Problemen met ATI x1900gt / Aten CS-84A / IIyama HM704UTC

Pagina: 1
Acties:

• zoomer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2025
Beste GOT-gebruikers,

Ik baal. Waarom.. ik heb een goeie grafische kaart gekocht en nu lijkt ie niet goed te kunnen communiceren met mijn KVM-switch en monitor. Tenminste dat vermoed ik.
Ik heb al contact gehad met de leverancier, ATI en ATEN maar het levert allemaal geen bevredigende antwoorden op. Het blijft bij "probeer dit eens en probeer dat eens" en vervolgens krijg je geen antwoord meer terug.

Ik hoop dat ik hier nog wat goeie tips kan krijgen.

Mijn specificaties:
ATEN CS-84A (vga)
Sapphire Radeon X1900GT 256MB (PCI-expres) (DVI)
Iiyama HM704UTC (vga)
Mobo: Asus P5B Deluxe wifi/ap
Intel E6600 C2D

Ik gebruik dus de ATEN KVM Switch CS-84A al zo'n 2 jaar en met diverse pc's nog nooit problemen ondervonden. Nu heb ik dus een nieuwe pc aangeschaft met de Radeon X1900GT 256mb en nu heb ik wat problemen met de weergave van die nieuwe PC op m'n monitor dat op andere computers niet optreedt.

Heel vaak nadat ik de pc heb opgestart geeft de monitor niet de juiste refreshrate weer. In het configuratiescherm staat ie op 85 Hz / Plug and Play-monitor maar ik zie gewoon dat ie een veel lagere refreshrate geeft. Het beeld wordt (door de andere combi van resolutie en refreshrate ook een beetje krom aan de zijkant). Dus het flikkert naar mijn idee veel te veel (zie je vooral met een wit scherm).

Normaal gesproken gebruik ik in Windows 85Hz met 1024x762 resolutie en 32bit colors.

Wanneer ik de refreshrate aanpas dan veranderd er niets behalve een refresh.

Pas als ik de monitor op standaard VGA zet / opnieuw opstart en weer een Plug an Play-driver installeer / 85 Hz en weer opnieuw opstart is ie weer goed. Mits de KVM-switch actief op de juiste PC zet.

Ik heb al geprobeerd alle ATI-drivers te verwijderen (DriverCleaner) en opnieuw te installeren maar dat maakt allemaal niet uit

Ik baal er dus nogal van want, koop je een goeie grafische kaart, krijg je dit soort dingen. En ik gebruik nou eenmaal meerdere /diverse PC's (hobby).

Als ik de monitor rechtstreeks aan de monitor hang is er geen probleem. Dus het lijkt inderdaad aan de KVM-switch te liggen. Wanneer ik opstart met monitor direct aangesloten en plug 'm daarna over in de KVM dan is er ook geen probleem.

Heeft iemand nog een goede tip voor mij. Ligt het echt aan de KVM? Zo ja is er een goede 4-poorts
vervanger?

Ligt het aan de DVI-uitgang met adapter naar VGA? Ik blijf (voorlopig) altijd te maken houden met pc's die of een DVI-uitgang hebben of een VGA.

Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/vga-to-dvi.jpg

Alvast bedankt!!

Vr. gr. Zoomer

• zoomer
Niemand tips??

Vr. gr. Zoomer

• zoomer
Ik heb het probleem weer opgepakt. Het was werkbaar als ik 1 computer had aanstaan, dan werd het beeld meestal wel goed weergegeven.

Maar goed. Je wil dat het allemaal goed werkt. Ook als ik alleen de nieuwe PC opstart.

Ik heb wederom een aantal vragen bij ATEN neergelegd en krijg daarom de volgende antwoorden :/
Dear Sir/Madam,
Thank you for asking.
The listed VGAcards are tested and can work well with CS84A.
1. Gigabyte GV-RX165P256D-RH(ATI X1650 Pro)
2. Gigabyte GV-RX13P256DE-RH(ATI X1300)
I just tested a Geforce6200, and it is fine for CS84A.
Dear Sir/Madam,
I just asked our testing department for the "modern" PCI Express VGAcard. Unfortunately, we have not purchased any VGAcard in the past few mothers, so I am sorry for I can not suggest which "modern" VGAcard is good for CS84A.
Sorry again for such situation.
Kortom niet echt bevredigend.

Is er iemand die ervaring heeft met de ATEN CS-84a in combinatie met een moderne grafische kaart (liefst PCI-express)?

Vr. gr. Zoomer