Toon posts:

Core2Duo Game systeem advies

Pagina: 1
Acties:
  • 1.149 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw gamesysteem. Het budget is niet heel strak maar ik wil er ~1800-2000 voor kwijt. Een aantal dingen heb ik al binnen maar ik heb nog een paar kleine twijfels vandaar dat ik jullie advies vraag.

De behuizing, voeding en videokaart heb ik al binnen en de koeler en moederbord zijn besteld.

Case:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/CM-Stacker-830.gif
Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)

Weinig over te vertellen. Ik vind dit gewoon een hele mooie behuizing. Hij is duur maar ik vind het de moeite waard.

Voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/OCZ-GameXtreem.gif
OCZ GameXStream OCZ700GXSSLI, 700W (ATX12V 2.2, EPS12V)

Goede degelijke voeding. Ik had in eerste instantie voor de 600W versie gekozen maar die was moeilijker leverbaar. Ongeduldig als ik ben heb ik toen de 700W laten opsturen.

Moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/P5N32-E-SLI.gif
Asus P5N32-E SLI, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

Ik wil perse een nForce chipset. Ik heb gekozen voor de 680i vanwege de vele SATA poorten. Ik heb gekozen voor dit bord ipv de Striker Extreme omdat deze nagenoeg hetzelfde is alleen €100 goedkoper.

Processor:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/Core2Duo.gif
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)

Beste prijs/presatie. In de toekomst misschien nog upgraden naar de nieuwe Quadcore als deze meer mainstream is.

Processor koeler: EDIT
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/CNPS9500-LED.gif Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/CNPS9500-LED_02.gif
Zalman CNPS9700 LED (Socket 775/939/940/AM2, LED Blauw)

Al tijden fan van Zalman. Mooie, goede en stille koeler.

Videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/7900GTO_01.gif Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/7900GTO_02.gif
MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E

Lekker goedkoop en nagenoeg dezelfde prestaties als een 7900GTX. De 8800 was me gewoon nog te duur, die komt wel als deze wat gezakt is in prijs.

Geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/Corsair-TWIN2X.gif
1GB x 2 (2GB) PC8500 DDR2, CL5 (Corsair, TWIN2X2048-8500C5)

Hier zit dus mijn twijfelpunt en hier wil ik ook graag advies over.
Ik heb gekozen voor dit geheugen omdat ik het veel tegenkom in Core2Duo systeem reviews. Ik heb verder nog zitten kijken naar:
Xtreem 1GB x 2 (2GB) PC8000 DDR2 CL5 (Team Xtreem, TXDD2048M1000HC5DC)
en
Mushkin 1GB x 2 (2GB) PC8000 DDR2 CL4 (996525).

Harddisks:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/WD740ADFD.gif
2x Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB)
in RAID opstelling.

Ik heb nu al een "oude" 36Gb raptor waar ik erg tevreden over ben. In mijn nieuwe systeem wil ik een RAID opstelling. Dit leek me het snelst mogelijke. Ik wil hier dan mijn OS en games op installeren. Ik heb nog een 200Gb schijf voor opslag en die oude 36Gb raptor

========================= AL IN BEZIT =========================

Geluidskaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/X-fi.gif
Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1

Toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/G15.gif
Logitech G15 Gaming Keyboard (USB)

Muis:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/Copperhead.gif
Razer Copperhead Gaming Mouse Blue

Monitor:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/images/PC2007/930BF.gif
Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D)

DVD Brander(s):
NEC ND-4570 Dual Layer 16x DVD+/-R(W) Zwart
en
Samsung TS-H552B 16x (Dual-layer, Zwart)

Harddisks uit huidige pc:
Western Digital Raptor WD360GD, 36GB (10000rpm, SATA, 8MB)
Seagate Barracuda 7200.7, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB)

Totaal plaatje nieuwe systeem
€229 Behuizing Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)
€142 Voeding OCZ GameXStream OCZ700GXSSLI, 700W (ATX12V 2.2, EPS12V)
€249 Videokaart MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E
€202 Moederbord Asus P5N32-E SLI, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
€299 Processor Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 2x4MB, 1066MHz FSB
€61 Koeler Zalman CNPS9700 NT LED (Socket 775/939/940/AM2, LED Groen)
€355 Geheugen 1GB x 2 (2GB) PC8500 DDR2, CL5 (Corsair, TWIN2X2048-8500C5)
€154 Harddisk Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB)
€154 Harddisk Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB)

Totaal €1845

Ik zit dus nog een beetje met het geheugen. Ik hoor namelijk dat daar de minste prestatie winst in zit en dat bijvoorbeeld PC6400 of gewoon value geheugen bijna net zo snel is. Dat kan dus nog aardig wat geld schelen. Ik wil misschien toch gaan overclocken vandaar dat ik twijfel over "snel" geheugen. Dit zal de eerste keer zijn dus misschien dat het wel helemaal niets gaat worden maar ik wil eigenlijk wel de optie hebben.

Wat denken jullie ervan?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk:
-Die voeding is overkill.
-Zo'n duur SLI bord is onzinnig, tenzij je écht waarde hecht aan de andere features die dat bord meer heeft tov z'n 100 euro goedkopere broertje?
-Geheugen is overkill. Met PC6400 zul je wel voldoende hebben om over te klokken.

Beetje zonde van je geld vind ik het.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PC8500 RAM is een beetje overkill. Als je kijkt dat je met PC6400 al naar de 400MHz FSB kan en dus met een E6600 al op 3.6GHz zit is PC8500 qua prijs misschien niet de juiste keuze.

Voor zover ik weet ik de 7900GTO niet echt meer te krijgen als ik het zo lees hier op GoT.
700W is idd een beetje overdreven. 500W is meer dan genoeg of je moet in de toekomst voor een dikke SLI opstelling gaan.

Verder wel een heerlijk systeem hoor :)

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2006 15:57 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Die 7900GTO is nog wel te krijgen, je moet alleen wel goed zoeken. Zag em laatst nog ergens voorbij komen, alleen ik ben vergeten waar.

• PilatuS
  • Niet online
Als die 7900GTO nog te krijgen is dan zou ik die ook zeker kopen. Super prijs/prestatie verhouding.
Anders misschien kijken naar een X1900XT, eventueel 2e hands. Er worden de laatste tijd redelijk wat van die dingen aangeboden voor een lekkere prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 7900GTO al liggen. Hij was van t weekend nog te krijgen bij Informatique en ook nog bij SSW in Zoetermeer.

De voeding is misschien ook overkill. Ik ging ook voor de 600W maar dat duurde me te lang. De kast, voeding en graka heb ik al binnen.

En het ging mij vooral om advies wat betreft het geheugen. Snelle reacties trouwens _/-\o_

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou gewoon voor PC6400 gaan. Heb ik hier ook van Corsair 2x 1GB. Scheelt een hoop geld tegenover PC8500 en voldoet prima voor een dikke OC.

PC8500 is leuk als je echt heel dik wil overklokken. Ik denk dat je het niet gaat halen zo'n OC met die Zalman koeler. Verder misschien een ander mobo als je geen SLI wilt gaan draaien. Maar op zich is het een super PC zo.

Edit: Ik heb hier een 'slechte' E6600 liggen waardoor ik maar een FSB van 356MHz kan draaien en dus nog niet eens de volledige power van PC6400 gebruik. Laat staan dat je PC8500 koopt die je niet echt benut.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2006 16:07 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ohja, Informatique was het :) Zag em staan als aanbieding.

Nouja... het geheugen is imo overkill zoals ik al zei. Daar kan wel 100 euro vanaf door PC6400 aan te schaffen waar je ook prima mee kunt overklokken.
Wat ^^ dus ook al zegt.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 02-12-2006 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in eerste instantie geen SLi draaien maar wel de optie hebben. En ik wil een nForce chipset en genoeg SATA poorten, vandaar dit mobo. Met de 650i chipset word dit net aan de krappe kant als ik wil gaan uitbreiden.

Qua koeler heb ik nog getwijfeld aan de Tuniq tower 120 en een die daar op lijkt.

Nog advies voor goed PC6400 geheugen? Ik heb nu namelijk een AthlonXP 3200+ (400FSB) met geheugen wat 400Mhz aan zou moeten kunnen maar mn systeem loopt alleen stabiel op 333Mhz qua geheugen. Daarboven krijg ik random window crashes ;( ;( M'n mobo kan wel gewoon 400Mhz aan by the way. En dat probleem wil ik dus niet nog een keer.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 16:20 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom wil je de optie hebben? Tegen de tijd dat je wilt gaan upgraden kun je beter één nieuwe kaart kopen. Bijvoorbeeld een DX10 kaart die dan ongetwijfeld afgeprijst zullen zijn. Bovendien zal dan een 7900GTO wel niet meer te krijgen zijn. En zal relatief weinig winst opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
True...

Maar dan wil ik denk ik 2x een DX10 kaart in SLi draaien. De 7900GTO is nu voor mij de beste oplossing. Goede prijs/prestatie. Niet te duur nu met in mijn achterhoofd upgraden binnen nu en zeg 6-12 mnd. En dan wil ik waarschijnlijk wel een SLi opstelling gaan draaien (en evt een snellere proc).

Ik wil gewoon nu een snel systeem waarmee ik, pak hem beet een jaar, lekker op kan gamen zonder de hoofdprijs te betalen. Daarna ga ik gewoon weer upgraden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 16:25 ]

Verwijderd

Ik zie dat je veel waarde hecht aan led verlichting etc in je computer. Alleen wat me opvalt is dat alles mooi blauw verlicht word op de cpu koeler na. Dat is dan opeens een groene. En aangezien groen niet zo mooi combineert met blauw lijkt het me een beetje zonde van het effect waar je veel geld in steekt.

Het lijkt mischien een kleinigheid alleen mij lijkt het echt een vieze combo. En zonde van het blauwe effect. (ook toetsenbord, muis etc.)

• PilatuS
  • Niet online
In mij mening past blauw en groen goed bij elkaar :)

Afbeeldingslocatie: http://img11.picsplace.to/img10/20/PCCS_002.jpg

Edit: Persoonlijk vind ik SLI redelijk onzin. Als je nu zegmaar een 8800GTX hebt is het later waarschijnlijk beter om een bijvoorbeeld 8900GTX te halen dan om er nog een 8800GTX bij de doen. Als ik kijk naar het verleden schiet je daar meer mee op dan door 2 kaarten in SLI te zetten.

Bijvoorbeeld 2x6800GT of 1x7800GTX. En dan heb ik het nog niet over het energie verbruik van 2 kaarten.

[ Voor 77% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2006 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:44:
Ik zie dat je veel waarde hecht aan led verlichting etc in je computer. Alleen wat me opvalt is dat alles mooi blauw verlicht word op de cpu koeler na. Dat is dan opeens een groene. En aangezien groen niet zo mooi combineert met blauw lijkt het me een beetje zonde van het effect waar je veel geld in steekt.

Het lijkt mischien een kleinigheid alleen mij lijkt het echt een vieze combo. En zonde van het blauwe effect. (ook toetsenbord, muis etc.)
Is ook nog een klein twijfel gevalletje. Ik vind namelijk de zwarte koeler zelf wel heel mooi. Maar misschien dat ik me nog bedenk en toch de blauwe variant neem. Er zit trouwens ook nog een klein rood ledje in het X-ram geheugenblokje van mn X-fi. Dus dat doorbreekt dat blauw ook al.

@PilatuS
Welk geheugen heb jij precies? Want ik zie dat jij een soortgelijk systeem hebt. Jouw mobo was mijn oorspronkelijke keuze voordat ik er achter kwam dat de 680i uit kwam.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 17:03 ]

• PilatuS
  • Niet online
2x 1GB = 2048MB Corsair TwinX XMS2-6400 DDRII 800MHz.

4 maanden geleden gekocht voor 199 euro. (Was er net op tijd bij voordat de prijzen omhoog gingen)

Edit: Wat ook erg jammer is van SLI is dat het niet 2x zo snel is dan 1 kaart. Ik ken iemand met 2x 7800GT en dat is iets van 35/40% sneller dan 1x7800GT. Je betaald heel veel geld voor een klein beetje extra power.

Net zoals 2x X1900XT. Ik haal met 1 X1900XT 12k in 3dmark05. Met 2 van die dingen zit je zo rond de 16 of 17k.

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2006 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4 (Corsair, TWIN2X2048-6400C4) ligt nu rond de €300

Dat scheelt "maar" €55. Is het trouwens niet beter als je geheugen net zo'n snelle FSB ondersteund als je processor? De E6600 heeft een FSB van 1066 en dat heeft mijn gekozen geheugen ook. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 17:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:59:
[...]

Is ook nog een klein twijfel gevalletje. Ik vind namelijk de zwarte koeler zelf wel heel mooi. Maar misschien dat ik me nog bedenk en toch de blauwe variant neem. Er zit trouwens ook nog een klein rood ledje in het X-ram geheugenblokje van mn X-fi. Dus dat doorbreekt dat blauw ook al.

@PilatuS
Welk geheugen heb jij precies? Want ik zie dat jij een soortgelijk systeem hebt. Jouw mobo was mijn oorspronkelijke keuze voordat ik er achter kwam dat de 680i uit kwam.
Ik zou zeker de blauwe versie nemen, die heeft dan wel een copere kleur, maar dat past juist bij je mobo koeling ;)

Verwijderd

Topicstarter
Net gemaild dat ik toch liever de blauwe versie heb... ;)

• PilatuS
  • Niet online
Dat scheelt "maar" €55. Is het trouwens niet beter als je geheugen net zo'n snelle FSB ondersteund als je processor? De E6600 heeft een FSB van 1066 en dat heeft mijn gekozen geheugen ook. Of zie ik iets over het hoofd?
Die FSB is quad-pumped. De echte FSB is 266MHz. Met PC6400 kan je die FSB ophogen naar 400MHz. 400x9=3600MHz ipv de standaard 266x9=2400MHz. Met PC8500 kan je dus nog heel veel verder gaan met de FSB (500MHz+) terwijl je het geheugen 1:1 houd. 1:1 of meer is altijd aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet slimmer om voor €55 meer toch voor de PC8500 te gaan?

• PilatuS
  • Niet online
Met luchtkoeling ga je echt geen FSB van 500+MHz halen voor 24/7 gebruik. Ik kom met waterkoeling niet verder dan 356MHz met 1.4 volt op de core door hoge temps. Dat komt ook wel door een slechte CPU maar zelfs als je een hele goede krijgt kan je de CPU met lucht echt niet op 4GHz+ laten draaien. De kans dat je mobo die 500MHz FSB aan kan is zonder voltmods ook niet groot.

Voor 55 extra is het op zich best te doen om het te kopen maar je hebt er weinig aan. Wat dan misschien wel weer kan is FSB:MEM op 3:4 laten draaien. Je krijgt daar door wel iets meer performance maar niet veel en je mobo moet het ook kunnen die divider.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2006 18:26 ]

Verwijderd

Ik heb zelf 2x 1GB G.Skill PC6400 CL4 geheugen, prima, goede reviews (vooral met Ocen) en 2 maanden geleden gekocht voor 276,- euro.

SLI vink ook onzin. Tuurlijk, het idee is super cool en je denkt dat je met 2 kaarten 2x zo snel gaat, maar helaas. Kun je beter een mega high end kaart kopen dan 2 sub-end in SLI mode.

Verder weinig opmerkingen, lijkt me een mooi high-end systeem :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 18:55 ]

Verwijderd

Hmm, zelf zou ik NOOIT 229 euro voor een case neerleggen. Ik zou een wat goedkopere case zoeken (zeg, 100 euro) en voor die honderd euro een wat dikkere VGA kaart in m'n systeem duwen. Koop desnoods een nette 2e hands case ergens.

Persoonlijk, maar voor de TS misschien het overwegen waard :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 18:58 ]

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
de stacker 810 bijvoorbeeld
goede stevige, degelijke kast en meer dan genoeg ruimte

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09-2025
Veels te duur imo

-geheugen : pc6400 is goed zat. Als die D9 micron chips heef doen ze met gemak 500 en hoger.

-cpu= goed , price/performance

-mobo = slecht. Zowiezo zou ik nie gaan voor SLi mobos, Ati pwned daar mee. Wacht op ati s R600 vkaarten en R600 crossfire borden. Ik neem aan dat je niet zo lang kan wachten dus raad ik je Asus p5be- plus aan.

- voeding vind ik geen overkill. Want 2 graka's vragen zeker 400Watt.

-geluidskaart: er zijn betere geluidskaart merken dan Creative.

de rest ligt aan je smaak ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kakulukia op 02-12-2006 19:07 ]

Verwijderd

Kast is wel wat duur idd ... maar de Stacker heeft een goede rep. Ik zelf zou ook nooit meer dan ~150 euro voor een kast neerleggen (is ook echt de max en moet het echt een mega goeie kast zijn waar ik de komende jaren probleemloos mee voorruit kan).

Zelf zoek ik eerder in de categorie 80-100 euro ... kun je ook uitstekende kasten voor vinden.

• PilatuS
  • Niet online
Op zich vind ik dat als je een kast koopt die je echt heel mooi vind en je jaren mee doet dat het best wat mag kosten. Een dure kast is ongeveer even duur als een videokaart en je doet met een kast heel veel langer.

Mijn Lian Li PC71 was ook behoorlijk duur maar nu heb ik wel een kast die ik super mooi vind en erg lang mee kan doen.

Verwijderd

Is ook zo. Is ook meer m'n eigen perspectief. Is namelijk ook niet zo dat je met een kast van 100 euro ook niet jaren kan doen ;) Ieder z'n ding ... en de kast die bij je past, daar gaat het om bij een kast vinnik. Voor ieder persoonlijk natuurlijk :)

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt ook zeker wel gelijk hoor :)

Ik was alleen opzoek naar een kast die ik echt mooi vind. Ben het hele internet zo'n beetje afgegaan opzoek naar iets moois voor een redelijke prijs maar heb die niet kunnen vinden. Mijn kast moest ook perse erg groot zijn voor de waterkoeling. De PC71 is de enige kast die ik echt heel erg mooi vind, helaas is ie wel prijzig.

4 jaar terug vond ik die kast al super mooi en toen ik het geld er voor had kon ik het niet laten om em te kopen :P

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:58:
Je hebt ook zeker wel gelijk hoor :)

Ik was alleen opzoek naar een kast die ik echt mooi vind. Ben het hele internet zo'n beetje afgegaan opzoek naar iets moois voor een redelijke prijs maar heb die niet kunnen vinden. Mijn kast moest ook perse erg groot zijn voor de waterkoeling. De PC71 is de enige kast die ik echt heel erg mooi vind, helaas is ie wel prijzig.

4 jaar terug vond ik die kast al super mooi en toen ik het geld er voor had kon ik het niet laten om em te kopen :P
Ik heb hetzelfde. De kast is duur maar ik vond het gewoon de mooiste kast die ik kon vinden. En de prijs...tja...het is even een berg geld maar je doet er ook jaren mee. De kast die ik nu heb was ook duur maar die heb ik al zeker 6 jaar. En hij staat bij mij behoorlijk in het zicht.

• PilatuS
  • Niet online
Mijn oude kast heb ik ook super lang gehad. Er zat orgineel een P2 in dus dat geeft wel aan dat het een oud ding was. Heb die kast in 2 kleuren gespoten, eerst zilver en later zwart. Ook nog 2 zijkanten voor gehad met 2 verschillende windows. Ik denk dat ie die kast ook iets van 6 jaar had.

Verwijderd

Juh als je de kast mooi vindt moet je hem natuurlijk nemen.

Het was ook maar een opmerking hoor, is helemaal persoonlijk natuurlijk :) !

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur en wat je er voor over hebt. Ik vond het het geld wel waard omdat het gewoon iets is wat echt in het zicht staat en omdat je over het algemeen erg lang mee kan doen. Als mn pc ergens achteraf had gestaan had ik misschien wel een goedkopere kast gekocht. Maar ik vind dat er echt weinig écht mooie kasten te koop zijn. Alles wat een beetje mijn smaak is kost al snel 150+ euro.

Kan iemand mij misschien vertellen wat sneller is. Een losse schijf voor je windows en een losse schijf voor je games of een RAID opstelling waarbij je je OS en je games op verschillende partities hebt (wat ik nu van plan ben). Anders kan ik nog overwegen om een losse raptor te gebruiken als bootdisk en die andere 2 in RAID voor mn games. K heb namelijk nog een oude 36Gb Raptor in mn huidige systeem zitten. Of ik regel nog een 36Gb erbij en maak 2 RAID opstellingen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 17:22 ]

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-01 08:22
FAQ

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:40

Vuurvoske

Nunquam cede!

PilatuS schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:57:
PC8500 RAM is een beetje overkill. Als je kijkt dat je met PC6400 al naar de 400MHz FSB kan en dus met een E6600 al op 3.6GHz zit is PC8500 qua prijs misschien niet de juiste keuze.

Voor zover ik weet ik de 7900GTO niet echt meer te krijgen als ik het zo lees hier op GoT.
700W is idd een beetje overdreven. 500W is meer dan genoeg of je moet in de toekomst voor een dikke SLI opstelling gaan.

Verder wel een heerlijk systeem hoor :)
Geheugen is idd dikke overkill. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van asus mobo's overigens. Kijk goed rond of er geen beter alternatief is!

Neem 550/600watt (met het oog op sli).

Muis is echt uber. Ik heb em zelf ook en bevalt uitstekend! :D

Beroeps brabander

Verwijderd

mobo is juist prima.. Nvidea zal ook echt niet stil blijven zitten, en de r600 zomaar laten winnen. de p32 sli is juist een prima keuze....
Geheugen is 6400 igg wel genoeg....
Verder prima systeem (is tobo niet een tikkie overkill staat leuk natuurlijk maar doe je er ook iets mee)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 16:26 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

Kun je dit soort irritante en nutteloze kicks in het vervolg achterwege laten?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.