Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf je hypotheek oversluiten via internet?

Pagina: 1
Acties:

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
Ik heb nu een hypotheek met variabele rente. Gedeelte aflossingsvrij, gedeelte belegging. Omdat de lange rente de korte rente bijna passeert wil ik 'm oversluiten.

Ik ben bij 2 adviseurs geweest, maar daar betaal je provisiekosten. Kijk ik op www.bankofscotland.nl dan zie ik daar dat je daar ook online een hypotheek kunt afsluiten en ze zeggen dat oversluiten niet moeilijk is. Voordeel : geen provisiekosten.

Maar hoe gaat dat nou in de praktijk?

Ik heb nu bouwfonds, met beleggingsverzekering (of hoe dat ook heet) voor het beleg gedeelte, en 2x een overlijdensrisico.

1. Moet je dit allemaal ook veranderen, of zou zo'n verzekering door kunnen lopen bij Bouwfonds, want de overlijdensrisico verzekeringen zijn niet duur (volgens mij)
2. Hoe zeg je zelf een hypotheek op bij Bouwfonds en zorg je dat ze het geld krijgen

Zie ik nog dingen over het hoofd? Ik hoop dat iemand dit al eens gedaan heeft :)

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10
De hypotheker en Hypotheekshop doen het ook voor "niks". Ze vangen natuurlijk wel provisie, die jij indirect bij het afsluiten betaalt. Mocht je dit niet willen (en zelf de provisie terug ontvangen) dan kun je bijvoorbeeld terecht bij independer.nl. Je zult dan wel precies moeten weten wat je wilt.
Let wel op dat het moeilijk is om te vergelijken puur op de te betalen rente! De in het echt te betalen kosten kunnen hoger liggen o.a. a.g.v. van verzekering. Verder kan er nog sprake zijn van een renteopslag na een bepaald aantal jaar.

Een levensverzekering kan je overal afsluiten en staat los van de hypotheekverstrekker. Ook hiervoor kun je terecht bij genoemde adviseurs.