Toon posts:

AMD XP 3000+ valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7N8X-E moederbord hier liggen met een AMD XP 3000+.
Het probleem is dat als ik hem aanzet hij wel door de POST komt maar daarna meteen uitvalt. Ik had gekeken in de bios en de CPU staat dan gemiddeld op 45 graden en het geheugen op 25 graden. In het begin deed me X1600 pro erin en toen kwam er helemaal geen beeld uit. Later heb ik mijn oude GeForce 4 MX420 erin gedaan en toen kwam wel beeld maar viel dus snel uit. 8)7
Heeft iemand van jullie misschien een idee wat het kan zijn? |:(

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Gare voeding? Geheugen? Harddisk?
Mn glazen bol ligt op zolder en ik heb geen zin m er af te halen. Probeer zelf eerst eens alles te testen, nu kan (bijna) alles het nog zijn!

Rail Away!

Verwijderd

Jij kan de tempartuur van je geheugen zien ? lauw... nog nooit gehoord.

Wat heb je zelf allemaal gedaan? nieuw ram, brakke voeding, core beschadigt van je cpu.

het kan ongeveer alles zijn.

Edit, Shit moet voortaan nog sneller typen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 22:25 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
je voeding? weet je zeker dat die voldoende is, stabiel, en niet op sterven ligt?

verder, zijn die temps wellicht bij opstarten? want even later, alsie wat harder gaat draaien, kan dat aardig omhoog schieten ;)

EDIT **** net te laat met ongev. 75% :P

[ Voor 9% gewijzigd door iceheart op 01-12-2006 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is vandaag gekocht en is 400 watt ik heb inmidels een andere voeding van 300 erop aangesloten en viel ook uit. In de bios zag ik staan CPU en MB temperature dus ik d8 dat zal me geheugen zijn. maar bij nader inzien zal dat wel moederbord temperature zijn. geheugen is ook net nieuw ik heb ook een ander reepje geprobeerd zelfde voor de hardeschijf en zonder harde schijf eraan gekoppeld blijft zelfde. ook opstarten zonder hardeschijf floppy en dvd-speler blijft t zelfde. die temperaturen zijn bij het opstarten hoger dan 45 graden zie ik het niet komen omdat hij utivalt als ik direct weer opnieuw opstart dan zit ie iets eronder.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 22:31 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer *alsjeblieft* wat meer leestekens in je tekst te gebruiken en iets duidelijker dingen te omschrijven :)
Je hebt al geprobeerd met alleen mobo/cpu/mem/vidkaart? Check je moederbord even op bolle condensatoren. Het wattage van een voeding hoeft niet zo heel veel te zeggen, 300Watt Antec heb je over het algemeen meer aan dan 400Watt HokkieTokkieTM, dus geef ook even merk en type van je voeding, kijk voor de zekerheid ook de voltages even na in de BIOS.

Rail Away!

Verwijderd

misschien een stomme opmerking, maar ben je dat 16 volt stekkertje niet vergeten op je mobo aan te sluiten? dan willen ze nog wel is aangaan maar dan zonder beeld

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:44:
misschien een stomme opmerking, maar ben je dat 16 volt stekkertje niet vergeten op je mobo aan te sluiten? dan willen ze nog wel is aangaan maar dan zonder beeld
Die aansluiting zit er niet op het gaat hier om een A7V8X-E socket A moederbord van asus. HEt gekke is dat hij met een geforce 4 wel opstart met beeld maar later uitvalt en met een x1600 niet. en die X1600 werkt 100%.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:01:
[...]

Die aansluiting zit er niet op het gaat hier om een A7V8X-E socket A moederbord van asus. HEt gekke is dat hij met een geforce 4 wel opstart met beeld maar later uitvalt en met een x1600 niet. en die X1600 werkt 100%.
welk merk voeding heb je?
(al moet een qtec volgens mij jouw setup zelfs kunnen trekken)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:42

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:44:
Als je op dat stekkertje 16 volt meet moet je echt je voeding, mobo en multimeter vervanagen, want die 2 x2 stekker is gewoon 12 volt..

Wat voor pc is het eigelijk??
Mobo: Asus A7N8X-E
cpu : XP 3200+
Mem: X reepjes van X MB
VGA: X1600
X HD's van X en X GB
Voeding: Merk X en X watt
enz..

45 graden voor een cpu als deze net een aantal secondes aanstaat vind ik eigelijk belachelijk veel! Controleer eens of je cooler wel goed op de cpu zit, de fan goed draait en er op een goede manier koelpasta tussen cpu en cooler zit..

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Of voel even of de koeler ook echt 45 graden is. kan ook een brakke sensor zijn het zijn ook wel weer mobo's van 2 jaar oud.

maar wacht even, verandert de temp niet heel snel? van 45 naar 70 naar 100 naar what ever, je zou mischien je core hebben gekrust, (verneukt, dus stukje afgebroken) heb je toevallig je processor koeler verkeerd er op hebben gezet, dat heb ik ook weleens gedaan mooi kut is dat. toen wou me pc ook niet verder booten.
ook maar even beeld.

Maar probeer idd even je voeding, andere ff lenen van een mede tweaker in de buurt. what ever

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de processor nu op een Asrock bordje geprikt en hij starte meteen goed op. Alleen waarneer ik in windows zit en de muis beweeg enzo blijft het pijltje om de 5 sec ff vast staan. Zelfde met als ik cod2 ga spelen fps blijft gewoon op 75(vsync) en of en dan op de paar seconden blijft me crosshair 1 sec. stil staan. Voor de rest werkt alles goed enzo. Aan de muis ligt het niet want met een andere heeft ie t ook. als ik dan me eigen amd 2600+ erin stop heb ik nergens last van. Is het misschien verstandig om dan ff XP opnieuw te instaleren.

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 16:28
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:30:
ik heb de processor nu op een Asrock bordje geprikt en hij starte meteen goed op. Alleen waarneer ik in windows zit en de muis beweeg enzo blijft het pijltje om de 5 sec ff vast staan. Zelfde met als ik cod2 ga spelen fps blijft gewoon op 75(vsync) en of en dan op de paar seconden blijft me crosshair 1 sec. stil staan. Voor de rest werkt alles goed enzo. Aan de muis ligt het niet want met een andere heeft ie t ook. als ik dan me eigen amd 2600+ erin stop heb ik nergens last van. Is het misschien verstandig om dan ff XP opnieuw te instaleren.
Ik heb ook ooit problemen gehad met mijn ASRock mobo en mijn Althon XP 3000. Ik had echt alles al vervangen bleek dat de CPU brak was 8)7
De cpu liep prima op "lagere" snelheden maar zodra ik 'm op de juiste snelheid zette (nee niet overclockt!) kreeg ik rare problemen, reboot's hangers etc etc..
Uiteindelijk de CPU omgeruild en de problemen verdwenen direct..

Member of the Ukraine IT Army

Pagina: 1