Toon posts:

probleem met maxtor hdd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik vanmorgen mijn pc opstarte, bleek dat hij bleef hangen op z'n windows-opstartscherm. Pc manueel afgelegd (powerknop), terug opgestart, en dan bleef ie hangen op het zwarte scherm met 'windows normaal opstarten', 'laatste bekende configuratie', e.d. ... Na een tijdje ging ie echter door op het windows opstartscherm, maar dit met een erg klein windows-logo, en daar bleef de pc hangen. Ik geraakte niet in safe modus, in de bios wel, en daar vielen er geen problemen te bespeuren (harde schijf werd gedetecteerd,...)...
Dan maar een windows-herstel geprobeerd door te booten met m'n win xp-cd (oem-versie), maar ook dit haalde niks uit.
Uiteindelijk heb ik nu win xp herinstalleerd op een andere partitie, en dit werkte dan weer wel, maar wat nu? Moet ik schrik hebben dat m'n harddisk het plotseling begeeft (maxtor)? Kan dit een ander hardware-matig probleem zijn? Gisteren heb ik niets speciaals geïnstalleerd of gedownload, dus daar kan het ook niet aan liggen denk ik.
Bestaat er ergens een deftig progje die de hdd volledig onderzoekt op slechte sectoren, clusters,...?
Thx,
KriFF

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met PowerMax kun je je HD onderzoeken of-ie nog helemaal jofel is, even naar de Maxtor site, support, downloads, branden en booten van cd :)

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
effe gedownload, maar je moet blijkbaar eerst een diskette maken... heb geen diskettestation...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 21:52
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:16:
effe gedownload, maar je moet blijkbaar eerst een diskette maken... heb geen diskettestation...
Dan heb je de verkeerde versie gedownload; er staat een ISO op de site van maxtor.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
OK, getest, en schijf is dus borked... Nieuwe seagate-schijf gekocht (damn, 320 gig sata voor nog geen 100 euro, wist niet dat die harddisks zo goedkoop gekomen waren... _/-\o_ )...
No more maxtor for me...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:53:
OK, getest, en schijf is dus borked... Nieuwe seagate-schijf gekocht (damn, 320 gig sata voor nog geen 100 euro, wist niet dat die harddisks zo goedkoop gekomen waren... _/-\o_ )...
No more maxtor for me...
Je zou nog even kunnen kijken als er garantie op zit. Dan kan je de schijf RMA opsturen en een nieuwe voor terugkrijgen (of je oude maar dan fixed).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Idd iig garantie claimen, je hebt er recht op!! en het levert je weer wat meer hdd space op :+

edit:
Voor de vorm:
Ik heb een aantal Maxtor schijven in mijn TB server hangen en er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb er echter ook WD en Seagate schijven inhangen en deze geven ook nooit problemen. In de tijd dat ik nog bij een PC handelaar werkte heb ik gemerkt dat er met elk merk hdd's wel eens een probleem is. Het maakt niet uit of dit nu Maxtor, WD, Seagate of Samsung is. Voor een deel moet je gewoon geluk hebben en er natuurlijk normaal mee omgaan :+

[ Voor 71% gewijzigd door Kluk-Kluk op 02-12-2006 15:13 ]