zei zo) Vraagje, ik heb een d-link604 T die ik heel vaak moet herstarten omdat het internet uitvalt maar wel netwerk blijft houden. Het internet staat zogezegd aan, maar dat is werkelijk niet zo. Dns conflicteert ergens. Je moet niet bang zijn: ik ga hem niet binnendoen, maar heb je van die router niet veel klachten. Met rode kaken zei hij dat hijzelf geen d-link zou kopen omdat het echt geen goed merk is ook al wordt vaak gezegd van wel. Eerlijk zei hij tegen mij dat ik dat probleem van mijn d-link ook kan hebben op mijn linksys. Dit is gelukkig nog niet voorgevallen, maar hij zei dat hij nog geen klachten gekregen had van die versie.
En de prijs is ook goed: 90euro. Dit valt al bij al mee. Mijn d-link had wel 109 gekost die ik nu niet meer gebruik potjandorie.

Iemand die een d-link wilt tegen een spotprijs met de laatste nieuwe firewire :p haha, ge zou zot zijn moest ge hier bieden ;)

Dus nuja, ik ben relatief tevreden van de nieuwe adsl/router.

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wees gerust, dat heb ik al :-)
Met mijn d'link zou ik al hebben gereboot moeten hebben. Nog steeds geen klacht. Geen vader die meer zeurt omdat hij geen internet meer heeft en blabla, ga zo maar verder.

Dusja, als iemand vraagt, wat koop ik het best, dan raad ik toch wel dien linksys aan. Hopelijk draait die wel nog evengoed binnen een halfjaar dan :)

Wou gewoon eventjes mijn voldoening melden, want qua prijs kwaliteit (momenteel) is het zeer goed.
(misschien wel één puntje :p het kabeltje dat naar mijn stekker van telefoon en naar de modem moest werkte blijkbaar niet. Ik gebruik mijn oude van mijn speedtouch320(1ste modem ooit) en dan brande het lichtje wel, maarja, da zijn dingen die ge voor nen euro kunt kopen. Alhoewel ik er hier nog rondliggen heb. Maar dit is gewoon om te vitten dan ;) )

• Wizzkiddy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:34:
Zowel de draadloze pc's als de pc's verbonden met de kabels hebben geen internet meer. Wel onderling bereikbaar.
Ik heb hier een WAG54GS annex A en heb een soort gelijk probleem.
Mijn modem liep eerst zo nu en dan vast (1x per maand ofzo).
Afgelopen 2 weken heb ik een keer of 6 gehad dat mijn modem 's ochtends geen internet had.DSL en Connectielampje uit op modem. na +/- 4 a 5 uur komt de modem weer online.

Het vastlopen van je modem router kan ook komen doordat je misschien veel torrents gebruikt?
linksys zegt zelf dat 30 a 40 connecties de max is en 2 torrents tegelijk :S

Ik heb nu een WAG200G om te testen. Als ik weet hoe deze draait zal ik het nog even posten...

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:44 ]

Pagina: 1