[TV] Akai TV met blur vanuit het midden.

Pagina: 1
Acties:

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 13:23
Hoi daar medetweakers, ik heb kort geleden een best coole tv gekregen, er is echter 1 probleempje (werd ook gemeld toen ik hem kreeg)
Het beeld is blurry/wazig vanuit het midden van het scherm.. (midden ius het scherpst.. maar niet geweldig) en de zijkanten zijn heel wazig, echt niet te zien wat er is.
Dit is vanaf het moment dat ik em aanzet nog niet zo erg, maar geleidelijk aan wordt het steeds erger
De OSD blurt overigens vrolijk mee

Ik heb de kap eraf gehaald, en er zit een heleboel nicotine afzetting in, kan dit de oorzaak zijn?
Heb ook een email gestuurd naar AKAI.. maar ik wacht nogsteeds, datasheets gezocht, maar er staat geen herkenbaar serienummer op (onderaan vermeld is alles wat ik kon vinden aan mogelijke serienr/text op de tv)
er staat in een forum dat je met een code op de afstandsbediening in 'service mode' kan, maar dit schijnt voor iedere TV anders te zijn (slim, Akai..)
Ergens anders zie ik weer dat je hier een service remote nodig hebt, of zelfs een oscilloscoop (mij te duur.. kan ik een HD tv voor kopen)

De tv is +/- 2 jaar oud, nieuw gekocht door de vorige eigenaar, deze heeft hem eerst naar een servicemonteur gebracht, en die heeft hem gerepareerd, maar na 2 weken kwam hetzelfde probleem terug

Toen ik de tv open had en aanzette kon ik de beeldbuis licht horen brommen, en na een tijdje wordt het binnenste van het glazen buisje (lijkt op een borrelglas met weerstandjes erin) roodgloeiend, dit hoort neem ik aan wel?

Kan iemand me ook vertellen waar ik voor moet oppassen qua high voltage en gasdruk?

beelddiagonaal is 28", 100 Hz

Tag aan de achterkant zegt dit:
Akai ws b28cntf-sf-e3 (S)

Colour tv receiver + disclaimer

T75000000 30300171
-BARCODE-
T75-812-B

Op de voorkant:
100 hz en het merkje

Alvast heel erg bedankt :)

Ik bouw rare dingen.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
als je weet waar het de vorige keer aan lag toen hij hetzelfde had, ben je al een stuk verder. :)

Verwijderd

Op de hoogspanningstrafo zit een potmeter genaamd FOCUS.
Waarschijnklijk zal een beetje draaien terwijl je naar het beeld kijkt het probleem oplossen.

Verwijderd

-edit: deleted, niet van toepassing.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 17:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:09:
[...]

hoogspanningstrafo , ja precies.. en 1 x uitschietten met die schroevendraaier
en je eigen focus veranderd ook een beetje.
LOL :)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
:+

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:11:
[...]

hoogspanningstrafo , ja precies.. en 1 x uitschietten met die schroevendraaier
en je eigen focus veranderd ook een beetje
Waarschijnlijk bij jouw al eens gebeurd aangezien uitschieten niet met dubbel t is.

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:29:
[...]

Waarschijnlijk bij jouw al eens gebeurd aangezien uitschieten niet met dubbel t is.
Jouw = jou :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Bij jouw tv..... :*)

Als ik meer dan 1 convertor plaats, door ze simpelweg op te stapelen,

Convertor = converter

• StackMySwitchUp
LoL ik heb die potmeters gezien maar ik dorst ze niet aan te draaien, aangezien er een grote bliksemschicht op de trafo staat :D
ik ga het eens proberen.. bedankt alvast, als er nog andere suggesties zijn; graag!

Ik bouw rare dingen.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:27

DJ Vincento

1422055

TV weg smijten.

[ Voor 9% gewijzigd door DJ Vincento op 02-12-2006 21:12 ]

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:33:
[...]

Bij jouw tv..... :*)

Als ik meer dan 1 convertor plaats, door ze simpelweg op te stapelen,

Convertor = converter
Je mag andere topics er niet bij halen :P

• Barry|IA
Hm, hoeveel PC's vallen er jaarlijks bij jou uit het raam? :+

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:27

DJ Vincento

1422055

Barry|IA schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:25:
[...]

Hm, hoeveel PC's vallen er jaarlijks bij jou uit het raam? :+
k moet ff gaan tellen,als ik de deur naar de voortuin nog open krijg met al die computer-lijken :P

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

StackMySwitchUp schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:19:
Het beeld is blurry/wazig vanuit het midden van het scherm.. (midden ius het scherpst.. maar niet geweldig) en de zijkanten zijn heel wazig, echt niet te zien wat er is.
Dynamische focus is stuk. Is een klusje voor een serieus elektronicus met de nodige speeltjes (scope, schema en een paar jaar ervaring) dus volgens mij ga je dat niet snel zelf oplossen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• StackMySwitchUp
burne schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:00:
[...]

Dynamische focus is stuk. Is een klusje voor een serieus elektronicus met de nodige speeltjes (scope, schema en een paar jaar ervaring) dus volgens mij ga je dat niet snel zelf oplossen.
Ack.. als dat focus potmetertje niet lukt, dan vrees ik dat ook.. gaat dat meer kosten dan een nieuwe / 2e hands 28" tv?

Edit

Focus gevonden.. werkt nog niet.. tv blijft focussen en unfocussen.. ik vrees dat dit monteur/vliegende tv wordt :(

/Edit

[ Voor 14% gewijzigd door StackMySwitchUp op 02-12-2006 23:02 ]

Ik bouw rare dingen.

Pagina: 1