Toon posts:

Simpel scsi

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HOI!
ik wil scsi :)

ik wil graag atlas 18.gb 10.000rpm U2W
en een Plextor-brander SCSI

Mijn vraag ik wil simpelweg een goede hd en controller voor niet teveel geld.

Hoeft geen super snelle te zijn. Maar een goede.

Nu hoor ik adaptec rulez etc. maar die snelle controller hebt weinig nut met 1hd las ik.

Dus welke controller + hd presteert goed en is betaalbaar?

Groeten, ^Diz

Verwijderd

Je hebt aL TWEE apparaten zie ik, dus waarom geen Adaptec?
Zijn natuurlijk zat andere SCSI adapters, maar Adaptec is wel erg ok moet ik eerlijk bekennen.

Enne, dat die Adaptec langzaam zou zijn met 1 HD... heb er nog nooit van gehoord.
Feit is wel dat UDMA-66 even snel, zo niet sneller is dan SCSI. Je Windows zal i.i.g. een stukkie langzamer worden met booten....

Verwijderd

UDMA-66 sneller dan SCSI ??!?!?!?!

Maaruh Adaptec SCSI controllers zijn volgens mij wel het beste maar zijn wel duur, ik zou als ik jou was een wat "ouder" model Adaptec kaart kopen aangezien je er maar twee apparaten aan hebt hangen en die "oudere" zijn nog wel te betalen.
En het booten duurt wat langer aangezien zo'n SCSI kaart een BIOS heeft.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Zelf heb ik een Advansys UltraSCSI kaart (met BIOS) Werkt perfect onder windows (en al het andere). Dat nadeel dat Ultra66 sneller zou zijn heeft waarschijnlijk te maken met wanneer er maar 1 apparaat aanhangt en er een BURST-transfer plaatsvindt. SCSI is veel beter omdat die een sustained rate kan blijven geven (van 40Mb/s voor UltraSCSI) zelfs wanneer de apparaten dat individueel niet kunnen: dan heeft IDE het nakijken

Oh ja enneh WINDOWS ZUIGT!!! :(
Omdat hij gewoon 20 seconden stil staat om mijn SCSI-adapter aan te gaan zetten. In DOS (ja vroeger, je weet wel, toen alles beter was enzo :) ) duurt het 3! seconden (evenals in Linux).

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb een Adaptec 2940UW en die doet het wel aardig moet ik zeggen. Zit een HDD, en een streamer op. :)

groeten Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Ik heb:

1. Adaptec 2940 U2W
2. Plextor CD-Rom 40X
3. Plextor CDRW 8*2*20
4. Atlav V 9 gig U2W

5. Western Digital IDE 18 gig Expert...

Nou, ik ben HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL tevreden met SCSI! Met name U2W!!! Jezus man, UDMA kan het wel schudden!!!! Die WD van me haalt gemmid. +/-15 MB/Sec en dir Atlas V +/- 30MB/sec !!!

Afbeeldingslocatie: http://www.rlagrange.demon.nl/temp/SCSI%20HDD%20Bench.gif

Wereld van verschil! ik spreek van EIGEN ervaring! Go for SCSI!

Zo'n Atlas 10K 18 gig is wel heel VET maar ook $$$ maar goed. Daar kies je voor!

DO IT!

edit:
Het booten duurt inderdad ietsie langer, maar da's10 sec of zo, en dzodra je in windoos zit, VOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!

Verwijderd

Thnx for the tips,

Ik zit te denken dat het misschien een beetje teveel van het goede is.
Ik denk dat ik die plextor 8xschrijven + een gewone plextor cd-rom speler 40x haal en die 9.1Gb Atlas 10.000rpm
Maar wel de goede adaptec controller die 160mb

Verwijderd

Cronic,

Ik wil ff je wat vragen nog.
Heb je ICQ?

Verwijderd

ICQ ????? wat is dat? ;)
mail me.

Verwijderd

A
D
A
P
T
E
C

R
U
L
E
S

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
yup, ik zou ook voor Adaptec gaan, zeker als je er een snelle hd aan wil hangen. En die moet dan een U2W aansluiting hebben en een Ultra SCSI voor de Plextor fikker.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Adaptec SUCKS.

Wat je ook doet, geen adaptec kaart. Koop een kaart met een Symbios controller erop. Heb zelf mn 2940UW vervangen voor een Tekram 390U2W en die draait als een trein. Stabieler, geen vage scsi errors meer of crashende windows als je zeer heftig met cd's bezig bent, gewoon goed. En nog ongeveer de helft van de prijs van een 2940uw (ja uw, niet u2w) Oh ja, die tekram heeft een gescheiden u2w channel en uw channel, zodat 1) alle connectoren gebruikt kunnen worden en 2) u2w lvd harddisken altijd op de maximale snelheid kunnen werken. DIT KAN ADAPTEC NIET. (voor u2w lvd moeten ALLE componenten u2w lvd ondersteunen, is dit niet zo, word de bus teruggeschakeld. zie ook scsi faq op usenet)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Klopt niet helemaal Afterburn.

Op de Adaptecs, moet je gewoon de HDD's op "lagere" ID's zetten als de CR-Rom/CDR...

Je moet niet een CDROM op bijv. ID 0 zetten en je U2W LVD op 6 (SCAM) of 10 zetten... Heel veel mensen maken nog steeds deze fout!

Hier moet je op letten!

En je moet geen U2W-LVE op een UW aansluten!!! p.s. Ik zie niet waarom die symbios nou beter moet zijn dan die van Adaptec ?

Ik zeg niedat Tekram troep is, maar heb megemaakt dat over het algemeen Adaptec "beter" presteerd.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Die fout waar je over praat heb ik nog nooit gemaakt, al zou het volgens de scsi specs niet uit mogen maken. hdd's zitten bij mij op 0 en 1, cd en tape op 5 en 6.

En u2w-lvd is backwards compatible met alle oudere scsi standaarden, alleen is het natuurlijk k.u.t. voor de prestaties.

Anyway, de probs die ik met adaptec had, waren reproduceerbaar met een andere kaart en andere cdromdrives (wel zelfde merk, plextor)

Verder heb ik in mn werk ook al de nodige probs gezien met adaptec, die spontaan verdwenen op het moment dat een ander merk scsi adapter geplaats werd.

Adaptec heeft de naam, maar dat wil nog niet zeggen dat ze de beste zijn.

Iedereen voor zich, maar bij komt er geen adaptec meer in huis. En als ik op mn werk een scsi controller moet plaatsen/vervangen in een server, komt ie daar ook niet meer in.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Plextor is gewoon extreem kieskeurig of het werkt ja of nee. Ik had problemen met plextor + symbios, dus het ligt niet aan Adaptec.
Pagina: 1