[XP] Canon - MP800 Driver probleem*

Pagina: 1
Acties:

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 20:34
Een kennis van mij heeft een canon MP800 printer. Erg mooie all-in-one printer. Het printen gaat prima, maar het scannen gaat helaas niet goed. Ik krijg de foutmelding: 155,0,0. Dit gebeurd wanneer er op de printer een scan wordt gemaakt en deze naar de computer wordt gestuurd. Het bi-directonele gedeelte werkt dus niet naar behoren.
Ik heb al contact gehad met canon, maar die vermelden dat het probleem ligt in windows Xp Home. Ik heb daarna contact gehad met microsoft, maar die sturen mij weer door naar de fabricant van de computer (medion) omdat het een OEM licentie betreft.
Vervolgens contact opgenomen met medion en die kunnen mij niet helpen aan een driver, en waarom weet ik niet. Het betreft een micromaxx NL1245NL desktop computer.
Weet iemand hoe ik evt aan een driver kan komen voor "ondersteuning voor USB afdrukken" :? Ik denk zelf dat daar het probleem in ligt. Canon vertelde mij aan de telefoon dat de fabricant kan zorgen voor een "driver refresh". Weet iemand wat dit inhoudt.
Canon kan/wil mij niet verder helpen :X

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Gewoon de driver verwijderen, de laatste van de Canon site plukken en installeren? Wat heb je zelf al geprobeerd behalve anderen ermee opschepen... :P

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

Orac

Ik mis je papa.

De vraag is nu aan welke driver het ligt. De drivers voor de Canon MP800 van Canon of de USB driver voor de Medion computer...

• IJnte
The__Virus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:30:
Gewoon de driver verwijderen, de laatste van de Canon site plukken en installeren? Wat heb je zelf al geprobeerd behalve anderen ermee opschepen... :P
offtopic:
:| Vraag om een serieuse reactie...

Ik heb de laatste drivers van canon site geplukt, en die geinstalleerd. De vraag is idd of het aan de canon drivers ligt (denk het niet, want op een laptop van mij werkt het wel). Dus ik denk zelf dat het aan de medion drivers ligt, alleen wil/kan de fabricant mij daar niet aan helpen...

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
/offtopic
er is denk ik een miscomunicatie tussen 2 mensen toen ik je startpost las kreeg ik ook lichtelijk de indruk dat je zelf weinig geprobeert had om in de toekomst dit te voorkomen raad ik aan er altijd bij te zetten wat je al geprobeert hebt en en gedaan (scheelt jezelf ook meteen antwoorden te krijgen met dingen die je al gedaan hebt)

back ontopic wat ik alleen niet snap is waarom zouden medion drivers conflicteren met canon ? als het goed is moet je op die medion gewoon XP kunnen instaleren en daarna de printer en staat die hele software pakket van medion er totaal buiten

staan er geen rare programma's op het achtergrond te draaien die mischien een conflict kunnen geven ?

• IJnte
HADES2001 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:35:
/offtopic
er is denk ik een miscomunicatie tussen 2 mensen toen ik je startpost las kreeg ik ook lichtelijk de indruk dat je zelf weinig geprobeert had om in de toekomst dit te voorkomen raad ik aan er altijd bij te zetten wat je al geprobeert hebt en en gedaan (scheelt jezelf ook meteen antwoorden te krijgen met dingen die je al gedaan hebt)

back ontopic wat ik alleen niet snap is waarom zouden medion drivers conflicteren met canon ? als het goed is moet je op die medion gewoon XP kunnen instaleren en daarna de printer en staat die hele software pakket van medion er totaal buiten

staan er geen rare programma's op het achtergrond te draaien die mischien een conflict kunnen geven ?
Dat zou ik ook verwachten jah :) alleen die drivers willen dus niet samenwerken lijkt het wel. Het bidirectionele communiceren werkt dus blijkbaar niet. Canon verteld mij dat de fabrikant voor een "driver refresh" kan zorgen. Ik zou niet weten wat dit inhoudt :?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Vast het opnieuw installeren, vandaar mijn opmerking. En ik was bot, dat geef ik toe, maar als je de regels kende, wist je dat je eerst zelf moest proberen en zoeken en dat je moest vermelden wat je zelf al hebt geprobeerd.
Hier mensen met hetzelfde probleem:
http://www.je-ju.net/~jer...5/all-into-scanning/feed/

Alleen de laatste opmerking zou misschien van waarde kunnen zijn.

• IJnte
The__Virus schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:17:
Vast het opnieuw installeren, vandaar mijn opmerking. En ik was bot, dat geef ik toe, maar als je de regels kende, wist je dat je eerst zelf moest proberen en zoeken en dat je moest vermelden wat je zelf al hebt geprobeerd.
Hier mensen met hetzelfde probleem:
http://www.je-ju.net/~jer...5/all-into-scanning/feed/

Alleen de laatste opmerking zou misschien van waarde kunnen zijn.
Thnx :) Ik ga dat nog even proberen iig. Bedankt voor de hulp iig!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:08

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

een driver is software, geen hardware

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• IJnte
Klopt. Sorry daarvoor.
offtopic:
Bedankt voor het heropenen

[ Voor 12% gewijzigd door IJnte op 04-12-2006 20:29 ]

Pagina: 1