Wanneer ik vanmorgen mijn pc opstarte, bleek dat hij bleef hangen op z'n windows-opstartscherm. Pc manueel afgelegd (powerknop), terug opgestart, en dan bleef ie hangen op het zwarte scherm met 'windows normaal opstarten', 'laatste bekende configuratie', e.d. ... Na een tijdje ging ie echter door op het windows opstartscherm, maar dit met een erg klein windows-logo, en daar bleef de pc hangen. Ik geraakte niet in safe modus, in de bios wel, en daar vielen er geen problemen te bespeuren (harde schijf werd gedetecteerd,...)...
Dan maar een windows-herstel geprobeerd door te booten met m'n win xp-cd (oem-versie), maar ook dit haalde niks uit.
Uiteindelijk heb ik nu win xp herinstalleerd op een andere partitie, en dit werkte dan weer wel, maar wat nu? Moet ik schrik hebben dat m'n harddisk het plotseling begeeft (maxtor)? Kan dit een ander hardware-matig probleem zijn? Gisteren heb ik niets speciaals geïnstalleerd of gedownload, dus daar kan het ook niet aan liggen denk ik.
Bestaat er ergens een deftig progje die de hdd volledig onderzoekt op slechte sectoren, clusters,...?
Thx,
KriFF
Dan maar een windows-herstel geprobeerd door te booten met m'n win xp-cd (oem-versie), maar ook dit haalde niks uit.
Uiteindelijk heb ik nu win xp herinstalleerd op een andere partitie, en dit werkte dan weer wel, maar wat nu? Moet ik schrik hebben dat m'n harddisk het plotseling begeeft (maxtor)? Kan dit een ander hardware-matig probleem zijn? Gisteren heb ik niets speciaals geïnstalleerd of gedownload, dus daar kan het ook niet aan liggen denk ik.
Bestaat er ergens een deftig progje die de hdd volledig onderzoekt op slechte sectoren, clusters,...?
Thx,
KriFF