point of vies geforce fx5500:kleuren en belichting wel goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik heb een gisteren een geforce fx5500 videokaart in mijn pc gestopt. Nu had ik al tijdens het spelen van Pes5 dat zo af en toe zomaar het beeld een stuk donkerder werd, of dat een poppetje opeens oranje / roze kleurde.
Nu zie ik in microsoft office 2003 dat de menubalk van links naar rechts van blauw overloopt in een heel licht, fel blauw. Ik kan me niet herinneren dat dat zo was. Die balk was toch gewoon helemaal 1 lichtblauw kleur?
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/7301/kleurenkp4.th.png

is dit normaal? of is mn videokaart niet goed?

specs:
amd duron 1.2 ghz
512 mb ddr pc2100 (2x 256)
k7t266 pro r mobo
2x hdd: 1x 20 gb, 1x 40 gb
1x cdrom, 1x cdrewriter
soundblaster live 1024
point of view geforce fx5500 128 mb, AGP 8x, Tv out, DVI

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Heb je al andere drivers geprobeerd, en krijg je er meer last van in een spel wat zwaarder is voor je videokaart, (download 3dmark 2006 anders even)

~ Mijn prog blog!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 10:25

Haan

dotnetter

Ik zie eigenlijk niets aparts aan je screenshot.. Dat zou eerder betekenen dat de kabel tussen videokaart en monitor niet goed is of misschien niet helemaal goed vast zit :)

en het is een point of view kaart

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:47
Zie ook niks aan je screenshot maja..

- Ligt dit niet aan de monitor?
- Zou misschien klein hitteprobleempje kunnen zijn. Draait de fan wel op de kaart als die erop zit hoe warm is het koellok?

Vermoed zelf iets tussen de kabel en ergens in de monitor.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Haan schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:08:
Ik zie eigenlijk niets aparts aan je screenshot.. Dat zou eerder betekenen dat de kabel tussen videokaart en monitor niet goed is of misschien niet helemaal goed vast zit :)

en het is een point of view kaart
Dat wij niks op het screenshot zien heeft niks te maken met de bekabeling, maar kan nog steeds een probleem met de videokaart betekenen, windows weet uit de printscreen dat er een blauwe kleur moet zijn (dat vertelt windows immers zelf tegen de videokaart) dat de videokaart het daarna fout doet is een later stadium...

~ Mijn prog blog!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
therat10430 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:53:
Dat wij niks op het screenshot zien heeft niks te maken met de bekabeling, maar kan nog steeds een probleem met de videokaart betekenen, windows weet uit de printscreen dat er een blauwe kleur moet zijn (dat vertelt windows immers zelf tegen de videokaart) dat de videokaart het daarna fout doet is een later stadium...
Het kan inderdaad dan nog een probleem met de videokaart zijn, maar dan voor een andere reden. Als je een screenshot maakt, wordt een deel van het videokaartgeheugen naar het werkgeheugen gekopiëerd. Alles wat er misgaat na die frame buffer zie je niet op een screenshot maar wel op je monitor. Hierbij denk ik dan aan de signaalfilters, de RAMDAC, de kabel en de monitor.

Bij één van die dingen ligt het probleem van de TS dus. Ik hoop voor hem dat het een loszittende kabel is aangezien dat het makkelijkste op te lossen is ;)
Pagina: 1