Toon posts:

[Taskmanager] Diverse servers monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het ook mogelijk is om Taskmanagers van meerdere servers op 1 pc te krijgen, zodat je in 1 oog opslag bijv. alle load van alle servers kunt zien?

Ik heb zitten zoeken of taskmanager zelf dit kan, maar tot zover lijkt het erop dat het niet kan. Misschien via een MMC, maar ik zie daar geen standaard functie voor in staan.

Misschien wat zou kunnen, maar dan is de vraag of jullie goeie ervaringen daar mee hebben is de Samurize Server en Client?

Iemand een idee?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
perfmon :) (zit in windows, maar dat mag je toch hopenlijk wel weten als sysadmin....)

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wmi en snmp in een website bakken kan ook.
Heb je gelijk een history :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:37:
perfmon :) (zit in windows, maar dat mag je toch hopenlijk wel weten als sysadmin....)
Perfmon is naja hoe moet je dat brengen, minder overzichterlijk als je kijkt naar je taakbeheer/taskmanager. Ik had er niet eens bij stil gestaan dat ik die kon gebruiken. Maar ik zie nu dat Perfmon qua toevoegen van processor gebruik gebruikt van of je lokale of dmv een UNC pad een andere server ala stijl net zoals Samurize client dat kan, die ik hier op mijn pc gebruik. Is kijken wat ik daarmee kan bereiken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik mag hopen dat je typische desktoptools als Samurize niet gaat installeren op een server als je al een gelijkwaardige tools als perfmon hebt :)

Windows Clients >> Windows Servers en Server-software

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 06:49
Als je graag een taskmanager achtige interface wil hebben installeer je toch remote taskmanager?

Dat programma heb ik thuis eens gebruikt. Installeer je op de pc waar je vanaf wilt monitoren, je moet administrator rechten hebben op de server en je krijgt gewoon een taskmanager interface.

De website over dit pakketje

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:22:
Ik mag hopen dat je typische desktoptools als Samurize niet gaat installeren op een server als je al een gelijkwaardige tools als perfmon hebt :)

Windows Clients >> Windows Servers en Server-software
Uiteraard niet, maar wat ik wou proberen was Samurize wat toch al op mun desktop pc draait, daar gewoon een processor monitor bij te plaatsen maar dan als bron die van een server of andere pc.

Ik wil alleen het noodzakelijk op een server hebben draaien en geen pakketje's waar we het nu over hebben ;)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:55:
[...]Perfmon is naja hoe moet je dat brengen, minder overzichterlijk als je kijkt naar je taakbeheer/taskmanager.
Misschien wel minder overzichtelijk, maar Perfmon kan tenminste loggen naar file. Met behulp van deze gegevens heb je wel je historie en kun je trendanalyses gaan doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1