Speedtouch 546 erg traag bij hoge download

Pagina: 1
Acties:

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:06
Ik heb sinds een tijdje een speedtouch 546 omdat mijn vorige modem ermee op is gehouden. Het probleem met deze modem is dat hij erg traag is als er snel gedownload word. Met traag bedoel ik dat de webinterface niet vooruit te branden is. Daarnaast schieten de pings omhoog richting die 200 als ik met rond de 600kbs download. Daarnaast komen er dan ook veel timeouts voor.

Is dit normaal met een 546 en adsl van kpn? Of heb ik een brakke modem te pakken?
Ik gebruik firmware 6.1.0.5(laatste versie) en heb al wat services uitzet, QoS en firewall, wat niet mocht baten

--edit-- Wat meer info
Abbo: ADSL basic
Downloads: nieuwsgroepen/p2p/http/ftp Maakt dus niet uit
Gelijktijde verbinding: 4 met usenet, 35 met bittorent

Wat dus gebeurd als ik met zeg meer dan 600KBS downloaden(mijn max is 643KBS) is dat mijn internet niet meer vooruit te branden is. Pings richting de 200 en zelfs timeouts, wat er voor zorgt dat er nauwelijks meer gebrowsed kan worden. Het viel mij op dat de modem op hetzelfde moment ook erg traag was,de webinterface is dan erg moeilijk te bereiken. Is dit normaal? Kan die 546 niet die hogesnelheid aan? Volgens mij hoort die modem het gewoon aan te kunnen, maar zit er iets fout waardoor alles in de soep loopt. Heeft iemand anders hier misschien ervaring mee? Hoe doet jouw modem het als je tegen de max van je lijn aanzit met adsl-basic? Wat zijn je ping? Krijg je ook timeouts.

[ Voor 42% gewijzigd door pingkiller op 03-12-2006 13:34 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zet je download dan lager. En geef meer informatie.

Wat is je abonnement? Wat voor downloads (nieuwsgroepen, P2P en welke?)? Hoeveel tegelijktijdige verbindingen?

Waarschijnlijk overlaad je je internetverbinding, en dan is het logisch dat deze traag wordt...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pingkiller
gambieter schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:40:
Zet je download dan lager. En geef meer informatie.

Wat is je abonnement? Wat voor downloads (nieuwsgroepen, P2P en welke?)? Hoeveel tegelijktijdige verbindingen?

Waarschijnlijk overlaad je je internetverbinding, en dan is het logisch dat deze traag wordt...
Abbo: ADSL basic
Downloads: nieuwsgroepen/p2p/http/ftp Maakt dus niet uit
Gelijktijde verbinding: 4 met usenet, 35 met bittorent

Ik overlaad dus niet zozeer mijn verbinding,alswel mijn modem,denk ik.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ADSL Basic is 6 Mbps (geef svp volledige informatie)?

Dan is je maximale downloadsnelheid ongeveer 600 kb/s, doordat je bij ADSL ongeveer door 10 moet delen ivm de overhead. Oftewel: zet je downloads maar eens op 400 kb/s, en kijk of je dan nog een probleem hebt.

Ik gaf de vorige post toch al aan dat je een lagere downloadsnelheid moest proberen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pingkiller
gambieter schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:42:
ADSL Basic is 6 Mbps (geef svp volledige informatie)?

Dan is je maximale downloadsnelheid ongeveer 600 kb/s, doordat je bij ADSL ongeveer door 10 moet delen ivm de overhead. Oftewel: zet je downloads maar eens op 400 kb/s, en kijk of je dan nog een probleem hebt.

Ik gaf de vorige post toch al aan dat je een lagere downloadsnelheid moest proberen?
Ja,als ik een lagere downloadsnelheid gebruik dan heb ik inderdaad geen problemen. De vraag is dus of het probleem bij mijn modem ligt of bij mijn verbinding. Is het normaal dat de webinterface van de 546 erg traag word als je een hoge downstream hebt?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk dat alle sites langzaam worden als die router zo druk is en je upload dicht komt te zitten doordat je download vol zit.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pingkiller schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 00:25:
[...]
Ja,als ik een lagere downloadsnelheid gebruik dan heb ik inderdaad geen problemen. De vraag is dus of het probleem bij mijn modem ligt of bij mijn verbinding. Is het normaal dat de webinterface van de 546 erg traag word als je een hoge downstream hebt?
Duh. Als je 100% van je download- en uploadsnelheid inzet voor 1 applicatie, dan heb je niets meer over. Natuurlijk wordt dan alles traag. Als je maar 80% inzet, dan blijft er 20% over voor andere doeleinden.

Er is geen probleem met je Speedtouch, maar eerder met je logica. :?

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-03 20:44
mensen .. wat de TS volgens mij probeerd te zeggen is dat hij met zijn vorige modem hier geen last van had en nu met zijn nieuwe modem het wel heeft....

(volgens mij nog altijd zelfde ADSL lijn)

ps ... ik download regelmatig met het limiet van mijn 24m lijn ... en dan nog werkt alles keurig. Verwacht idd niet dat je radio stream/webcam/spelletje dan nog ultra soepel loept .. maar toch...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat kan, maar met de geringe informatie is weinig te voorspellen. De openingspost is onvoldoende informatief, waardoor we maar moeten raden. Daar moet de TS maar eerst eens wat aan doen, dus zelf bedenken welke informatie nodig is voor anderen om zijn probleem op waarde te kunnen schatten.

Misschien dat zijn huidige modem de lijn iets lager intraint wegens de kwaliteit van de verbinding. Maar er is een simpele oplossing: download beperken. Of modem van iemand lenen en die uitproberen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De 546 is wel kritischer qua lijnkwaliteit. Bij deze scheelt het écht om een zo kort mogelijk telefoonkabeltje te gebruiken !!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02
gambieter schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 02:06:
[...]

Duh. Als je 100% van je download- en uploadsnelheid inzet voor 1 applicatie, dan heb je niets meer over. Natuurlijk wordt dan alles traag. Als je maar 80% inzet, dan blijft er 20% over voor andere doeleinden.

De webinterface van de modem wordt niet per definitie langzamer als je de max van je verbinding gebruikt, en zeker niet als het modem meer dan 6mbit aankan.

Misschien is er nieuwe firmware beschikbaar voor dit modem ? Oops, staat al in TS..

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

probeer dit eens:

\[546 Speedtouch] Trage internet verbinding met 5.4.0.14?

Maakte m'n speedtouch van instabiel->stabiel.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

gambieter schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 02:06:
[...]

En bij jou waarschijnlijk met je begrijpend lezen :?
Ga ff lekker ergens anders uit de hoogte zitten doen als je alles zo goed weet.
De private kant van de ADSL modems is de laatste keer dat ik keek gewoon 10/100 Mb.
Een 6Mb verbinding is tegenwoordig ook niet meer schokkend snel, en de huidige ADSL modems kunnen veel meer aan.
Dat webinterface dan bagger traag word is dus niet normaal, ook niet bij een verbruik van ~ 600 Kb.
Als ik met 800+ Kb download, kan ik prima bij mijn webinterface op mijn (oude) ST modem komen.
Het is ook totaal niet logisch dat je modem het niet meer zou kunnen bijwerken (het interne gedeelte).
Heb je al eens een FW downgrade geprobeerd ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wie zegt dat het het modem is dat vertraagd reageert? Het kan ook zijn dat het in de PC zit, dat die de aangevoerde data niet aankan, en daarom langzaam reageert. Het werkt tenslotte wel goed als de download verlaagd wordt, en dat suggereert dat er niet zoveel mis is met het modem.

Er is namelijk meer dan alleen het modem in dit gebeuren, het is een combinatie van deze dingen. Modem, PC en verbinding naar PC. Het kan dus goed de PC zijn. Wat zijn daar de specificaties van? Misschien een brakke netwerkkaart?

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 04-12-2006 11:17 ]

• pingkiller
Firmware downgrade heb ik geprobeerd maar hielp niet.
Het is ook niet mijn pc,omdat het downloaden gebeurd op mijn download bak, die samen met alle andere computers aan een switch hangt. Het is ook niet de switch,dan heb ik getest door over de switch 100mbit te pompen naar een andere pc en dat ging prima.

De tip van Nightoruis heeft een beetje gehelpen, ik krijg nu in iedergeval geen timeouts meer.
Woensdag krijg ik een modem van een vriend te leen, dan weet ik snel genoeg of het aan de modem ligt.

Pagina: 1