Hoe usbkaart plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Geachte tweakers,

kan 1 van jullie mij vertellen hoe ik bij een DELL Inspiron 2600 (oud model hoor) mijn USB 1.1 kan vervangen door een USB 2.0 kaart met USB 2.0-poorten.
Heb dit nodig voor draadloos internet, en denk dat ik veel van mijn 54Mbps ga verliezen met een USB 1.1 poort, aangezien deze usb-standaard dient voor trage apparaten, vb printer.

Is een DELL-laptop eigenlijk wel updatebaar ?

In een nieuwe laptop zit firewire standaard, ma dat is een grote kost...

Alvast bedankt !
Jonas.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

:?

Een PCI-kaartje vervangen bedoel je??
De oude er uit halen, de nieuwe er in doen should do the trick vermoed ik... :P

edit:

Ow, wacht laptop zie ik nu, is daar de USB niet on-board? Als het een los kaartje is gaat het precies zo als ik boven beschreven heb vermoed ik ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Mad Marty op 02-12-2006 15:44 . Reden: Laptop :) ]

Rail Away!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02 21:34
just wondering

is een pcmcia -wlan kaartje niet beter dan ?
kost bijna hetzelfde als een wlan usb oplossing

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Zoiets?
Of je neemt inderdaad een pcmcia wifi kaart.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Mad Marty schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:43:
:?

Een PCI-kaartje vervangen bedoel je??
De oude er uit halen, de nieuwe er in doen should do the trick vermoed ik... :P

edit:

Ow, wacht laptop zie ik nu, is daar de USB niet on-board? Als het een los kaartje is gaat het precies zo als ik boven beschreven heb vermoed ik ;)
Eh.......het gaat hier om een laptop hoor!
Die hebben nou niet echt een 'normale PCI' kaarten...........

Ik zou ook eerder voor een PCMCIA oplossing gaan, de huidige USB 1.1 zit gewoon op je moederbord 'gesoldeerd' (in je/de chipset), is niet te vervangen.
Je kan ook nog een PCMCIA USB2.0 kaartje halen en dan daar je wlan kaart aanhangen.

• DrBOB101
  • Laatst online: 19-02 21:10
Laptops en upgraden zijn twee woorden die je niet al te veel met mekaar moet willen combineren.

USB 1.1 heeft een maximale snelheid van 12 Mbit/s
USB 2.0 heeft een maximale snelheid van 480 Mbit/s

Afhankelijk van je internet snelheid (en dat is zeker niet die 54 Mbit/s...dat is je router denk ik?) zou USB 1.1 voldoende moeten zijn.

Zoals hierboven vermeldt kan een PCMCIA de oplossing voor je zijn:
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:45

weebl

YARR!

Waarom wil je in vredesnaam een usb-wifi adapter gebruiken voor een laptop. die usb dingen zijn bedoeld voor mensen die hun desktop kast niet willen openmaken. Voor laptops hebben ze pcmcia kaarten. En om nou de usb-kaart van je laptop te gaan upgraden zodat je usb-wifi adapter werkt... 8)7

Mocht je dit toch willen, dan ben ik bang dat het niet gaat lukken. De usb-poorten van een laptop zitten op het moederbord, net als de usb-controller (dat is degene die je wil upgraden). Dit is niet zo even te vervangen, aangezien het op het moederbord zit vast gesoldeerd... Dus als je toch 54mbps wifi wil, dan zal je een pcmcia kaart moeten kopen. Je hebt ze al voor 2 tientjes dacht ik.

En oh ja, dat nieuwe laptops vaak firewire hebben, klopt, maar daar ga je echt niks aan hebben hoor mbt. tot je wifi-adapter. firewire is meer bedoeld om digitale videorecorders mee aan te sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door weebl op 02-12-2006 15:59 ]

• jonaskellens
  • Laatst online: 30-05-2011
Geachte mensen,
dank voor je antwoord.
De usb-poorten zitten dus achteraan de dell-laptop en zijn absoluut niet te vervangen. Ik heb wel nog ergens een uitbreidbaar slot maar dat lijkt me zo ongelooflijk klein dat het niet kan dienen om een ander usb-kaart in de pluggen.

Bij telenet, hoe groot is de snelheid ? Waartoe dient dan een 10/100Mbit lan-kaart als de snelheid van telenet daaronder ligt ?

Dank voor uw antwoord !
Jonas.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Een PCMCIA slot zit er absoluut in en zo ziet dat er uit:

Afbeeldingslocatie: http://lis.newport.ac.uk/computing/resnet/images/pcmcia_slot2.gif

Je kunt er een USB 2.0 of WLAN kaartje in plaatsen(afhankelijk of je de USB 2.0 kaart nog voor meer dingen dan alleen een WIFI USB adapter wil gebruiken)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welkom op GoT Jonas :)

Op Tweakers.net verwachten we een bepaald niveau van je. We willen bijvoorbeeld terugzien dat je zelf ook wat initiatief hebt genomen en de boel hebt onderzocht.

Onderdelen in een laptop zijn niet zo makkelijk te vervangen. Het meest voor de hand liggende is PCMCIA/Cardbus. Houd er ook even rekening mee of het kaartje het wel waard is, wat al eerder in dit topic werd gezegd. De 10/100Mbit PCI kaartjes die je bij je starterspakket krijgt zijn gewoon massaproductie kaartjes. Deze Realtek adapters worden op zulke grote schaal geproduceerd en verkocht dat de prijs erg laag is. 10mbps netwerk adapters zijn vrijwel niet meer verkrijgbaar.

Verdiep je dus even in de materie. Hier verwachten we namelijk wel van je dat je weet hoe de basics in elkaar steken. Er zijn nu een aantal termen genoemd in dit topic. Een onderzoek naar de betekenis hiervan is al een goede start.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 02-12-2006 16:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.