[MSN] Live Messenger te erg geworden om te gebruiken!?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 22:24
Hey,

ik draai al weer een tijdje Live Messenger 8 (sinds die uit is) en het bevalt me wel goed moet ik zeggen.. ziet er allemaal mooi en goed uit, maar ik heb er dus wel a-patch overheen gehaald om van al die gore tering ads af te komen..

wat is nu het geval.. de vele klere bugs in live messenger.

hier even een paar..
- live messenger crached bijna altijd als je m opstart!! hij komt wel terug maar blijft echt even behoorlijk hangen.. had 7.0 niet)
- die stomme TERING verzoeken werken gewoon niet.. open ze en msn meld zichzelf af. ***
- bestanden versturen naar andere messenger gebruikers gaat echt slecht.. ten eerste is het traag en ten tweede lukt het maar 50% van de keren.

*** = hier heb ik geen last van omdat ik dit met a-patch heb uitgezet

En dan nu het nog irritantere deel..
ik dacht.. kom laat ik me live messenger eens upgraden naar de laatst stabiele 8.0.xxxx versie.. dan pas begint de hel.. (nu dus geen a-patch)

1. 17MB!!! kom op zeg.. een im client.. je download niet meteen een demo van een spel.. is gewoon TEVEEL.
2. zo veel ads heb je gelijk in live messenger dat het gewoon echt niet leuk meer is
3. teveel zoek velden in live messenger
4. dan ook nog de vorrige 3 bugs erbij optellen

conclusie:
Live Messenger is een mooi product van microsoft, maar net als alles van m$ zo lek als een mandje, traag en in dit geval ook teveel ads.. EN te groot (MB`s)

voor het geval je het nog niet door had.. ja ik zit me behoorlijk te frustreren met live messenger en gooi hem er ook nu meteen af. ik ga voortaan of: gaim gebruiken of een zwaar gepatchte live messenger.

En ja bijna al me problemen zouden idd verholpen zijn met a-patch, maar zeg nou zelf.. dit is toch niet normaal meer..

graag jullie mening.

o en BTW.. waar zijn die snert verzoeken eigenlijk goed voor? en waar knal je die dingen uit?
* markg85 denkt dat live messenger makkelijk te maken moet zijn met 5 MB.. desnoods een Lite Live Messenger (die er nu toch eigenlijk eens moet komen)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 11:03

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hoeft het niet te gebruiken hè? :? Verder zijn er een boel alternatieven, keuze zat.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-07 11:37
@ hierboven je kiest zelf wat je gebruikt. Alleen die live mail vind ik wel k*t maar ik weet niet hoe ik die terug verander :P

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Die "bugs" heb ik helemaal geen last van, die zijn denk ik meer pc gerelateerd dan applicatie gerelateerd. Klinkt waarschijnlijker dat die a-patch het zooitje instabiel maakt. En zeg nou zelf, 17MB is geen uren download meer tenzij je met een 56k modem werkt. Gemiddeld ADSL verbindinkje zou het snel genoeg moeten binnenhalen dat je niet eens tijd heb om een artikeltje op t.net door te lezen.

[ Voor 38% gewijzigd door Cryonist op 01-12-2006 21:32 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• markg85
GoUdViS schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:30:
Die "bugs" heb ik helemaal geen last van, die zijn denk ik meer pc gerelateerd dan applicatie gerelateerd. Klinkt waarschijnlijker dat die a-patch het zooitje instabiel maakt. En zeg nou zelf, 17MB is geen uren download meer tenzij je met een 56k modem werkt. Gemiddeld ADSL verbindinkje zou het snel genoeg moeten binnenhalen dat je niet eens tijd heb om een artikeltje op t.net door te lezen.
een programma hoeft niet groot te zijn om goed te zijn.. wat M$ nu doet is gewoon bijna een totaal product maken van live messenger.. ik wil gewoon een live messenger client.. that`s it.. ik hoef al die rand zooi er niet bij te hebben.. wel wik ik dat mooie uiterlijk houden.. maar dat telefoon gebeuren en andere services die erin zitten mogen er echt wel uit.. en misschien als addons beschikbaar komen..

kijk voor de grap een naar de hoeveelheid AD TABS die je heb... is toch ook ziek.. en dan nog steeds geen tabs in je chat window.. en dan nog steeds 17MB!!... te ziek gewoon.

en 17 MB is zo gedownload bij mij.. (minuut ofzow), maar dat betekend niet dat het ook maar gewoon 17MB moet zijn.. moet gewoon kleiner.

en wat jij zegd met a-patch is helemaal onzin.. ik heb die problemen altijd al.. ik zeg het alleen nu pas.. ik had het ook al voordat ik a-patch gebruikte.
oeps.. wist ik niet... naja.. dit is ook wel goed zo... (toch?)

ennug.. ik gebruik nu ook even GAIM omdat live messenger op dit moment TE brak is op me pc

[ Voor 10% gewijzigd door markg85 op 01-12-2006 21:41 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:59
Mja. Ik ben het helemaal met de TS eens :)

Als je Perse het MSN netwerk wilt gebruiken om bijvorbeeld vrienden of school.. dan zou je kunnen overstappen op Trillian, MirandaIM of Gaim. Dat zijn wel de bekendste alternatieven.

Ik was MSN ook helemaal zat en ben overgestapt op Skype. Heerlijk zo'n simpel programma. Modern, zonder te veel gedoe er om heen. :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

LiveMessenger doet hier niet eens meer.... tijdje (nog geen week) ging het goed, daarna kon ie niet meer inloggen. Ding bleef maar aan het aanmelden. Uiteindelijk Live deraf gedonderd en 7.5 geinstalleerd, deze werkt probleemloos. Geen problemen met aanmelden, wél melding(en) van dat lui mij toevoegen (had dat met live niet)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
GoUdViS schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:30:
Die "bugs" heb ik helemaal geen last van, die zijn denk ik meer pc gerelateerd dan applicatie gerelateerd.
Bij het laden van WLM slaat mijn windows ook enkele seconden vast.
Is echt software gerelateerd, heb het met niets anders.

V8.1.0106 hier :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-07 18:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik vind MSN Messenger al sinds versie 6.0 te erg om te gebruiken. Ik gebruik een chatclient zodat mensen contact met me op kunnen nemen zonder te hoeven bellen en zo. Het is echt niet zo dat ik achter m'n PC ga zitten en denk: 'laat ik eens lekker gaan chatten'. Maar volgens mij volgt Microsoft wel een beetje die gedachtegang, aangezien er steeds meer opties komen voor tijdens het chatten.

Ik gebruik daarom ook al een hele lange tijd GAIM. Simpele lay-out, het heeft de functies die ik nodig heb en het ziet er niet zo bloated uit. :)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
Flappie schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:43:
Mja. Ik ben het helemaal met de TS eens :)

Als je Perse het MSN netwerk wilt gebruiken om bijvorbeeld vrienden of school.. dan zou je kunnen overstappen op Trillian, MirandaIM of Gaim. Dat zijn wel de bekendste alternatieven.

Ik was MSN ook helemaal zat en ben overgestapt op Skype. Heerlijk zo'n simpel programma. Modern, zonder te veel gedoe er om heen. :)
Haha grapjas!
Jij gebruikt zeker nog versie 1.5 van skype?

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

same here, meuk is het, heb dezelfde problemen als jij, iedere keer vastlopers, bij het bestand-verzenden, zelf bij het gebruiken van een animated smily :/

daarom maar weer terug gegaan naar 7.5 dat werkt toch stukken beter. :)
(nogsteeds verzendproblemen bij bestanden maar dat zal wel aan de pc liggen)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• markg85
Paddixx schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:46:
Ik gebruik daarom ook al een hele lange tijd GAIM. Simpele lay-out, het heeft de functies die ik nodig heb en het ziet er niet zo bloated uit. :)
Gaim vind ik wel goed, maar niet voor windows al wordt dat wel steeds beter!! in linux is gaim top :)
verder bloated als in hoe WLM eruit ziet vindt ik geen probleem.. de rest is het probleem :)

btw.. ik heb al een tijdje het idee om eens met een groep mensen een open source live messenger variant te maken met de WLM skin (en een skin engine) natuurlijk en verder een beetje het gaim principe alleen wat uitgebreider (gaim is bij sommige dingen weer net wat te klein) en natuurlijk cross platform met QT zodat het iniedergeval werkt op windows en linux :).. er is alleen 1 probleempje :) ik kan nog niet programmeren (wel pph, maar geen c of c++) :P dus voor nu blijft het bij een idee.

maar wat zouden jullie hier van vinden?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
Tinus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:52:
same here, meuk is het, heb dezelfde problemen als jij, iedere keer vastlopers, bij het bestand-verzenden, zelf bij het gebruiken van een animated smily :/

daarom maar weer terug gegaan naar 7.5 dat werkt toch stukken beter. :)
(nogsteeds verzendproblemen bij bestanden maar dat zal wel aan de pc liggen)
Bedoelen jullie met "vastlopers" dat de verbinding even weg valt?
Daar word ik zelf wel helemaal gestoord van, als ik met veel mensen praat en er dan bijv een cam aan gaat, word ik afgemeld :S

• markg85
stijnos1991 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:56:
[...]

Bedoelen jullie met "vastlopers" dat de verbinding even weg valt?
Daar word ik zelf wel helemaal gestoord van, als ik met veel mensen praat en er dan bijv een cam aan gaat, word ik afgemeld :S
waar ik last van heb is dat msn bijna vast dreigt te lopen.. dus alles is even "bevroren" en een minuut later is alles weer oke. dit is bijna altijd zo wanneer ik msn net opstart en het maakt daarbij niet uit of me pc al een uur aan is of net aan gaat.

wat jij bedoeld is een 1 van die klere bugs.. heb ik nog niet eens opgeschreven in me eerste post :P
Pagina: 1