Toon posts:

Autoradio's

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een goeie radio, (budget onbeperkt, maar zo rond de 1500 max. is toch wel mooi)(excl. speakers)

Uiteraard CD-wisselaar voor 12 cd's

Zit te twijfelen tussen JVC, Clarion en Kenwood

Verwijderd

Clarion dxz815mp leest MP3!!!!!!!!!!!:):):)

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Op donderdag 01 februari 2001 19:35 schreef War_4_L het volgende:
Wat is een goeie radio, (budget onbeperkt, maar zo rond de 1500 max. is toch wel mooi)(excl. speakers)

Uiteraard CD-wisselaar voor 12 cd's

Zit te twijfelen tussen JVC, Clarion en Kenwood
Wat wil je nu??? Een ar/cd + cdwiss. voor ong. 1500 piek of iets met onbeperkt budget:?

Mijn advies:
Afbeeldingslocatie: http://www.nakamichi.com/auto/cdplayers/cd_45z_lrg.gif
Nakamichi CD45z RDS 1199,=

Met
Afbeeldingslocatie: http://www.nakamichi.com/auto/musicbank/mf_51_lrg.gif
MF51 6 cd wisselaar 999,=
Dit als je voor puur kwaliteit gaat.

Anders is JVC een heel voordelige keus. Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/JvcCons/Products/images/kd-lx30r.jpg
JVC KD-LX30R Al voor 799,=

Met
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/JvcCons/Products/images/ch-x1200.jpg
JVC CH-X1200 Voor ong 599,=

Op zowel JVC als Nakamichi zitten 3 jaar garantie als je het bij de juiste dealer haalt.

edit:

Ook ff kenwood + Clarion erbij zetten ;)
Kenwood:
Afbeeldingslocatie: http://www.kenwoodeurope.com/bigdbimage/KDC-8080R.gif
Kenwood KDC-8080R Al voor 899,=

Met
Afbeeldingslocatie: http://www.kenwoodeurope.com/bigdbimage/KDC-C715.gif
Kenwood KDC-C715 Al voor 499,=

Clarion:
Afbeeldingslocatie: http://www.clarion-europa.com/products/radiocd/p_radiocd4b_image.jpg
Clarion DRX-8675Rz Ong. 999,=

Met
Afbeeldingslocatie: http://www.clarion-europa.com/products/cdmd/p_cdmd7b_image.jpg
Clarion CDC-655Tz Ong 599,=
Hier een 6 cd wisselaar omdat de 12 geen cd text heeft;)

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Kenwood! ik heb al 2 jaar een radio/cass met cd-wiss set in de auto en bevalt super.
er zit een maar aan kenwood(die heb ik tenm inste) je kunt de tonen alleen maar met bass en trebble (-4 tot +4) instellen.
maar daartegen, als je een beetje een goeie versterker neemt heb je dat niet nodig.
dus besoaar op de radio/wiss. en geef meer uit voor goeie versterker en boxen. daar hoor je vooral het verschil.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm, eerste stap is toch echt een goede radio. Met een topversterker en dito boxen is het maar matig toeven, als er een mindere radio aan hangt. Bij een onbeperkt budget zou ik voor Clarion of beter nog Alpine gaan shoppen!

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Op vrijdag 02 februari 2001 00:25 schreef Wekkel het volgende:
Hmmm, eerste stap is toch echt een goede radio. Met een topversterker en dito boxen is het maar matig toeven, als er een mindere radio aan hangt. Bij een onbeperkt budget zou ik voor Clarion of beter nog Alpine gaan shoppen!
Nakamichi is toch echt een betere keus hoor! :9

Amantes amentes
--
Be inspired!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

tot nu toen ben ik erug tevreden over kenwood ik heb een ouder model dan die hierboven (van de mijne kan je alleen het frontje afkoppelen en die nieuwe kunnen wegklapen en afkoppelen?)verder heb ik ook ook jvc en sony geprobeerd maar die kenwood vind ik tot nu toe nog het fijnste

ik hoop dat je wat leuks uitzoekt :)

suc6
mollie

• d-motion
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Voor een autoradio is volume beter dan kwaliteit! (Tot op zekere hoogte..) MP3 oid zal zeker niet mistaan met al die ruis etc van je auto om je heen.

Zeker als ik met 180 over de snelweg rij ! Dan is kwaliteit niet zo belangrijk!

WWW.RC5.NL

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Op vrijdag 02 februari 2001 01:40 schreef Prang het volgende:
Voor een autoradio is volume beter dan kwaliteit! (Tot op zekere hoogte..) MP3 oid zal zeker niet mistaan met al die ruis etc van je auto om je heen.

Is het dan niet beter om met een portable mp3 speler en 12v adapter in de auto te zitten, met natuurlijk een goede hoofdtelefoon op :? :? :?

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op vrijdag 02 februari 2001 01:50 schreef p@dd0 het volgende:

[..]

Is het dan niet beter om met een portable mp3 speler en 12v adapter in de auto te zitten, met natuurlijk een goede hoofdtelefoon op :? :? :?
Als er één ding een no-go is dan is het wel autorijden met een koptelefoon op... Je sluit je dan volledig af van de buitenwereld. Met een gewone set heb je daar geen last van. Zelfs als 'ie redelijk hard staat.

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Daar had ik idd geen rekening mee gehouden. |:(

Amantes amentes
--
Be inspired!

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

je mot die nieuwe kenwood kopen dude!! echt strak..!! preout is vreselijk hoog (2.5 volt ofso???) dus kan je je versterkers lager zetten -> betere kwaliteit... hij kost geloof ik iets van 1300 piek ofso maar dan heb je ook iets goeds... je kan als je versterkers uit dezelfde serie hebt met je radio je versterkers instellen!!! GEIL... >:)

SysSpec

• lak

lak

Op vrijdag 02 februari 2001 01:40 schreef Prang het volgende:

Smaken verschillen...??? Jij bent duidelijk een decibellen freak, ik toch meer een hifi-freak... terwijl mijn systeem toch retehard gaat... de gein ervan is juist om het retehard te laten gaan EN de kwaliteit hoog te houden...

SysSpec

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 02:47 schreef lak2k het volgende:
je mot die nieuwe kenwood kopen dude!! echt strak..!! preout is vreselijk hoog (2.5 volt ofso???)
Ik geloof dat er zelfs merken zijn die nog veel hoger gaan (4 volt), als ik me niet vergis heeft zelfs Sony een paar versterkertjes met 4v pre-out...

• d-motion
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Op vrijdag 02 februari 2001 02:50 schreef lak2k het volgende:

[..]

Smaken verschillen...??? Jij bent duidelijk een decibellen freak, ik toch meer een hifi-freak... terwijl mijn systeem toch retehard gaat... de gein ervan is juist om het retehard te laten gaan EN de kwaliteit hoog te houden...
Niet helemaal DB-Freak, het moet ook nog wel een beetje goed klinken. Als ik echt kwaliteit wil dan ga ik heerlijk in de woonkamer zitten! Daar heb ik geinvesteerd en niet meer in de auto. (Die wordt toch alleen maar open gebroken (Er zijn al 3 Pioneer KEH-8200 autoradio's uitgehaald!):(

WWW.RC5.NL

• lak

lak

Op vrijdag 02 februari 2001 10:22 schreef crasher het volgende:

[..]

Ik geloof dat er zelfs merken zijn die nog veel hoger gaan (4 volt), als ik me niet vergis heeft zelfs Sony een paar versterkertjes met 4v pre-out...
heb effe research gedaan en die kenwood en hiero hebben we hem:

De Kenwood 9080R
Electronic Power MASK with Full TDF (D MASK+) * MASK Key * Fluorescent Display Full DOT (15x96) * Selectable Key Illumination (Red or Green) * Blue Source Key * 2 Way Telephone Mute * Digital Clock (24 hours) * Spectrum Analyser * Faceplate Angle Adjustment (3 Positions) * Built in Fuse * Kenwood to ISO A&B Wire * Optional Remote Control (RC-700) Included * Source Volume Offset * External Display Out Ready * Memory and Calendar Function * Track and CD Repeat * Track Scan * Random Play * Track and Manual Search * DXM-1440 Mechanism * 3 Beams Laser Pick-up * Disc Name Set * CD-text * D.R.I.V.E. * 0 bit Mute * 24 Station Presets: 18 FM 6 LW/MW * RDS EON PTY * K21 CR2 advanced Clear Reception Tuner * Automatic Memory Entry (AME) * Local Seek * Seek Up/Down * DAB Ready * Maximum Output power : 4 x 45 Watts * 3 RCA Preouts 4.5 Volts * Separate Bass Treble Control * Source Tone Memory * Loudness Control * Attenuator with Smooth Volume Return * Electronic Volume (Up/Down) * D Boost PS : Scan Function Speaker Match 5 Factory Set Presets Manual Set * Dual Zone * System E's+ * Repeat Play (Disc/Track) * Scan (Disc/Track) * Random Play (Disc/Magazine) * DNPS (Disc Naming with compatible KENWOOD Units) * CD-text Ready (with compatible KENWOOD Units) * Dual Changer Control Capability (CH1/CH2 or AUX

Edit:
Duss... 4.5 Preout! Das echt MAF! :7

SysSpec

Verwijderd

Topicstarter
Wel lache dat jullie tevreden zijn over Kenwood, want als het een beetje meezit ga ik daar werken als Sales Planner van de,. juist: de autoradio afdeling :)

• lak

lak

Op vrijdag 02 februari 2001 14:16 schreef War_4_L het volgende:
Wel lache dat jullie tevreden zijn over Kenwood, want als het een beetje meezit ga ik daar werken als Sales Planner van de,. juist: de autoradio afdeling :)
ik was nooit zo'n kenwood freak, maar dankzij een kameraad van die werkt bij een autohifi shop ben ik er verslaafd aan geraakt!! voor niet al te veel heb je een strak klinkend systeem in je auto!!

bijvoorbeeld je neemt hun speakers 2 x 260 watt voor in de hoedenplank.. die speakers gaan zo diep, heb je bijna geen subwoofer meer nodig!!

SysSpec

Pagina: 1