[2003] Geen Wlan

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Dag,

Ik loop al een lange tijd met het idee met een server te starten en ben nu ook bezig met de installatie ervan. Omdat ik geen zin heb om kabels van de ene kant van het huis naar de andere te trekken heb ik gekozen om een WLAN te gebruiken.

Met DWL G122 c van D-link installeerde ik de drivers en toen bleek dat het gewoon niet werkte. Ik installeerd de drivers zoals het moet maar kreeg de foutmeldelding: "Driver is not intended for this platform".

Na veel gegoogled te hebben zag ik dat er nog mensen waren met hetzelfde probleem. Op de download site van D-Link van USA stond er dat deze niet konden gebruikt worden op een W2K3. Op de site van D-link België staat der niks van in.

Iemand een idee wat ik nu kan doen? Of weet er iemand waarom het niet werkt? :/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarschijnlijk willen de drivers activiteiten uitvoeren die het OS niet toestaat. Je zou een ander merk kunnen proberen, na eerst gekeken te hebben welke merken en types in de officieel "toegestane" hardwarelijst staan, en welke merken Win2K3 drivers aanbieden.

Een draadloze server zou ik trouwens zelf niet doen, je loopt nogal de kans dat deze even uit de lucht is en daarmee een groot probleem krijgt. Een client PC vind dat meestal minder erg. Ik zou zelf altijd bekabelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en daar komt bij dat ActiveDirectory niet goed werkt op een wireless kaart :z

A wise man's life is based around fuck you

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Zwelgje schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:33:
en daar komt bij dat ActiveDirectory niet goed werkt op een wireless kaart :z
Ik ben toch wel benieuwd wat er niet goed aan werkt? Als je goede wpa hebt ingesteld, en je installeerd de WPA fix van de site van MS, vervolgens zorg ej dat je wireless services op tijd gestart worden (met opstarten pc, en niet bij het inloggen). En het werkt perfect hoor.

Mijn Systeem Specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
TheWarden schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:49:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd wat er niet goed aan werkt? Als je goede wpa hebt ingesteld, en je installeerd de WPA fix van de site van MS, vervolgens zorg ej dat je wireless services op tijd gestart worden (met opstarten pc, en niet bij het inloggen). En het werkt perfect hoor.
clientwise ja, maar heb je wel eens een DomainController geinstalleerd met alleen 1 wireless kaartje :?

want daar hebben we het in dit geval over..

A wise man's life is based around fuck you

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Zwelgje schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:54:
[...]

clientwise ja, maar heb je wel eens een DomainController geinstalleerd met alleen 1 wireless kaartje :?

want daar hebben we het in dit geval over..
Ok ik vrees dat ik je toch gelijk moet geven:) iets te snel/enthousiast gereageerd.

Mijn Systeem Specs

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
maar daarmee heb ik nog altijd geen werkende drivers.

Het is toch zo dat win2003 gebasserd is op windows 2000server die dan weer gebasseerd is op win 2000 pro.
Wat is dan eigenlijk het verschil qua drivers tussen 2000 en 2000 server?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wouter7 schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:26:
maar daarmee heb ik nog altijd geen werkende drivers.

Het is toch zo dat win2003 gebasserd is op windows 2000server die dan weer gebasseerd is op win 2000 pro.
Wat is dan eigenlijk het verschil qua drivers tussen 2000 en 2000 server?
Zoals aangegeven: het gaat waarschijnlijk niet werken. Win2003 laat minder toe, is "veiliger". Server verplaatsen, of een ander merk kopen dat wel garandeert drivers voor Win2003 te hebben. Alleen aangeven dat je geen oplossing hebt, tja, je moet toch echt overwegen dat het niet kan. Ik vertrouw de US site van D-link ook meer dan de Belgische.... ;)

2000Pro en 2000Server zijn doorontwikkelingen van NT Workstation en NT Server, dus zeker niet hetzelfde. Wel is de kernel hetzelfde, voor zover ik mij herinner.

[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 03-12-2006 17:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1