PC audio draadloos naar home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Ik heb een geluidskaart met een digitale uitgang (Creative Labs X-Fi XtremeMusic) waarmee ik het geluid graag draadloos naar mijn geluidsinstallatie (JVC TH-R3) in de huiskamer wil sturen. De normale uitgang van de geluidskaart gaat naar de speakers (Logitech Z-2300) bij de computer. De JVC beschikt over een optische en coaxiale input en i.Link. De optische input wil ik (ook) gaan gebruiken voor mijn digitale kabelontvanger.

Mijn vraag is nu hoe ik dat het beste kan doen en wat ik daarvoor precies nodig heb? Aangezien het vooral om MP3 zal gaan (de audio cd's en dvd's steek ik natuurlijk direct in de JVC) en ik het graag draadloos wil weet ik dat ik niet te veel moet verwachten qua kwaliteit, maar ik wil het wel graag zo goed mogelijk doen. Ik heb op tweakers en Google gezocht, maar kan m.i. niet genoeg informatie vinden. Misschien kunnen jullie mij op weg helpen?

En mocht een goede oplossing betekenen dat ik de optische input van de JVC nodig heb, kan ik die input dan ook nog gebruiken voor de digitale kabelontvanger?

Alvast vriendelijk bedankt...

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Ondertussen heb ik natuurlijk wel verder gezocht en een hele mooie (maar geen goedkope) oplossing is deze: http://www.sonos.com. Ik heb wel goedkopere alternatieven gevonden (o.a. iets van Terratec; en een Squeezebox), maar die halen het m.i. bij lange na niet op genoemd systeem. Dit zijn wel hele andere (uitgebreidere) oplossingen dan ik eerst voor ogen had in de openingspost. Mocht iemand nog een leuk alternatief hebben, dan hoor ik het graag!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47
X-Lars schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:00:
Ondertussen heb ik natuurlijk wel verder gezocht en een hele mooie (maar geen goedkope) oplossing is deze: http://www.sonos.com. Ik heb wel goedkopere alternatieven gevonden (o.a. iets van Terratec; en een Squeezebox), maar die halen het m.i. bij lange na niet op genoemd systeem. Dit zijn wel hele andere (uitgebreidere) oplossingen dan ik eerst voor ogen had in de openingspost. Mocht iemand nog een leuk alternatief hebben, dan hoor ik het graag!
Ik heb een Airport express die op mijn stereo aangesloten is en die is gejoined in de rest van mijn netwerk (draadloos gepaard met mijn Linksys router).
Ik gebruik hem alleen voor iTunes om het geluid van werk naar woonkamer te krijgen.

Deze gebruikt Lossless geluid en heeft een optische uitgang.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 07-12-2006 00:45 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Als je bij de JVC een simpel PCtje neerzet met een wirelesskaartje erin kun je met remote desktop gewoon vanaf je andere computer de mp3's afspelen. Misschien kan het zelfs met een thinclient.

Zeker de beste geluidskwaliteit en voor €40,- moet dit toch wel te maken zijn. Als je er een videokaart met tv-out inpropt kun je ook mooi divx afspelen op je home cinema.

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-02 21:35
Voor 40 euro? Vertel...

Verwijderd

FYI: Stereophile heeft twee hele goede artikelen over zowel de Sonos als de Squeezebox.

Sonos: http://www.stereophile.com/mediaservers/1006sonos/
Squeezebox: http://www.stereophile.com/digitalprocessors/906slim/

Zelf heb ik sinds een kleine week een Squeezebox en vindt hem gewoonweg super, geweldig om lekker op de bank door je catalogus te browsen. Als je wat meer wilt weten dan laat maar horen..

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Bedankt voor jullie replies! Ik vind een pc wat overdreven, alhoewel deze wel veel mogelijkheden biedt natuurlijk. Voor de Aiport Express ben ik verplicht met iTunes te werken, dat vind ik persoonlijk niks. De Squeezebox lijkt inderdaad wel een aardig alternatief voor de Sonos. Ik heb er wel een vraag over, netsucker: is het browsen door de collectie goed te doen? Kun je makkelijk van map naar map gaan en ook in langere lijsten je nummer (snel) vinden? Ik heb dit nog niet echt kunnen vinden en het lijkt net alsof het display maar 1 regel heeft, dus dat lijkt mij niet zo handig werken...

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 21:20
Ik heb zelf deze in gebruik. Werkt perfect. Is voor deze prijs (€160) volgens mij de enige die naadloos met zowel Itunes als de Media Player overweg kan.

http://www.logitech.com/i...CRID=2653,CONTENTID=11828

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
netsucker (of wellicht iemand anders), ik ben nog steeds benieuwd naar je ervaringen met de Squeezebox en in het bijzonder naar het browsen door de collectie (zie mijn post hierboven)...
Pagina: 1