Toon posts:

(Logitech Z-5300) Vreemd probleem met koptelefoon plug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds vanavond een redelijk vaag probleem met mijn Logitech Z5300. Wanneer ik gewoon op de speakers luister hoor ik niets vreemds aan het geluid, muziek klinkt als vanouds enzo. Als ik echter in de "remote control" de koptelefoon inplug en gebruik, hoor ik totaal geen bastonen meer. Zelfs middentonen worden compleet afgekapt (alleen bepaalde vrouwenstemmen zijn nog te horen, stemmen van mannen kun je niet horen behalve wat geslis). Ik hoor sommige subwoofertonen (echt héél laag) echter wél. |:(

Eerst de stofzuiger op dat ding gedaan, had geen effect. Toen de koptelefoon getest en deze bleek te werken. Hierna ben ik nog wat aan het rotzooien gegaan met de kabels achter op de subwoofer (was wel stoffig), maar ook zonder enkel resultaat. Computer maar herstart, ook niks, maar toen ik de balans verschoof kreeg ik ineens weer goed (maar volgens mij mono) geluid. Ik heb nu wel m'n bas- en middentonen terug, maar er zit duidelijk ergens een fout.

Heeft iemand een idee wat ik hier zelf eventueel nog aan zou kunnen doen/bekijken? Of maar meteen gaan kijken naar een nieuwe afstandsbediening-met-draad? Ik kan er bar weinig over vinden. Logitech ga ik sowieso mailen, maar het zal er wel op neerkomen dat ik geld moet betalen. Dus ik hoop dat ik het zelf kan oplossen. ;)

Bij voorbaat dank

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zie nog nergens in je post dat je al geprobeerd hebt met een andere koptelefoon de pod te testen? :)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
@chz,

Wat jij hoort is waarschijnlijk de 'plus' van links die tegen de 'plus' van rechts aankomt, dan wordt het hele geluid verdraaid. Dit kan komen door slecht kontakt in de plug of in het chassisdeel. Een andere koptelefoon proberen, of een andere aansluiting, zal jouw probleem waarschijnlijk verhelpen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
heracles schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:11:
Ik zie nog nergens in je post dat je al geprobeerd hebt met een andere koptelefoon de pod te testen? :)
Verdomd.
Barry|IA schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:41:
@chz,

Wat jij hoort is waarschijnlijk de 'plus' van links die tegen de 'plus' van rechts aankomt, dan wordt het hele geluid verdraaid. Dit kan komen door slecht kontakt in de plug of in het chassisdeel. Een andere koptelefoon proberen, of een andere aansluiting, zal jouw probleem waarschijnlijk verhelpen.
Je/jullie hebben gelijk!

Net even getest met oordopjes en een el-cheapo vliegtuigkoptelefoon. Deze werken beide perfect. Toch stom dat mijn Pioneer-koptelefoon (vrij prijzig ook nog, met vergulde connector e.d.) dit probleem vertoont. Maar het kan dus net zo goed aan het "podje" liggen. Vervelend, want dat ding kan ik niet zomaar openmaken. Wel dus, onder de voetjes zitten vier schroefjes verborgen. Heb net het ding opengehaald, is de behuizing van de jack helemaal dichtgemaakt. Schiet lekker op zo. ;)

Ik ga even verder vogelen.

Update: lek is boven water; de koptelefoon is de boosdoener. Ik al op Logitech vloeken, maar het is (gelukkig) mijn koptelefoon zelf. Deze (Pioneer SE-A1000) heb ik een half jaar geleden gekocht, dus valt nog binnen de garantie ook. Ik ga er dus zelf niet aan rotzooien, maar ik ga er maandag mee terug.

Nogmaals dank voor de tips ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 22:56 ]