Hoi,
Ik heb een groot probleem wat ook op dit forum niet onbekend is.
Echter de (werkende) oplossing is nergens te vinden.
Als ik namelijk een filmpje speel wordt na 2 of 3 seconden het hele filmpje groen. Dit gebeurd bij alle filmpjes, wmv, mpg, divx en whatever er nog meer is. Geluid gaat wel gewoon door en CPU springt naar 100%, zakt meteen weer terug zodra ik de speler sluit of het filmpje pauzeer (gaat moeilijk want zelfs de muis haperd dan).
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Nieuwe grafische drivers
- Nieuwe codecs (meerdere codecpacks geprobeerd)
- Andere Media Player
- Upgraden van WMP10 naar WMP11
Alvast bedankt,
Steven
Het gekke is dat na een reboot het 1e filmpje dat ik afspeel meestal wel werkt, en soms meerdere. Maar als er op een gegeven moment één weigerd, dan weigeren ze allemaal.
Het probleem doet zich voor sinds een herinstallatie van Windows XP, dus ik denk niet dat het aan hardware ligt omdat het anders wel heel toevallig zou zijn. Dscaler werkt trouwens wel perfect.
Nog even mijn specs:
- AMD64 3200+
- 1024 MB DDR RAM
- Nvidia GeForce FX 5700VE
- Realtek AC'97 Onboard Audio
Alvast bedankt,
Steven
Ik heb een groot probleem wat ook op dit forum niet onbekend is.
Echter de (werkende) oplossing is nergens te vinden.
Als ik namelijk een filmpje speel wordt na 2 of 3 seconden het hele filmpje groen. Dit gebeurd bij alle filmpjes, wmv, mpg, divx en whatever er nog meer is. Geluid gaat wel gewoon door en CPU springt naar 100%, zakt meteen weer terug zodra ik de speler sluit of het filmpje pauzeer (gaat moeilijk want zelfs de muis haperd dan).
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Nieuwe grafische drivers
- Nieuwe codecs (meerdere codecpacks geprobeerd)
- Andere Media Player
- Upgraden van WMP10 naar WMP11
Alvast bedankt,
Steven
Het gekke is dat na een reboot het 1e filmpje dat ik afspeel meestal wel werkt, en soms meerdere. Maar als er op een gegeven moment één weigerd, dan weigeren ze allemaal.
Het probleem doet zich voor sinds een herinstallatie van Windows XP, dus ik denk niet dat het aan hardware ligt omdat het anders wel heel toevallig zou zijn. Dscaler werkt trouwens wel perfect.
Nog even mijn specs:
- AMD64 3200+
- 1024 MB DDR RAM
- Nvidia GeForce FX 5700VE
- Realtek AC'97 Onboard Audio
Alvast bedankt,
Steven
[ Voor 2% gewijzigd door stevenh op 02-12-2006 12:11 . Reden: - ]