Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG] IE - ubb knoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 10:59
Ik heb juist hetzelfde probleem voor, vermits ik het post systeem van React een beetje heb proberen na te maken, kwam ik hier even testen of ik dezelfde fout zou krijgen, en zowaar, ik kreeg nog gelijk ook :).

Wat moet je doen om de bug uit te lokken ?
Je opent IE, ik werk nog in de 6.0 versie.

Je gaat gewoon naar een scherm om een reactie toe te voegen. En je typt bv. dit als post.

TEST1

TEST2

TEST3

Dan selecteer je de middelste tekst "TEST2", je klikt hierna op een knop bv. de B knop om je tekst ubb taggs te geven om ze vet te maken. De taggs komen er mooi rond, maar direct daarna duw je een lettertoets op je toetsenbord en dan wordt dus de tekst die je daarjuist had geselecteerd en de taggs errond had gezet vervangen door die letter.

Wat mij dus lijkt, is dat het object dus nog altijd onzichtbaar geselecteerd staat, zeer vervelend dus.
Nu ik ben ook al even aan't zoeken om het op te lossen. Misschien weten jullie er wat op :).
En als je een oplossing hebt, mag ik deze dan ook weten :D

[ Voor 4% gewijzigd door imp4ct op 01-12-2006 20:47 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Eh ja, dat komt doordat hij nog steeds geselecteerd is. Hier staat er gewoon een mooi blauw selectievlak omheen hoor... mss niet met een bepaalde Windows-skin, maar hier gewoon wel...

We are shaping the future

• imp4ct
Alex) schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:47:
Eh ja, dat komt doordat hij nog steeds geselecteerd is. Hier staat er gewoon een mooi blauw selectievlak omheen hoor... mss niet met een bepaalde Windows-skin, maar hier gewoon wel...
Jah dat de selectie er nog op staat, zover was ik ook al. Maar "hoe" krijg je dat dan weg automatisch, want in FireFox werkt dit gewoon perfect. Maar jah, ik kan niet verlangen van mijn gebruikers dat ze allemaal FireFox gaan gebruiken (hoewel ik dat wel graag zou willen :P)

Nu 'k heb al geprobeerd van de focus even te veranderen naar een ander object en dan terug focus op textarea en dat werkt zeer goed, maar dan staat je cursor dus helemaal in't begin van de tekst en dat is niet leuk.

[ Voor 15% gewijzigd door imp4ct op 01-12-2006 20:51 ]

Foto materiaal:

• Alex)
Ik zou het gewoon zo laten, je selecteert tenslotte iets om er één of meerdere handelingen op uit te voeren. Hoe zou jij het vinden als je een brief schrijft in Word en dezelfde stukken tekst 4x moet selecteren, één keer om het vet te maken, één keer om het cursief te maken, één keer om het font te wijzigen en nog een keer om de kleur te wijzigen. Zou toch heel erg irritant zijn?

• imp4ct
Alex) schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:57:
Ik zou het gewoon zo laten, je selecteert tenslotte iets om er één of meerdere handelingen op uit te voeren. Hoe zou jij het vinden als je een brief schrijft in Word en dezelfde stukken tekst 4x moet selecteren, één keer om het vet te maken, één keer om het cursief te maken, één keer om het font te wijzigen en nog een keer om de kleur te wijzigen. Zou toch heel erg irritant zijn?
A good coder doesn't think like that ;)

Foto materiaal:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
imp4ct schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:07:
[...]

Kweenie hoor, maar volgens mij probeer jij hier wanhopig van een feature een bug te maken :+ Alex heeft toch écht wel een punt dat 't wenselijk gedrag is :P

• Mad Marty
  • Laatst online: 11:27

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

imp4ct schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:07:
[...]

A good coder denkt juist wel zo. A good coder bedenkt wat het handigst is voor de gebruiker, en in dit geval is het handiger om het geselecteerd te laten om de reden die Alex) geeft. :)

Rail Away!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Wat onwenselijk aan het gedrag is van IE 6 en 7 (met zowel XP-look als classic look) is dat het blauwe selectievak om de tekst heen verdwijnt zodra je op de bold-knop drukt, terwijl het technisch gezien nog wel geselecteerd is. Op spatie drukken of weer op de bold-knop rammen doet wat je zou verwachten, echt de selectiekleur is weg. Firefox 2.0 doet het wel goed zoals verwacht onder XP SP2.

Wat imp4ct met die suggestie van de focus-verander-workaround probeert te bereiken snap ik ook niet, het is onverwacht en potentieel onhandig gedrag. Als IE gewoon de selectie blijft laten zien werkt alles zoals het hoort :).

• imp4ct
Osiris schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:10:
[...]

Kweenie hoor, maar volgens mij probeer jij hier wanhopig van een feature een bug te maken :+ Alex heeft toch écht wel een punt dat 't wenselijk gedrag is :P
Wel, t'is een bug die je niet snel zal tegen komen. Feit, denk dat veel tweakers ook FireFox gebruikers zijn dus jah... allemaal een punt enzo. Maar toch, als het zou "kunnen" vermeden worden door een of andere wijziging, zou toch mooi meegenomen zijn.

't Is niet dat het een über groot probleem is eh, hoor je mij ook niet zeggen.

Foto materiaal:

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Kortom als IE wat geselecteerd heeft moet het er ook uit zien alsof het geselecteerd is. Dit is een bug in IE, daar kun je als developer wel enorme workarounds omheen gaan verzinnen, maar het zou zo moeten zijn dat het programma aangepast wordt waar de fout in zit (IE dus).

• imp4ct
Civil schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:29:
Kortom als IE wat geselecteerd heeft moet het er ook uit zien alsof het geselecteerd is. Dit is een bug in IE, daar kun je als developer wel enorme workarounds omheen gaan verzinnen, maar het zou zo moeten zijn dat het programma aangepast wordt waar de fout in zit (IE dus).
Maar wat je misschien ook kan doen is gewoon. Zowel in IE als FF de selectie opheffen nadat je op de knop hebt geklikt en dat de cursor dan automatisch aan het einde van je selectie wordt gezet of op't einde van je tekst.

Foto materiaal:

• Alex)
Hmm dat is idd een bug in IE die zich alleen voordoet wanneer je met de muis selecteert. Wanneer je met het toetsenbord selecteert is alles prima in orde. Heel raar probleempje, dat dat nog niet gefixt is in IE...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het is inderdaad een bug in IE waarvoor ik geen zin had ( :P ) om een workaround te verzinnen. Sowieso zuigt het hele selectie-model in IE en hoop ik dat ze ooit eens het W3C DOM-selectie model gaan ondersteunen ;)

Intentionally left blank

• Alex)
Het vreemde is dat de selectie gehandhaaft blijft terwijl eigenlijk de inhoud van het hele tekstvak wordt vervangen, toch?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Alex) schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:06:
Het vreemde is dat de selectie gehandhaaft blijft terwijl eigenlijk de inhoud van het hele tekstvak wordt vervangen, toch?
Nee, voor IE wordt echt puur alleen de selectie vervangen.

Intentionally left blank

• Alex)
Hmm, dan zou een mogelijke wordaround dus het vervangen van de inhoud van het hele tekstvlak zijn. Rest alleen: waar zet je de cursor naderhand weg (als je je selectie toch op wilt heffen)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Jij, imp4ct, wil dus dat als je op een UBB knop gedrukt hebt dat de selectie verdwijnt?
Ik vind het persoonlijk wel handig dat de boel geselecteerd blijft. Dan kun je op de geselecteerde tekst meerdere UBB knoppen indrukken om zo in 'een' handeling de opmaak te maken voor die tekst. Niet dat je voor iedere opmaak dingetje (bold, italic etc..) steeds opnieuw de boel moet selecteren.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• imp4ct
Zerora schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:18:
Jij, imp4ct, wil dus dat als je op een UBB knop gedrukt hebt dat de selectie verdwijnt?
Ik vind het persoonlijk wel handig dat de boel geselecteerd blijft. Dan kun je op de geselecteerde tekst meerdere UBB knoppen indrukken om zo in 'een' handeling de opmaak te maken voor die tekst. Niet dat je voor iedere opmaak dingetje (bold, italic etc..) steeds opnieuw de boel moet selecteren.
Was maar een ideetje. 't Is trouwens een script van Crisp dat ik gebruik, beetje hier en daar aangepast. Heb je daar trouwens een mailtje vandaag voor gestuurd Crisp :).

Foto materiaal:

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

imp4ct schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:41:
[...]

Was maar een ideetje. 't Is trouwens een script van Crisp dat ik gebruik, beetje hier en daar aangepast. Heb je daar trouwens een mailtje vandaag voor gestuurd Crisp :).
Ik geloof dat dit topic je al het antwoord geeft daarop? ;)

Intentionally left blank

• imp4ct
crisp schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:44:
[...]

Ik geloof dat dit topic je al het antwoord geeft daarop? ;)
Jups ergens wel :). Maar jah, dacht echt niet dat het een bug was in IE zelf. Oki, problem solved then. Case closed dan maar :).

Foto materiaal:

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

imp4ct schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:49:
[...]

Jups ergens wel :). Maar jah, dacht echt niet dat het een bug was in IE zelf. Oki, problem solved then. Case closed dan maar :).
ok :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.