Ik heb sinds afgelopen woensdag een laptop (topline) USB netwerk stick (Belkin) en een Wireless Broadband router (Edimax)
Huidige situatie:
ASDL 4 poorts router:
1) AMD +3500
2) Pentium 4 2.8
3) HP jetdirect ethernet
en
4) Edimax IEEE802.11g 54 Mbps BR 6204 WG
Mijn netwerk op de router is 10.0.0.x waarbij de Edimax 10.0.0.6. krijgt
maar ook 192.168.2.1
Alles aangesloten, werkt als een zonnetje, klaar zou ik zo denken.
Dan het beveiligings gedeelte even opzetten.:
Via de browser van de laptop naar 192.168.2.1, inloggen, WPA-(PSK) kiezen wachtwword opgeven
naar het proggie van belkin de zelde gegevens ingeven, en het zou beveiligd moeten zijn.
Ik kom echter niet meer op het netwerk, wanneer dit beveiligd is. na een reset van de Edimax en het verwijderen uit het Belkin progiie werkt het weer, maar niet beveiligd. Ook met de andere types beveiliging (WEP, WPA) kom ik niet meer op het netwerk.
Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd. Ik heb de manual al bijna letterlijk vertaald, maar ik kom er niet achter.
Please HELP !
Huidige situatie:
ASDL 4 poorts router:
1) AMD +3500
2) Pentium 4 2.8
3) HP jetdirect ethernet
en
4) Edimax IEEE802.11g 54 Mbps BR 6204 WG
Mijn netwerk op de router is 10.0.0.x waarbij de Edimax 10.0.0.6. krijgt
maar ook 192.168.2.1
Alles aangesloten, werkt als een zonnetje, klaar zou ik zo denken.
Dan het beveiligings gedeelte even opzetten.:
Via de browser van de laptop naar 192.168.2.1, inloggen, WPA-(PSK) kiezen wachtwword opgeven
naar het proggie van belkin de zelde gegevens ingeven, en het zou beveiligd moeten zijn.
Ik kom echter niet meer op het netwerk, wanneer dit beveiligd is. na een reset van de Edimax en het verwijderen uit het Belkin progiie werkt het weer, maar niet beveiligd. Ook met de andere types beveiliging (WEP, WPA) kom ik niet meer op het netwerk.
Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd. Ik heb de manual al bijna letterlijk vertaald, maar ik kom er niet achter.
Please HELP !