[XP] Groen scherm in media

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 03:02
Hoi,
Ik heb een groot probleem wat ook op dit forum niet onbekend is.
Echter de (werkende) oplossing is nergens te vinden.

Als ik namelijk een filmpje speel wordt na 2 of 3 seconden het hele filmpje groen. Dit gebeurd bij alle filmpjes, wmv, mpg, divx en whatever er nog meer is. Geluid gaat wel gewoon door en CPU springt naar 100%, zakt meteen weer terug zodra ik de speler sluit of het filmpje pauzeer (gaat moeilijk want zelfs de muis haperd dan).

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Nieuwe grafische drivers
- Nieuwe codecs (meerdere codecpacks geprobeerd)
- Andere Media Player
- Upgraden van WMP10 naar WMP11

Alvast bedankt,
Steven
Het gekke is dat na een reboot het 1e filmpje dat ik afspeel meestal wel werkt, en soms meerdere. Maar als er op een gegeven moment één weigerd, dan weigeren ze allemaal.

Het probleem doet zich voor sinds een herinstallatie van Windows XP, dus ik denk niet dat het aan hardware ligt omdat het anders wel heel toevallig zou zijn. Dscaler werkt trouwens wel perfect.

Nog even mijn specs:
- AMD64 3200+
- 1024 MB DDR RAM
- Nvidia GeForce FX 5700VE
- Realtek AC'97 Onboard Audio

Alvast bedankt,
Steven

[ Voor 2% gewijzigd door stevenh op 02-12-2006 12:11 . Reden: - ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03 09:32

SeatRider

Hips don't lie

Normaal komt er over het groene gedeelte een overlay, die overlay wordt gerenderd door de codec. Ik heb het zelf wel eens gehad bij twee schermen in clone mode. De eerste had een groene player, en alleen in de tweede kwam het filmpje.

Overigens zou ik NOOIT mijn heil zoeken in codecpacks (brrr). Probeer eens alles te deinstalleren en alleen DIVX en XVID codecs los te installeren? En/of speel eens wat met de overlay settings van de codecs/player.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• stevenh
Ik heb inderdaad dual screen, maar dan gebruik het tweede scherm als uitbreiding. In mijn vorige installatie had ik dit echter ook en toen had ik geen problemen.

Iemand die hier meer over weet?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik dus. En ik gaf je de tip de codecpacks te deinstalleren en EEN of TWEE losse codecs te installeren. Ik vermoed dat je 1 filmpje hebt dat gebruik maakt van een exotische/halfgare codec waarna het stuk gaat. Dat verklaart ook waarom het na een reboot eerst wel even werkt.

Of speel even in je systeem met de overlay instellingen die je vindt.

Je kunt ook nog je heil zoeken in het installeren van juist oudere videodrivers.

• stevenh
Ik heb meedere videodriver geprobeerd, en momenteel staat er geen enkel codecpack op mijn pc. Het probleem begint echter soms met een wmv filmpje en een andere keer weer met een mpg filmpje of divx.

Waar kan ik de overlay settings vinden??

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
het probleem is waarschijnlijk inderdaad je codecs pack.

sommige codecs decoderen je filmpje net een piepklein beetje verkeerd, zodat pixelwaarden een ietsiepietsie groener zijn dan ze bedoeld zijn. dit komt bijvoorbeeld door een afrondingsfout in de berekening.

nu is het zo bij wmv en divx en dergelijke, dat het merendeel van de frames wordt berekend adhv een voorgaande frame, + de verandering om tot deze frame te komen.

ofwel, de fout, het vergroenen van een frame, stapelt zich op.

de oplossing is dus:

alle codecs eraf (haha, alsof dat gaat lukken, een fresh windows install is de beste oplossing.

en dan erop:

quicktime alternative
real alternative
ffdshow
ac3codec

dit zijn zo ongeveer de enige codecs die je nodig hebt

• stevenh
Volgens mij heb je het vekeerd begrepen :) het probleem was er al toen ik in deze install nog nooit een codec pack had geinstalleerd, en de filmpjes worden niet iets groener, maar HELEMAAL groen. Je ziet dus niks anders dan groen. Het is dus een effen vlak.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

stevenh schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:21:
Ik heb meedere videodriver geprobeerd, en momenteel staat er geen enkel codecpack op mijn pc. Het probleem begint echter soms met een wmv filmpje en een andere keer weer met een mpg filmpje of divx.

Waar kan ik de overlay settings vinden??
Zowel je mediaplayer (mediaplayer classic bvb) als je videodriver hebben instellingen die daar mee te maken hebben.

Edit: ja effen groen is dus precies wat ik net zei over die placeholder voor de overlay. Met Google vond ik ook nog dit.

Edit2: en dit

Edit3: en dit

[ Voor 27% gewijzigd door SeatRider op 02-12-2006 12:31 ]

• stevenh
Hmm, komt er dus op neer dat ik hardware aceleratie uit moet zetten? Er moet toch een betere oplossing zijn... Dat is ook niet echt handig voor mijn games lijkt me...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

stevenh schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:37:
Hmm, komt er dus op neer dat ik hardware aceleratie uit moet zetten? Er moet toch een betere oplossing zijn... Dat is ook niet echt handig voor mijn games lijkt me...
Probeer nou eens tenminste iets om te kijken waar het nou aan ligt voor je begint the whinen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

DrClaw schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:21:
en dan erop:

quicktime alternative
real alternative
ffdshow
ac3codec

dit zijn zo ongeveer de enige codecs die je nodig hebt
Als je ooit High-definition materiaal gaat kijken raad ik ffdshow af.
Dan zit je 10 maal beter met een recente xvid codec :)
Pagina: 1