Toon posts:

Zoooooveel geluid kan een pc toch niet maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Spec. = p4 775 2.8 ghz., 2 gb dual channel ram geheugen, ati x700 256 mb videogeheugen, Asus p5gd1 pro moederboard. Freezer 7 PRO koeler ( processor ), en een zalman koeler voor mijn ATI videokaart. Voeding weet ik echter niet te plaatsen op het moment.

Pc maakt zoooveel geluid, dat ik hem liever kwijt wil en een laptop wil gebruiken. Maar toch heb ik hem nodig.....Waar zou het probleem kunnen liggen? Wat kunnen jullie me adviseren.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoe moeten wij nou weten waar het aan ligt als je alleen een lijstje met specs plaatst? We hebben hier geen glazen bol. Maak je kast eens open en kijk eens waar het geluid vandaan komt. Rotte casefan misschien die het geluid van een opstijgend vliegtuig maakt? Wellicht, kijk er eens naar.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Trek je kast open en ga luisteren waar het meeste lawaai vandaan komt. Als het bijvoorbeeld de fan van de GPU is kan je die vervangen. Is het een casefan kan je daar wat aan doen. Enz enz.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Hoi en welkom op GoT. Je topic hoort eigenlijk niet in dit forum thuis; dit is voor systemen die je al compleet samengesteld koopt :).

Geluid kan liggen aan rammelende onderdelen in je kast, vuiligheid op je fans of slijtage van de fans, of een foutief aangebrachte laag koelpasta waardoor de fans harder moeten draaien.

Zorg dat alles vast zit, maak het geregeld schoon, en laat het even nakijken :).

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:35:
Hoe moeten wij nou weten waar het aan ligt als je alleen een lijstje met specs plaatst? We hebben hier geen glazen bol.
Dankjewel voor je hulp, voel me gelijk thuis :- )

In ieder geval.......de kast staat standaard open, omdat ik weleens het 1 en ander wijzig eraan.
Koelpasta zou het kunnen zijn..omdat ik na zoveel gekloot met een thermaltake passieve koeler weinig pasta overhad. Ga dit maar eens proberen denk ik.

Sowieso nog aanraders betreft koeling processor?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tsja, hier kunnen we niet zo veel mee eigenlijk. Ik kan niet vanuit mijn kamer horen waar precies de herrie vandaan komt he. ;)

Geluid komt ergens vandaan. Probeer bijvoorbeeld eens al je fans af te koppelen om te kijken of niet b.v. je HD het probleem is. Harddisken kunnen ook nog wel eens wat herrie maken namelijk. Je PC zal niet gelijk moord en brand schreeuwen als je voor een minuutje je CPU FAN uit zet.

Kort om: dit probleem kan je het best zelf oplossen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.