Verkeerde S-video?

Pagina: 1
Acties:

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-07 12:08
Hallo tweakers

Ik heb een kabeltje gekocht van S-video en 3,5mm jack naar SCART om deze op mijn TV aan te sluiten (tv ondersteund zelf geen S-video). Nu wilde ik dus de S-video in mijn videokaart (XFX 6800GS xxx) inpluggen, maar de pin out van de kabel is heel anders dan die van de S-video op mijn videokaart :S.

Afbeeldingslocatie: http://www.reviews.ru/clause/video/xfx2/1_image007.jpg
output van mn videokaart

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/1750/naamloosoy7.jpg
Plug van mn TV-out kabel.

Ik ben er helemaal klaar mee. Hoeveel S-video's zijn er nou eigenlijk en welke moet ik hebben want nu is er weer 6 euro naar de tiefus voor een kabeltje van 5 meter waar ik geen ruk aan heb.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daarom heb je als het goed is ook een verloopkabeltje bij je videokaart gekregen?

Die aansluiting op je videokaart combineert meerdere aansluitingen in één connector. S-Video-out, Composite-out, en dan nog eventueel S-Video-in, Composite-in en mogelijk ook Component-out.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Zat er geen 'break-out'-box bij met een component- én S-video aansluiting waar je wel je kabel in kunt doen?
S-video is s-video dus je kabel is sowieso goed, maar normaal gesproken zit er dus nog een kastje bij.

PSN: Shiver23

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 12:51

SeatRider

Hips don't lie

Doe eens wat aan je taalgebruik, en de aansluiting op je videokaart is volgens mij helemaal geen S video. Zat er geen proprietry kabeltje bij toen je hem kocht? Ga eens langs een computerwinkel anders.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• JvW
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik herken je probleem. Mijn broer had hetzelfde met een 2e hands XFX 6600GT. Er hoort wel degelijk een verloopkabeltje bij. Proprietery, zoals eerder gezegd.
Je kunt proberen hieraan te komen via een computerwinkel danwel XFX.

Misschien is het ook zelf te maken, maar dan moet je even op zoek naar de pin-out

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Er had inderdaad al een S video kabeltje in de doos moeten zitten, dus zou even zoeken.
Verder heb je in het geval van ati al niets aan je gekochte kabel, weet niet hoe het met nVidia is, maar voor een ati mis je een aantal pinnen die ook een signaal doorzenden.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 23:04
Zo iets dus:

link

• Robert89
Er zat ook wel een kabel in de doos, maar die is 1 meter lang, daar kan ik niks mee. Aan de ene kant heeft ie de goeie pin out voor m'n videokaart en aan de andere kant is ie het zelfde als de kabel die ik gekocht heb. Dat omzet blokje heb ik er overigens ook niet bij gekregen.
Doe eens wat aan je taalgebruik
Want?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Robert89 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:38:
Er zat ook wel een kabel in de doos, maar die is 1 meter lang, daar kan ik niks mee. Aan de ene kant heeft ie de goeie pin out voor m'n videokaart en aan de andere kant is ie het zelfde als de kabel die ik gekocht heb. Dat omzet blokje heb ik er overigens ook niet bij gekregen.

[...]

Want?
Dus koop je een female-female verloopstukje en is je probleem opgelost :+

• Robert89
Mmm stom dat ik daar niet aan gedacht heb.

Nu zit ik ook met het volgende. In de FAQ las ik:
NB: als je TV geen Svideo ondersteund is je beeld zwart/wit bij gebruik van een Videokaart > Svideokabel > Scartconverter > TV.
Betekend dit dat ik met mijn situatie geen kleur op mn tv kan krijgen? (omdat er geen S-video aansluiting op mijn tv zit)

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 23:04
Volgens mij kán je tv dan alsnog s-video ondersteunen maar dat zal ik het boekje moeten staan van je TV. Wanneer je, als je tv dat niet ondersteund, alsnog je tv wilt gebruiken heb je nog steeds datzelfde kabeltje nodig want daar zit als het goed is ook een composiet (oftewel 1 van de tulp) aansluitingen aan wat altijd werkt.

Maar dit hele verhaal staat veel duidelijker met plaatjes uitgelegd in de FAQ

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 12:51

SeatRider

Hips don't lie

Want dit lijkt nergens op:
Robert89 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:09:
nu is er weer 6 euro naar de tiefus voor een kabeltje van 5 meter waar ik geen ruk aan heb.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1