Sharp LC-32BV8E

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Hallo,

Ik heb sinds gister dit scherm. Tijdens de installatie kwam ik er pas achter dat dit scherm niet zoveel aansluitingen heeft. In ieder geval niet genoeg om mijn PC en Xbox360 tegelijk aan te sluiten op dit moment.

Het scherm heeft de volgende aansluitingen:

HDMI x1
Scart x2
Component-Ingang (Y/ Cb/ Cr)
AV-/ S-Video-Ingang
AV-uitgang
PC-Ingang (XGA)
RS-232C
Hoofdtelefoon Ingang
Audio uit

De component ingang is gedeeld met de VGA ingang. Er zit zo'n VGA-RGB kabeltje bij. Hier mee heb ik dus ook mijn Xbox360 aangesloten. Werkt perfect en in 720P.

Nou wil ik ook graag mijn PC aansluiten op m'n TV. Alleen mijn VGA port is bezet omdat er geen aparte component RGB ingang op zit.

Ik heb mijn xbox dus even lost gekoppeld en de vga van mijn pc erin gedaan. Kom er ook achter dat de resolutie van de vga port max 1024x786 is. Terwijl die Xbox via de vga port wel op 720P kan draaien.

Mijn vraag is nu: Kan ik mijn pc op een andere manier aansluiten zodat ik wel op 1280x786 ofzo mijn pc kan aansluiten? Misschien via de HDMI port oid?

Ik weet dat het een btj dom is pas achter dit soort dingen te komen als je hem gekocht hebt, maar goed....

link naar de specs: http://www.sharp.nl/php/td.php?par=18_no_no_1507

Flickr

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
als je vga kaart een hdmi of dvi uitgang heeft kun je die aansluiten op de hdmi interface en aansturen met de resolutie die je wenst. maar dit is algemeen bekend en eigenlijk een searchvraagje

• rkrythe
jozy schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:36:
als je vga kaart een hdmi of dvi uitgang heeft kun je die aansluiten op de hdmi interface en aansturen met de resolutie die je wenst. maar dit is algemeen bekend en eigenlijk een searchvraagje
ow..ik heb wat gerearched. maar niet aan die combinatie gedacht. Maar ik heb een 7950GT met 2x DVI dus dat is geen probleem. Het is dus mogelijk om een DVI-HDMI kabel te kopen en mijn pc op een normale resoutie aan te sluiten?

Zou vet zijn als die poort hoge dan 1024x786 kan weergeven..... :)

[ Voor 4% gewijzigd door rkrythe op 02-12-2006 12:48 ]

Flickr

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zou ik eerst even uitzoeken. Overigens is je schermresolutie 1366 x 768, dat is dus de resolutie waarop je je pc moet instellen om echt ideaal goed beeld te krijgen. Veel TV"s hebben alleen veel problemen om op hun eigen resolutie te worden aangestuurd via VGA/DVI/HDMI.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• rkrythe
JvS schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:01:
Dat zou ik eerst even uitzoeken. Overigens is je schermresolutie 1366 x 768, dat is dus de resolutie waarop je je pc moet instellen om echt ideaal goed beeld te krijgen. Veel TV"s hebben alleen veel problemen om op hun eigen resolutie te worden aangestuurd via VGA/DVI/HDMI.
ja ok, die resolutie bedoelde ik.

De sharp site geeft bijzonder weinig info. Ik heb wel een DVI kabel liggen. Morgen even kijken of ik ergens een HDMI-DVI converter blokje kan krijgen. Dat lijkt me niet zo duur, dus wel het proberen waard.

Flickr

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
je videokaart is state of the art en met de nieuwste drivers moet het lukken. Een vriend van me doet het ook op de manier die je gaat doen (dus van dvi naar hdmi via zon converter of een kant en klare kabel, weet het niet precies meer) en het werkt goed. Hij stelt in op 720p en dan werkt het geloof ik. Wel vindt ook hij de nieuwe menu interface van de nvidia kaarten behoorlijk warrig.

Hij zei dat hij er wel uitkwam door met intervideo en media player classic in de opties te zitten werken. Zelf heb ik (nog) geen lcd tv dus meer kan ik je nu nog niet vandienst zijn.

• rkrythe
jozy schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:08:
je videokaart is state of the art en met de nieuwste drivers moet het lukken. Een vriend van me doet het ook op de manier die je gaat doen (dus van dvi naar hdmi via zon converter of een kant en klare kabel, weet het niet precies meer) en het werkt goed. Hij stelt in op 720p en dan werkt het geloof ik. Wel vindt ook hij de nieuwe menu interface van de nvidia kaarten behoorlijk warrig.

Hij zei dat hij er wel uitkwam door met intervideo en media player classic in de opties te zitten werken. Zelf heb ik (nog) geen lcd tv dus meer kan ik je nu nog niet vandienst zijn.
Aan me videokaart zal het idd niet liggen :) daar was ik ook van overtuigd :P

Ik ga het gewoon proberen met zo'n blokje er tussen. Het moet dus kunnen als ik je verhaal zo lees. Als ik er niet uit kom of als het lukt zal ik het hier posten.

Bedankt voor de tips

Flickr

Pagina: 1