Het is de bedoeling om het netwerk van de buurman te verbinden met het mijne. Hij heeft een draadloos netwerk, ik een bedraad, maar heb een notebook met zowel Wifi als LAN dat als knooppunt zou moeten dienen.
Mijn notebook heeft een prima LAN verbinding met de rest van mijn netwerk(je).
Ook heeft mijn notebook een prima Wifi verbinding met de buurman.
Echter, NIET tegelijkertijd...
Als er een draadloze verbinding is, en ik plug de LAN kabel in het notebook, is de snelheid van de Wifi verbinding binnen een minuut op nul. Gek genoeg niet onmiddellijk en de verbinding op zich blijft bestaan, alleen is totaal niet bruikbaar.
Wat zou er hier aan de hand kunnen zijn? Het lijkt wel of de LAN prioriteit krijgt boven de Wireless aansluiting, maar het moet toch goed mogelijk zijn om met de twee netwerkkaarten in een notebook een 'dubbele' verbinding te onderhouden?
Mijn notebook heeft een prima LAN verbinding met de rest van mijn netwerk(je).
Ook heeft mijn notebook een prima Wifi verbinding met de buurman.
Echter, NIET tegelijkertijd...
Als er een draadloze verbinding is, en ik plug de LAN kabel in het notebook, is de snelheid van de Wifi verbinding binnen een minuut op nul. Gek genoeg niet onmiddellijk en de verbinding op zich blijft bestaan, alleen is totaal niet bruikbaar.
Wat zou er hier aan de hand kunnen zijn? Het lijkt wel of de LAN prioriteit krijgt boven de Wireless aansluiting, maar het moet toch goed mogelijk zijn om met de twee netwerkkaarten in een notebook een 'dubbele' verbinding te onderhouden?