3e shuttle sd11g5 doet het ook niet...

Pagina: 1
Acties:

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 16:55
Ik heb al 3x een nieuwe shuttle barebone sd11g5 ontvangen. Deze heeft een externe power supply (geen fan, minder noise). Ik heb er een Celeron M 430 processor bijgekocht, 2x512 MB geheugen een SATA schijf en een brander. That's it... Het inbouwen is een piece of cake; zou je zeggen... Alles gaat volgens de manual en verloopt soepel en prima.

Echter zodra alles is ingebouwd en ik de externe voeding in DC-In inplug en vervolgens in het stopcontact steek, gebeurt er niets. Geen groen lampje op de voeding... nada... Om deze reden heb ik al twee shuttles om moeten ruilen. Vanavond de derde poging. Dit was niet een nieuw exemplaar maar dezelfde als vorige keer, maar dan gerepareerd. Door shuttle. Na aansluiten volgens het boekje deze keer een steekvlam, geknetter en een chip op het mobo die van binnen naar buiten wegfikt met een gat van 3 mm tot gevolg... :( Ik word gek... Ik bouw al 10 jaar mijn eigen computers, heb zojuist nog een top-desktop in elkaar gezet en nog nooit problemen gehad. Wat kan hiervan de oorzaak zijn. Ik volg de manual, ik ben niet statisch geladen, alle connectoren zitten op de juiste plaats, er slingeren geen losse draden rond of zo, er zit geen los metaal of wat dan ook in de kast, dat sluiting kan veroorzaken... Ik weet het echt niet meer...

Bij de webshop waar ik het heb gekocht zullen ze wel denken dat het aan mij ligt, maar ik doe alles volgens het boekje, weet waar ik mee bezig ben en heb toch steeds die power problemen.
De stekker plug in in hetzelfde stopcontact als mijn desktop PC (geen verdeel-doos of zo). De groep is niet overbelast. Er is voor zover ik weet geen rare piekspanning op ons elec.net...
Ik hoop niet dat mijn garantie vervalt vanwege die kortsluiting; zo staat het wel op de website. Maar dan gaat het om los aangeschafte mobo's die verkeerd zijn geinstalleerd. Dit mobo zit standaard in de Shuttle. Ik neem aan dat dit dan de schuld is van de leverancier en niet van mij.
Iemand ervaringen hiermee?

Ik wil dit product omdat het stil en zuinig is als kleine server gebruiken, maar heb het onderhand een beetje gehad met shuttle. Iemand nog tips, ideeen of goede raad?

Verwijderd

Gebeurt dit steeds met dezelfde stroomadapter? Wat was er kapot aan de shuttle dat ze hebben kunnen fixen? Is de shop betrouwbaar, heb al eens meegemaakt dat wat bij de een niet werkt naar behoren, na een snelle test gewoon aan de volgende word geleverd die het type bestelt. Zelf meegemaakt met tv, telefoon en een moederbord.
Let op eventuele backplate, willen nog wel eens iets raken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 19:47 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laat de shop dan het systeem in elkaar zetten? Dan is het hun verantwoordelijkheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan me voorstellen dat als je al 10 jaar computers in elkaar zet, je bij deze ook dingt piece of cake.

Heb ook wel eens gehad dat ik gek werd van iets wat niet werkte, dan ga je toch proberen en uitzoeken waar dat aan ligt.

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 16:55
Ja ik word er behoorlijk gek van...
Hun het systeem laten bouwen ligt voor de hand, echter hadden zij niet
de processor op voorraad dus die komt weer ergens anders vandaan.
Heb nu dus verschillende onderdelen van verschillende bedrijven dus
die gaan elkaar de schuld geven als het niet werkt... Mijn eigen stomme
schuld natuurlijk, maar je verwacht ook niet zulke problemen.

Voor zover ik weet heb ik een keer een nieuwe shuttle gehad, dus
lijkt me ook een nieuwe adapter. De 2e keer is ie gerepareerd en denk
ik dat ik dezelfde adapter terug heb gehad. Baal er gewooon van dat ik
vermoedelijk kan fluiten naar mijn garantie (doorbranden wordt uitgesloten)
terwijl ik niets fout heb gedaan... Maar hoe kan ik dat bewijzen?
Ik zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen. Ik vermoed dat ze bij
het terugbouwen van het mobo onvoldoende afstand tot de kast hebben
aangehouden (geen rubbertjes, verkeerde schroeven of zo; dit heb ik niet
gezien; ik zag alleen rook; hoorde geknetter en zag een chip opbranden) :'( .

Heb hem gisteren weer opgestuurd. Ben benieuwd wat hun bevindingen zijn.
Ik denk dat ik na reparatie een ritje Ridderkerk plan en het bij hun ter
plekke samen ga inbouwen. Dan zien ze in ieder geval dat ik niets geks doe.