Toon posts:

WIFI security

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen woensdag een laptop (topline) USB netwerk stick (Belkin) en een Wireless Broadband router (Edimax)

Huidige situatie:

ASDL 4 poorts router:

1) AMD +3500
2) Pentium 4 2.8
3) HP jetdirect ethernet
en

4) Edimax IEEE802.11g 54 Mbps BR 6204 WG

Mijn netwerk op de router is 10.0.0.x waarbij de Edimax 10.0.0.6. krijgt
maar ook 192.168.2.1

Alles aangesloten, werkt als een zonnetje, klaar zou ik zo denken.

Dan het beveiligings gedeelte even opzetten.:

Via de browser van de laptop naar 192.168.2.1, inloggen, WPA-(PSK) kiezen wachtwword opgeven
naar het proggie van belkin de zelde gegevens ingeven, en het zou beveiligd moeten zijn.

Ik kom echter niet meer op het netwerk, wanneer dit beveiligd is. na een reset van de Edimax en het verwijderen uit het Belkin progiie werkt het weer, maar niet beveiligd. Ook met de andere types beveiliging (WEP, WPA) kom ik niet meer op het netwerk.

Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd. Ik heb de manual al bijna letterlijk vertaald, maar ik kom er niet achter.

Please HELP !

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het er nu uitziet, krijg ik via deze weg geen beveiligd netwerk, jammer weer.......

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23
Beetje vaag, maar ik had zoiets ook. Alleen met ander spul.
Wat bij mij werkte is, eerst wpa uit, dan laptop verbinding maken en dan vanaf de laptop inloggen op de router / modem en dan van de laptop wpa weer aanzetten.
Shoot me, maar bij mij werkt het sindsdien.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Verwijderd

Wat hier nog wel eens werkt, is niet het wachtwoord opgeven in de pc's laptop.

Maar de volledige code overschrijven uit de router en intypen in de laptop.
Kompleet onzinnig, maar hier werkt het.

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem gehad

Ik had eerder vandaag een nieuwe laptop gekocht, alles was echt super nieuw, en aangezien ik met mijn trouwe WL500G draadloos kon gaan internetten deed ik dit toch maar.

Niet lang na het opstarten meteen van windows de melding dat er een netwerk was gevonden, wat immers niet zo gek was. Maar dat terzijde.

Ik connecte, maar ondervond dat dit enorm lang duurde, de melding: "Wachten totdat netwerk klaar is" duurde enorm lang. Dus ik logde in op de router, en zette de beveiliging op WPA-PSK en connecte weer. Vrijwel direct een goede verbinding (Uitstekend) en kon internetten. Maar...na 2 minuten viel me verbinding weg, keerde terug en viel weg...en dat enkele keren.

Gefrustreerd dat ik was, begon ik fora door te lezen, en zag dat sommige netwerk kaarten niet zo vriendelijk waren met WPA2. Dus de beveiliging teruggezet naar WEP 128Kbit. Ook hierbij ondervond ik problemen.

Uiteindelijk heb ik mijn beveiliging weggehaald, MAC adres controle gehad, en met een laptop wiens MAC bekend was, en ene waarvan het mac adres onbekend was getest. De bekende kon connecten en HIELD deze, terwijl de onbekende werd geweigerd. Voor deze buurt hier is het een goede oplossing, icm Hide SSID. aangezien hier 9 wireless AP's zijn zonder beveiliging.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Ten eerste zou ik de software van Belkin uitzetten en lekker die van WinXP gebruiken.
(Wel ff checke of je de laatste driver hebt)
Ten tweede zou ik de laatste firmware op de router zetten en daarna de router compleet resetten.
Ten derde, probeer met het onbeveiligde netwerk verbinding te maken en op die manier de router benaderen.
Ten vierde, stel hier WPA-PSK (TKIP + passphrase) en een wachtwoord van minimaal 8 karakters.
Reboot de router.
Ten vijfde, gooi alle voorkeursnetwerken weg in Windows. Ververs de lijst, en dubbelklik op jouw netwerk, en vul je wachtwoord in.

Werkt het dan nog niet, probeer dan met je laptop op een ander WPA-PSK AP te verbinden, of met een andere laptop (wifi-kaartje) op jouw AP, en kijk waar het probleem zit.

Actions speak louder than words

Pagina: 1