Het is mij in de afgelopen weken duidelijk geworden dat mijn huidige pc niet lang meer heeft, de HD kan niet altijd worden gevonden (bij opstarten), de videokaart houd er spontaan me op en ik heb er misschien ietsjes te lang op geslagen uit frustratie (misschien!). Maar goed, om een lang verhaal kort te maken heb ik besloten om een nieuwe PC te gaan kopen bij www.alternate.nl.
Momenteel heb ik de volgende onderdelen in gedachte:
Asus P5L 1394 (Intel® 945P, ATX, 1066 MHz, Socket-775)
Asus EAX1900XT/HTVDP (PCI-e, 256mb, ATI)
Asus DRW1608P3S (meer asus, dvd-rw)
Intel® Pentium® D 945 (3400 MHz, 800 MHz, 2x 16 KB, 2x 2048 KB)
Chieftec CFT-500A (voeding)
Hitachi HDS721616-PLA38 (Sata h-disk)
Kingston HyperX 2 GB DDR2-750 Kit (DDR2-667)
Microsoft Windows XP Pro + Vista coupon (64bit windows?)
De rest maakt niet zoveel indruk, floppy drive, behuizing (tamelijk leeg en lelijk) wat eenvoudige koelers.
Ik heb specifiek gekozen voor de videokaart omdat ik al jaren NVidia gebruik en tot heden ben ik ook nog nooit tevreden geweest met mijn kaarten. Ik wil nu dus eens wat van ATI proberen. De 1900XT lijkt me aardige te presteren voor zijn prijs (aldus benchmarks), vandaar mijn keuze.
De reden waarom ik post is omdat ik twijfels heb over mijn keuze om Dualcore te gaan. Ik heb veel gemixte gevoelens gelezen over Dualcore en games en aangezien deze PC voornamelijk bedoelt is om in mijn vrije tijd mee te gamen is het voor mij erg belangrijk dat ik niet de verkeerde keuze maak.
Vraag 1: Is Dualcore okay om mee te gamen (voornamelijk nieuwe games)?
Vraag 1b: en als ik ook fraps gebruik, merk je er dan wat van?
De totale prijs voor het geheel is momenteel rond de 1200 euro (zonder monitor en andere externe onderdelen die ik al heb), nu zat ik er over na te denken om nog eens 100 euro in een andere Moederbord te steken, maar heeft dat wel echt nut?
Vraag 2: Is de moederbord voldoende voor de komende 2 jaar, of moet ik een extra 100 euro toevoegen voor een betere? (zo ja, welke features ontbreken)
Tja op dat heb ik alleen nog maar het standaard vraagje:
Vraag 3: Wat vinden jullie van de spullen, geld waard?
Ik hoop dat ik de antwoorden vindt op mijn vragen met jullie hulp, want ik begin helemaal scheel te kijken van alle benchmarks en specificaties. Alvast bedankt voor jullie hulp
Groetjes,
MD
ps: Ik overclock niks (weet niet hoe, wil het ook niet proberen).
Momenteel heb ik de volgende onderdelen in gedachte:
Asus P5L 1394 (Intel® 945P, ATX, 1066 MHz, Socket-775)
Asus EAX1900XT/HTVDP (PCI-e, 256mb, ATI)
Asus DRW1608P3S (meer asus, dvd-rw)
Intel® Pentium® D 945 (3400 MHz, 800 MHz, 2x 16 KB, 2x 2048 KB)
Chieftec CFT-500A (voeding)
Hitachi HDS721616-PLA38 (Sata h-disk)
Kingston HyperX 2 GB DDR2-750 Kit (DDR2-667)
Microsoft Windows XP Pro + Vista coupon (64bit windows?)
De rest maakt niet zoveel indruk, floppy drive, behuizing (tamelijk leeg en lelijk) wat eenvoudige koelers.
Ik heb specifiek gekozen voor de videokaart omdat ik al jaren NVidia gebruik en tot heden ben ik ook nog nooit tevreden geweest met mijn kaarten. Ik wil nu dus eens wat van ATI proberen. De 1900XT lijkt me aardige te presteren voor zijn prijs (aldus benchmarks), vandaar mijn keuze.
De reden waarom ik post is omdat ik twijfels heb over mijn keuze om Dualcore te gaan. Ik heb veel gemixte gevoelens gelezen over Dualcore en games en aangezien deze PC voornamelijk bedoelt is om in mijn vrije tijd mee te gamen is het voor mij erg belangrijk dat ik niet de verkeerde keuze maak.
Vraag 1: Is Dualcore okay om mee te gamen (voornamelijk nieuwe games)?
Vraag 1b: en als ik ook fraps gebruik, merk je er dan wat van?
De totale prijs voor het geheel is momenteel rond de 1200 euro (zonder monitor en andere externe onderdelen die ik al heb), nu zat ik er over na te denken om nog eens 100 euro in een andere Moederbord te steken, maar heeft dat wel echt nut?
Vraag 2: Is de moederbord voldoende voor de komende 2 jaar, of moet ik een extra 100 euro toevoegen voor een betere? (zo ja, welke features ontbreken)
Tja op dat heb ik alleen nog maar het standaard vraagje:
Vraag 3: Wat vinden jullie van de spullen, geld waard?
Ik hoop dat ik de antwoorden vindt op mijn vragen met jullie hulp, want ik begin helemaal scheel te kijken van alle benchmarks en specificaties. Alvast bedankt voor jullie hulp
Groetjes,
MD
ps: Ik overclock niks (weet niet hoe, wil het ook niet proberen).