Toon posts:

LAN / Internetprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk bij een "klant" met 6 PC's. Deze zijn allen verbonden met Internet dmv een Cisco DSL Router. Aan deze router hangt een 8 poorts (S-Link) switch waaraan de PC's verbonden zijn.
De netwerkconfig is DHCP.
Nu heb ik op de 2 PC's met Win98 volledig internet, alle sites kan ik bezoeken.
2 PC's met WinXP geven enkel bepaalde websites weer, msn doet het dan bijvoorbeeld weer wel.

Dit euvel doet zich voor sinds een stroomstoring vorige week, waar moet ik het zoeken?
-De Cisco
-De D-Link switch
-De PC's

Alle LAN bekabeling zit nu netjes in een 19" kast de D-Link switch licht echter gewoon los onderin deze kast. ik wil dus sowieso een 19" 24poorts switch gaan plaatsen, wat is een goede keuze tussen de € 100,- en € 200,- ?

Netgear heeft o.a. deze JGS524F
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=JGS524F

Je hebt deze switch met en zonder SFP poorten, wat kan ik met deze poorten?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 15:03 ]

Verwijderd

Je hebt deze switch met en zonder SFP poorten, wat kan ik met deze poorten?
Daar kan je een Small Formfactor Pluggable Gigabit Interface Converter module (SFP-GBIC) instoppen zodat je er een glasvezelkabel op kan aansluiten. Deze switch ga je trouwens niet kopen met dat budget, als je niet per sé gigabit hoeft kan kijk dan eens naar de JFS524.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Asus GigaX is leuk spul :)
Ook manageable via USB, is handig want veel laptops hebben tegenwoordig geen serieele poort meer.

deze, of deze

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Duw eens een Linux Live CD in een pc waar het internet het "half" doet en kijk of het in Linux ook zo is.

Weet je in ieder geval waar je moet zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:53:
Duw eens een Linux Live CD in een pc waar het internet het "half" doet en kijk of het in Linux ook zo is.

Weet je in ieder geval waar je moet zoeken.
Internetprobleem is opgelost, is vanzelf weer overgegaan :? .
Muv een POP3 account, deze even verwijdert en weer toegevoegd en hij vind de Host weer 8)7
Typisch zo'n gevalletje verborgen cashing

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:53:
[...]
Daar kan je een Small Formfactor Pluggable Gigabit Interface Converter module (SFP-GBIC) instoppen zodat je er een glasvezelkabel op kan aansluiten. Deze switch ga je trouwens niet kopen met dat budget, als je niet per sé gigabit hoeft kan kijk dan eens naar de JFS524.
Dat ga ik dus niet gerbuiken, Gigabit wil ik ze wel hebben aangezien circa de helft vd PC's ook al een Gigabi Lan kaart heeft.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:34:
[...]

Dat ga ik dus niet gerbuiken, Gigabit wil ik ze wel hebben aangezien circa de helft vd PC's ook al een Gigabi Lan kaart heeft.
Maar heeft gigabit ook echt een toegevoegde waarde aan het bedrijf? Of worden er alleen maar word documentjes over het netwerk gegooid?
Pagina: 1