Intel S3000AH LED betekenis

Pagina: 1
Acties:

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Onlangs heb ik voor een bedrijf een nieuwe server (in onderdelen) besteld. De onderdelen zijn:
* Intel S3000AH Server Board
* Intel Pentium D Processor
* 2x 1GB Kingston DDR-II 667 Memory
* 2x s-ata harddisks

Het probleem is nu dat het systeem niet door wil starten. Alle systeemfans en CPU fan gaan draaien, maar hij komt (waarschijnlijk) niet door de POST. Op het moederbord gaan 4 rode diagnostische LEDs branden, maar ik kan nergens (lees: handleiding, internet) de betekenis daarvan vinden.

Wat zou de betekenis kunnen zijn?

Ik heb de volgende observaties gedaan:
- De atx-stekker is 20 polig ipv 24 polig
- De 12V-stekker is 4 polig ipv 8 polig
- Ik heb geen systeemfans op het moederbord aangesloten (die werken met een extern printplaatje die de fans beheert en controleert)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

- De atx-stekker is 20 polig ipv 24 polig
- De 12V-stekker is 4 polig ipv 8 polig
En wat heb je gedaan om dit te verhelpen? :)

• b19a
  • Niet online
BalusC schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:21:
[...]
En wat heb je gedaan om dit te verhelpen? :)
Mjah ik heb noch de beschikking over een ATX-24 stekker, noch een 4x2 12V stekker. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat die 4 rode LEDs betekenen, zodat ik dan een actie kan ondernemen.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ftp://download.intel.com/...ah/sb/s3000ah_tps_1_0.pdf

5.2.1 is duidelijk genoeg dacht ik zo.

Aunt bunny is coming to get me!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

4maal rood is foute boel. Weet uit m'n MSI tijdperk dat 4x rood een stukje hardware kaduk is.
Of dat nou je CPU, MEM of Mobo dat is de vraag.

Tubes....It's what make music music!

• b19a
  • Niet online
Iedereen alvast bedankt voor hun inzet! iH8 ook bedankt voor die technische specificaties, net wat ik nodig heb! :). Helaas kan ik onder 5.2 geen 4x rood ontdekken in de lijst, heeft iemand een idee wat ik hier nu mee aan moet?

• b19a
  • Niet online
Heeft iemand nog suggesties over hoe ik het moederbord wel werkend zou kunnen krijgen? Ik heb de CPU al eens opnieuw geinstalleerd en het geheugen reepje voor reepje geprobeerd. Het ontkoppelen van de hardeschijven levert ook geen resultaat op.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

BoukeHaarsma schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:53:
Heeft iemand nog suggesties over hoe ik het moederbord wel werkend zou kunnen krijgen? Ik heb de CPU al eens opnieuw geinstalleerd en het geheugen reepje voor reepje geprobeerd. Het ontkoppelen van de hardeschijven levert ook geen resultaat op.
Fatsoenlijke voeding halen.... En dan bedoel ik niet tig watt, maar ene met de goede aansluitingen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:52
BoukeHaarsma schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:53:
Voor iemand die zelf servers bouwt toon je wel opmerkelijk weinig kennis van zaken/inzet. Wat denk je zelf, dat als je er lang genoeg naar staart 'ie het weer gaat doen ? Als de huidige combinatie niet werkt zul je gewoon onderdelen moeten gaan swappen net zoloang tot je een werkende combinatie hebt en je 't onderdeel kunt aanwijzen welke de oorzaak is. Dus als eerste de meer dan logische conclusie om de juiste voeding te gebruiken, is het dat niet eventueel een andere cpu, ander geheugen en als laatste misschien een ander mainboard proberen i.c.m. de rest van je huidige spullen.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik heb hetzelfde mobo en volgens mij zijn ze eerst allemaal rood voordat ie doorboot, alleen het duurt wel ff voor je uberhaupt iets ziet, ik gebruik een 4 polige cpu power connector en 24pins atx stekker.

Verwijderd

http://www.cmtlabs.com/mb...ortField=&iPg=1&sDetails=

1GB Kingston 4 ECCUnbuffered, 667Mhz, Synch 3ns, DDR2 DIMM More Info<<< 5 KVR667D2E5/1GI Elpida E5108AGSE(BG)-6E-E rev G 2025321-0F1.A00 na 64M x 8 012563 10/31/2006 Lead-Free
DRAM Manuf:Elpida, Dram Part#:E5108AGSE(BG)-6E-E rev G, Device Config:64M x 8, Bank:2

1GB Kingston 2 ECCUnbuffered, 667Mhz, Synch 3ns, DDR2 DIMM More Info<<< 5 KVR667D2E5/1GI Nanya NT5TU64M8AE-3C rev A 2025321-0F1.A00 na 64M x 8 012561
10/19/2006 RoHS

En uyteraerdt werk je met dat soort borden gewoon met een EPS-voeding, anders zegt intel: Doe het zelf maar!
:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 16:21 ]

• b19a
  • Niet online
IRCfreAk schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:53:
ik heb hetzelfde mobo en volgens mij zijn ze eerst allemaal rood voordat ie doorboot, alleen het duurt wel ff voor je uberhaupt iets ziet, ik gebruik een 4 polige cpu power connector en 24pins atx stekker.
Duurt dat bij jou langer dan 30 seconden? Hier heb ik nog geen resultaat na 2 minuten wachten. Ik heb vandaag ook een EPS voeding getest en ook dat gaf geen resultaat. Ander/geen geheugen heeft geen soelaas mogen bieden. Ik heb inmiddels een RMA formulier ingevuld bij de leverancier, ik vermoed dat het moederbord defect is :(.

• IRCfreAk
BoukeHaarsma schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:06:
[...]

Duurt dat bij jou langer dan 30 seconden? Hier heb ik nog geen resultaat na 2 minuten wachten. Ik heb vandaag ook een EPS voeding getest en ook dat gaf geen resultaat. Ander/geen geheugen heeft geen soelaas mogen bieden. Ik heb inmiddels een RMA formulier ingevuld bij de leverancier, ik vermoed dat het moederbord defect is :(.
erm nee ik denk 10-20 sec ofzo, complete disco aan lampjes maar daarna krijg ik iig wel beeld
mss heb je dan toch pech, jammer want ze zijn best slecht leverbaar:S

Verwijderd

BoukeHaarsma schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:06:
[...]

Probeer eens ECC geheugen.
:)

• IRCfreAk
ik heb precies hetzelfde kingston geheugen non ecc en dat werkt prima
Pagina: 1