Toon posts:

ip-adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraagje (zal vast wel heel dom zijn maargoed)..als je bij de email-afzender zijn properties bekijkt onder de rechter muisknop zie je bij bij X-Originating-IP getallen staan.
Als dit getal nu bij 2 verschillende emailadressen hetzelfde is, betekent het dan dat deze mails door dezelfde gebruiker/computer verstuurd zijn?

Alvast bedankt voor t antwoord

Groetjes!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 14:18 . Reden: ip-adres??? ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En als je de eigenschappen van een ander emailtje erbij pakt, is dat dan ook hetzelfde? Zo nee, dan zou het inderdaad mogelijk kunnen zijn. Alleen het zou wel kunnen zijn dat het emailtje van een ander persoon in het netwerk zou kunnen zijn (dus als het IP van de router is ;)).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ze zijn door hetzelfde ip-adres verstuurd. Dit hoeft niet dezelfde computer te zijn, en al helemaal niet dezelfde gebruiker. Er kunnen meerdere computers op één ip-adres werken (denk aan thuisnetwerkje, maar ook dynamische ip's) en bovendien kunnen er meerdere gebruikers op één computer werken. Dus, nee, je kunt niet zondermeer aannemen dat die door dezelfde gebruiker/computer verstuurd zijn.

Rail Away!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:09

Sabbi

je denkt aan mij.

het kan natuurlijk ook gewoon het ip van een of andere mailserver zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de kans is wel groot lijkt me?, dan zou het toevallig iemand in de buurt moeten zijn die (illegaal) gebruik maakt van hetzelfde signaal?En bij verschillende hotmail gebruikers zie ik niet hetzelfde ip adres hoor??

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 14:31 ]

• Outerspace
  • Laatst online: 16:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:29:
Maar de kans is wel groot lijkt me?, dan zou het toevallig iemand in de buurt moeten zijn die (illegaal) gebruik maakt van hetzelfde signaal?En bij verschillende hotmail gebruikers zie ik niet hetzelfde ip adres hoor??
Hoeft niet illegaal. Als er meerdere mensen achter een router zitten met hun computer en die sturen een mailtje dan is het IP hetzelfde (dat wordt meeverzonden).

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 02-12-2006 14:34 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• job
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Het staat me bij dat Gmail de bron van de verzender niet in de header doorgeeft, en dat je bij originating ip een google server te pakken hebt.
Dus 100% zeker kan je niet zijn.

Ga in elkgeval elk ip dat je hebt via ripe terugkoppelen aan een provider en de hostnaam. dan ben je in elkgeval wat zekerder.

Verwijderd

Topicstarter
X-Originating-IP: If you are attempting to track down an email received from a Hotmail email account, look for the X-Originating-IP header field, which will tell you the IP Address of the computer that sent the email. :-)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als iemand via een anonieme proxy via Hotmail mailt, dan krijg je 't IP van die proxy te zien in de X-Originating-IP-header lijkt me...

Doe anders eens in een `cmd`-venstertje (Start - Run - `cmd`):
nslookup 1.2.3.4

Waarbij je uiteraard dat 1.2.3.4 vervangt door het X-Originating-IP uit de mails.

Als 't een proxy is, dan zie je dat dan wel. Als 't een 'klant'-PC is ook etc etc... :)
Pagina: 1