Toon posts:

Externe HD wordt niet herkent in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 2.224 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai XP Pro.

Ik heb vandaag een media player van Storex gekocht. Deze heeft een HD van 320 GB die via usb aan de pc gekoppeld kan worden.
Wanneer ik dit doe hoor ik netjes het xp geluidje dat je er iets in koppelt, vervolgens krijg ik ook nog de ballon met de melding USB to IDE, en USB-apparaat voor massaopslag. Dan stopt het, als ik m in een andere usb poort stop krijg ik ook na een tijdje de melding dat de hardware mogelijk niet goed werkt.
De HD is niet zichtbaar in "deze computer". Dus ik kan m ook niet formateren.
Bij schijfbeheer staat de HD er ook niet tussen.
Ik heb alle usb poorten verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ook geen verbetering.

Kan iemand mij helpen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Staat de harde schijf wel bij Device Manager ( apparaatbeheer? ), en staat hij daar aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Snake op 01-12-2006 19:44 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-02 17:14
Heb je de externe hardeschijf al op een andere pc geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
in de device manager staat er bij usb controllers, wel usb apparaat voor massaopslag en het apparaat werkt goed. Maar ik zie m nergens.
Heb m ook al aan een andere pc geprobeerd te hangen, zelfde verhaal.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:56:
in de device manager staat er bij usb controllers, wel usb apparaat voor massaopslag en het apparaat werkt goed. Maar ik zie m nergens.
Heb m ook al aan een andere pc geprobeerd te hangen, zelfde verhaal.
Que? Hij doet het blijkbaar gewoon niet goed. Als het probleem zich op meerdere PC's voordoet, dan ligt het gewoon aan je HD. En verder ook geen software o.i.d benodigd ervoor?

Verwijderd

Op het werk hadden we een paar USB-schijfjes van 40 GB, welke niet wilden werken onder XP.

We hebben de behuizing van een van die schijfjes open gemaakt en zagen op de schijf een minuscuul jumpertje op CS staan. Toen we die op master hadden gezet, werkten ze als een zonnetje :)

Wellicht is het bij jou ook zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
er zit software bij, maar dat zijn drivers voor win98
heb ik geinstalleerd maar geen resultaat.

maar als ik het apparaat op de tv aansluit werkt hij gewoon, hij zegt dan wel gelijk dat er geen media is gevonden (wat logisch is, want er staat niets op).
dus het lijkt me dat hij dan niet kapot is, anders zou de software het ook niet doen.

ik kan m niet open maken want er zitten nergens schroefjes aan de buitenkant.

Ik stuur m liever niet terug want heb m bij pixmania gekocht, die in frankrijk zitten.
zie: http://www.pixmania.nl/nl...-mpix-355-320-gb-usb.html
ook op de website van de fabrikant staat niets
http://www.storex.eu

ik heb ook al alle keys verwijderd met ?? in de registry bij system > Mounted Devices

Verwijderd

Er staat op die site wel een utility Swissknife, welke ook onder XP zou moeten werken.
SwissKnife est un programme pouvant être utilisé pour créer/formater des partitions de votre disque dur. Supporte les interfaces IDE en interne, et en externe comme PCMCIA, USB, parallèle etc. Supporte la création de partitions FAT16 et FAT32 fixes ou amovibles.
Ik hoop, dat je frans een beetje opgepoetst is ;)

Verwijderd

Topicstarter
mijn frans is redelijk, en wat ik ervan begrijp is dat het een programma is om partities aan te maken.
Nu kan ik ook geen partities maken als ik de schijf niet zie.

• Hellsystem
Je moet de schijf ook een schijf letter toewijzen..in de device manager ;)...want je zegt zelf dat je hem daar ziet..dus hij is er wel

Verwijderd

Topicstarter
ik zie m tussen de usb controllers staan, niet bij schijfstations dus een letter toewijzen gaat ook niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:37:
Ik draai XP Pro.

Ik heb vandaag een media player van Storex gekocht. Deze heeft een HD van 320 GB die via usb aan de pc gekoppeld kan worden.
Wanneer ik dit doe hoor ik netjes het xp geluidje dat je er iets in koppelt, vervolgens krijg ik ook nog de ballon met de melding USB to IDE, en USB-apparaat voor massaopslag. Dan stopt het, als ik m in een andere usb poort stop krijg ik ook na een tijdje de melding dat de hardware mogelijk niet goed werkt.
De HD is niet zichtbaar in "deze computer". Dus ik kan m ook niet formateren.
Bij schijfbeheer staat de HD er ook niet tussen.
Ik heb alle usb poorten verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ook geen verbetering.

Kan iemand mij helpen?
Er staat duidelijk in de handleiding hoe of wat. Hij word tevens niet als Mobi disc aangegeven maar draagt de naam van de schijffabrikant onder de USB poorten in je apparatenbeheer.

Daarnaast heb je hem in een ander USB poort aangesloten wat een USB 1.1 poort is, waardoor er dus gemeld word dat het mogelijk niet of slecht functioneert. Daarmee willen ze aangeven dat er een veel langzamere datatranfer plaatsvind.

Start anders eens met de Mobi aangesloten je PC op, misschien dat Windows dan wel een USB driver er voor aan maakt, want het lijkt dat dat nu niet gebeurt. USB poorten werken wel correct ?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Zit er een externe voeding bij? Zo ja heb je die aangesloten? Zo ja kan er misschien in de usb kabel een bruik zitten? Heb je al een andere kabel geprobeerd?

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop met 4 usb 2.0 poorten, dus dat ik m op een 1.1 poort aansluit klopt niet.

Hij krijgt in de device manager ook niet de naam van de fabrikant maar er staat gewoon usb apparaat voor massaopslag.

Als ik mn laptop opstart terwijl de HD aanstaat, blijft hij hangen tijdens het opstarten (hij herkent dus wel iets). Als ik de HD uitzet loopt de laptop verder en start gewoon op.

Verwijderd

Topicstarter
er zit externe voeding bij = aangesloten

een breuk in de kabel ; hij is nieuw dus lijkt me niet
anders zou hij toch ook niet dat geluidje maken als de kabel niet ok was?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:53:
er zit externe voeding bij = aangesloten

een breuk in de kabel ; hij is nieuw dus lijkt me niet
anders zou hij toch ook niet dat geluidje maken als de kabel niet ok was?
En dan zou ie op de tv ook niet werken als er een breuk in zat maar hij werkt wel dus dat lijkt me ook niet

Verwijderd

Is er al een partitie gemaakt op de harde schijf die je aansluit via je usb??? want als je dat nog niet heb gedaan kan het natuurlijk zo zijn dat je hem niet ziet bij bijvoorbeeld deze computer

• Hellsystem
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:55:
Is er al een partitie gemaakt op de harde schijf die je aansluit via je usb??? want als je dat nog niet heb gedaan kan het natuurlijk zo zijn dat je hem niet ziet bij bijvoorbeeld deze computer
;) dat moet je dus ook kunnen doen via, Configuratiescherm , Systeembeheer, Computer beheer , en dan Schijf beheer geloof ik :*)

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
Werkt je usb wel goed?
Drivers heb je niet nodig,voor je externe HD
Wel moeten je mobo drivers voor usb goed geinstalleerd zijn in XP
(chipset drivers)
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:55:
zoals eerder vermeldt: ik kan geen partitie maken als ik de schijf niet zie

Verwijderd

Topicstarter
mijn usb werkt prima overigens

Verwijderd

Tamira 2K:
de stationsletter ontbreekt waarschijnlijk.
Ga naar configuratiescherm.
ga naar systeembeheer
ga naar computerbeheer
ga naar schijfbeheer

rechtsonder in het scherm zul je de hd zien zonder stationsletter
klik rechts op het gearceerde deel dat de schijf voorstelt
kies stationletter en paden wijzigen
kies de letter of een volgende die wordt voor gesteld.
succes
Pieter

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 18:31
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:29:
Tamira 2K:
ga naar systeembeheer
ga naar computerbeheer
ga naar schijfbeheer

succes
Pieter
lees voor de grap ook eens de thread door voor je post

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 16:03
heb zelf ook weleens problemen gehad met de herkenning van externe hd's... en als ze eenmaal slecht geinstalleerd waren deed ie ook helemaal niets meer.. althans, hij gaf aan dat er een mass usb storage was geinstalleerd ( in de device manager) maar kreeg ook geen drive letter toegewezen. Heb toen alle USB controllers en mass storage en hubs verwijderd uit mijn device manager en daarna opnieuw gezocht naar nieuwe hardware, waardoor alles opnieuw geinstalleerd werd, gelijk daarna werd mijn externe hd herkent en kon ik aan de slag.. mischien helpt dit bij jou ook ...?

Verwijderd

Exact dit probleem zit ik ook mee. Ben nu wat aan het proberen maar nieuw advies is welkom.

Verwijderd

Dit werkt, tenminste bij mij met vista _/-\o_
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:29:
Tamira 2K:
ga naar systeembeheer
ga naar computerbeheer
ga naar schijfbeheer

succes
Pieter

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 17:44 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Ik heb eigenlijk een dergelijk probleem met mijn externe harde schijf van Toshiba.
Mijn pc ziet hem niet meer als ik hem inschakel.Normaal gesproken zette ik hem aan en begon hij met de schijf te lezen en kon je in het beeldscherm zien hoever hij was enz. Vervolgens vroeg hij waar hij de ingelezen bestanden moest openen.
Nu, als ik hem aanzet ziet hij hem niet en wordt de schijf niet meer geladen/gescand.
Enig idee wat ik er aan kan doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat het niet de bedoeling is om dit soort oude topics te schoppen zonder nuttige bijdrage gaat dit topic op slot.
Als je een probleem hebt, probeer dan eerst de tips uit dit topic uit om je probleem zelf op te lossen. Mocht je dan nog tegen vreemde problemen aanlopen, dan kun je altijd nog een eigen topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.