Ik heb net een nieuw systeem samengesteld.
Als er van de DVD gelezen wordt dan is het hele systeem ontzetten traag, mijn geluid flipt, muis beweegt schokkerig...
Mijn DVD werkt dus blijkbaar in PIO mode, shit!
Dus bij Device Manager -> IDE ATA/ATAPI controllers -> Secondary IDE Controller, transfer mode op DMA if available gezet. Reboot -> niks veranderd.
De transfer mode staat dus op 'DMA if available', maar bij 'Current transfer mode' staat er altijd 'PIO Mode'. En wat ik ook probeer, ik krijg dit niet gefixt. Ik word er echt moedeloos van.
Ik heb al wat gezocht op dit probleem, en het laatste topic over dit probleem dateert van 2004 blijkbaar.
Ik dacht zelf eigenlijk ook dat dit soort problemen nogal gedateerd waren... Pff ...
Geprobeerd:
Van alles nieuwste drivers geïnstalleerd.
BIOS rotgezocht naar opties, niks te vinden.
Device geuninstalleerd in windows en dan rebooten.
Hardware:
MSI P945 Platinum moederbord
Intel CoreDuo E6400 processor
Asus NE7600 GT Silent videokaart
2x Samsung Spinpoint 250GB SATA2 schijven in RAID0
Sony NEC Optiarc DVD RW AD-5170A
Mijn dank voor degene die mij hierbij kan helpen is heel erg groot ...
Als er van de DVD gelezen wordt dan is het hele systeem ontzetten traag, mijn geluid flipt, muis beweegt schokkerig...
Mijn DVD werkt dus blijkbaar in PIO mode, shit!
Dus bij Device Manager -> IDE ATA/ATAPI controllers -> Secondary IDE Controller, transfer mode op DMA if available gezet. Reboot -> niks veranderd.
De transfer mode staat dus op 'DMA if available', maar bij 'Current transfer mode' staat er altijd 'PIO Mode'. En wat ik ook probeer, ik krijg dit niet gefixt. Ik word er echt moedeloos van.
Ik heb al wat gezocht op dit probleem, en het laatste topic over dit probleem dateert van 2004 blijkbaar.
Ik dacht zelf eigenlijk ook dat dit soort problemen nogal gedateerd waren... Pff ...
Geprobeerd:
Van alles nieuwste drivers geïnstalleerd.
BIOS rotgezocht naar opties, niks te vinden.
Device geuninstalleerd in windows en dan rebooten.
Hardware:
MSI P945 Platinum moederbord
Intel CoreDuo E6400 processor
Asus NE7600 GT Silent videokaart
2x Samsung Spinpoint 250GB SATA2 schijven in RAID0
Sony NEC Optiarc DVD RW AD-5170A
Mijn dank voor degene die mij hierbij kan helpen is heel erg groot ...