Toon posts:

[Vista] VPN naar een PPTP server werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om een vpn verbinding op te zetten met m'n werk. (wat uiteraard in xp wel prima werkte).

verifying username/password gaat goed, registering computer on the network gaat goed, maar dan krijg ik een error 629: the connection was closed by the remote computer.

Soms zie ik na "registering your computer to the network" nog een volgende status "checking network protocol connections... "

Door deze melding ben ik eens gaan kijken, en heb ipv6 uitgeschakeld in de vpn, en toen dat niet bleek te helpen ook op mijn LAN verbinding.. maar ook dit veranderd niets..

iemand anders nog ideeen of ervaringen?

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Bij mij wordt de verbinding gewoon gelegd, maar hij blijft hangen op de verificatie van de username en het password. Na een tijdje krijg ik een timeout. Iemand een idee wat ik hieraan moet doen?

Ik gebruik Vista Final

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je connecteerd zeker naar een vpn host die alleen maar ms-chap kan en geen mschap-v2

mschap support zit niet meer in vista :P

A wise man's life is based around fuck you

• Bram77
zou best kunnen. Ik probeer met een MS Windows 2003 SB server met ISA server 2003. Met XP is verbinden geen probleem.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vreemd dat zou geen probleem mogen zijn. (cisco enzo kunnen met vista nog wel eens problemen geven daar die geen ms-chap v2 kennen)

isa 2003 is je probleem!!!!! die bestaat immers niet :+

A wise man's life is based around fuck you

• Bram77
:) Je begrijpt het punt.

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:46

Skywalker

Use the force Luke!!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:28:
Ik krijg het niet voor elkaar om een vpn verbinding op te zetten met m'n werk. (wat uiteraard in xp wel prima werkte).

verifying username/password gaat goed, registering computer on the network gaat goed, maar dan krijg ik een error 629: the connection was closed by the remote computer.

Soms zie ik na "registering your computer to the network" nog een volgende status "checking network protocol connections... "

Door deze melding ben ik eens gaan kijken, en heb ipv6 uitgeschakeld in de vpn, en toen dat niet bleek te helpen ook op mijn LAN verbinding.. maar ook dit veranderd niets..

iemand anders nog ideeen of ervaringen?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Shiva client. Ik kan netjes een verbinding opzetten, ik kan mijn RSA (SecureID) code netjes ingeven, maar daarna krijg ik na verloop van tijd een time-out op het krijgen van een IP adres/DNS/WINS.

May the force be with you!!

• Bram77
RPC over HTTP (Outlook gebruiken over internet met een Exchange server) werkt daarin tegen weer wel...Zal wel niet de zelfde authenticatie methode zijn.

Verwijderd

Volgensmij is VPN onder Vista sowieso nog een probleem.
Ik maak met Vista een VPN-Client aan, en krijg steeds de foutmelding: 691: Uw gebrukersnaam en/of wachtwoord is onjuist! Heeft iemand enig idee hoe dat kan, of hoe dat opgelost kan worden?

Verwijderd

Chstreutjes, als je een probleem met VPN onder Vista hebt wil je dan een eigen topic aanmaken met daarin een hoop meer informatie dan dat je nu geeft? Zomaar random topics over VPN kicken heeft weinig zin :)
Pagina: 1