Toon posts:

Simpel scsi

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HOI!
ik wil scsi :)

ik wil graag atlas 18.gb 10.000rpm U2W
en een Plextor-brander SCSI

Nu hoor ik dat je niet de duurste HD of Controller hoeft te kopen omdat je deze alleen nut hebben met meerdere hd's.

Mijn vraag ik wil simpelweg een goede hd en controller voor niet teveel geld.

Hoeft geen super snelle te zijn. Maar een goede.

Nu hoor ik adaptec rulez etc. maar die snelle controller hebt weinig nut met 1hd las ik.

Dus welke controller + hd presteert goed en is goed betaalbaar?

Groeten, ^Diz

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Vooropgesteld ik heb zelf ook nog geen SCSI ben er mee bezig.Ik denk als je een U2W adapter wilt dat je ook een Tekram kunt nemen http://www.hardware.nl/componenten/index_Controllers.htm

Adaptec is ook goed maar daar betaal je wat meer voor.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Adaptec AHA-2940UW. Is snel genoeg om niet de HD af te knijpen en toch redelijk betaalbaar.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Adaptec U2W, andere merken schakelen meestal de gehele kaart op de snelheid van het langzaamste SCSI apparaat (=Plextor), ben je dus de 80Mbps voor je harddisk kwijt.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als je bereid bent wat water bij de wijn te doen kun je ook een adaptec 2904 nemen. Maximale dataoverdracht is weliswaar slechts 10 MB/s, maar je zegt zelf dat snelheid niet het belangrijkste is.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
chemist niet overdrijven plz :)

Ik bedoelde:
Teveel bandbreedte, waar je niets aan hebt. Bv sommige dure controllers hebben alleen nut als je meer dan 5hd's hebt.

Verwijderd

Topicstarter
stefano,

hoe los je dat dan op?

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

dizje

De Adaptec handelt de U(W)-SCSI (max 7 apparaten, 50 pins) en U2W scsi aansluiting (max 8 apparaten, 68 pins) gescheiden af. Is dus net alsof je 2 controllers hebt.
Ik gebruik ook een Adaptec met een IBM DNES U2W 9,1Gb en een Toshiba DVD 5x32. De IBM gebruikt de 80Mb aansluiting en de Toshiba de 20Mb aansluiting zonder dat de één de ander terugschroeft in snelheid. Als je een SCSI controller koopt moet je er dus ff op letten dat deze dit ook kan anders kan je de Plextor niet aansluiten zonder dat je HD ook naar 20Mb duikelt.

Suc6

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

• Gert
Niet helemaal waar Stefano.
Je kan altijd UW en U devices mixen zolang ze niet aan dezelfde kable hangen. Dit is ook niet normaal omdat UW 68 pins is en U 50pins. Waar jij op doelt is het mixen van UW en U2W devices, maar hij heeft alleen een U2W en U device dus dan maakt het niet uit.

Bdw, wat heb je aan een U2W controller met maar 2 devices? Hd trekt max 25 MB/s en die Plextor max 6 MB/s. Dit is nog minder dan de UW standaard, 40 MB/s.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:33
en waarom een 10k rpm schijf? die dingen zijn fokking duur en nogal extreem voor een workstation, kijk es goed rond op storagereview.com dan kom je denk ik wel tot een goeie beslissing (of niet aangezien er best veel info staat ;))

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hehe, hee Dizje, heb je een PII of PIII katmai (of Celeron ??) Zou ik gaan kijken voor een Asus P2B-S moederbord. Zit adaptec U2W, UW en Ultra onboard..
Heeee, da's nou toevallig, ik heb ook zo'n bord ik me pc.. Kopuh ?? :D
Ennuh, een 10000 RPM schijf, tip, hang er wel een koeler bij die constant blaast. Mijn 7200 RPM UW schijfje wil soms al errug heet worden.

Verwijderd

ik heb helaas 2x deze topic staan :(

maar jullie ook bedankt voor reacties.

Toewan, ik heb p3. En nee ik koop jouw moederbord niet :P

Verwijderd

let ook op andere scsi controllers (merken), want niet alle hebben automatische terminate, Adaptec wel! Is wel zo handig, want dat scheelt weer $$ voor een terminator!

plus, koop wel minimaal een UW2!

UW= +/- 40mb
U2W= +/- 80 mb
etc...

UW is alweer min of meer Outdated.. no disrespect guys ;)

Verwijderd

Gert,
Bdw, wat heb je aan een U2W controller met maar 2 devices? Hd trekt max 25 MB/s en die Plextor max 6 MB/s. Dit is nog minder dan de UW standaard, 40 MB/s.
wat bedoel je hiermee, dat UW sneller is (40mb/s) dan U2W-LVD (80mb/s) ??????

ciao

• Gert
Waarom zou ik dat bedoelen?

Ik probeerde te zeggen dat 25+6 < 40. Dus het is nutteloos er een U2W (80 MB/s) controller voor te gebruiken omdat je die bandbreedte toch niet gebruikt.

Verwijderd

Gert,
ik was van plan die 160mb/s te nemen van adaptec (niet de kit)

maar wat jij zegt hmmm :)

als ik er niets aan heb die bandbreedte sja..
maar ik ben wel van plan om 9.1gb 10.000rpm te nemen. en daar later nog 1van te plaatsen.

dus dan is het de beste keus om een 80mb/s te nemen?

Dit is mijn keus tot nu toe:
Plextor PX40TSi (Retail) 40x 189,-
Imation (Retail) 8/2/20x 499,-
Plextor 12x4x32x (SCSI) FL 775,-
Quantum Atlas 10K 9,1GB (10.000rpm, Ultra160) FL 958,-
Adaptec 29160 Ultra160 FL 622,-

Welke brander kan ik het beste nemen die imation merk zegt me niets maar is wel stuk goedkoper. (ik wil 1 brander, niet 2)

Verwijderd

Gert.

Als ie een U2W hdd wil, dan moet ie wel een Controller kopen met een U2W-LVD aansluiting...

dus of je nou die "bandbreedte" wel of niet haalt, je kunt beter een U2W HDD op U2W prikken, en niet UW...

Of begrijp ik je (weer) verkeerd ? ;)

• 4POX
  • Laatst online: 17:16

4POX

Everybody is wired

Ik ben zelf ook aan het rondkijken om met scsi te beginnen en in principe ga ik alleen 1 nieuwe scsi schijf en mijn ultraplex gebruiken.. Is het nu wijsheid om een U2W te nemen of kan ik net zo goed een UW controller nemen. Want van deze topic word ik helaas ook niet veel wijzer.

AKA Rinkel weblog

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
4POX schreef op 29 augustus 2002 @ 00:38:
Ik ben zelf ook aan het rondkijken om met scsi te beginnen en in principe ga ik alleen 1 nieuwe scsi schijf en mijn ultraplex gebruiken.. Is het nu wijsheid om een U2W te nemen of kan ik net zo goed een UW controller nemen. Want van deze topic word ik helaas ook niet veel wijzer.
Kijk eerst eens naar de datum van dit topic :{

Verder hangt 't er van af hoe snel je nieuwe scsi schijf is. Heb je een UW controller, en hang je d'r een U160 HD d'r an, is het een beetje sonde van de snelheid. Een Ultraplex gebruikt 10mb/s geloof ik.

Maar dit kan je volgens mij ook wel zelf uitzoeken (met o.a. wat rekenwerk).

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

LopeZ

Too much is never enough

Probeer het eens in OM
en topic is beetje oud
Kijk ook eens op http://www.scsifaq.org/ en http://directory.google.c...uses/SCSI/Technical/?tc=1
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.