Toon posts:

[Labview] USB to Serieel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik labview 8.2 voor een schoolproject waarbij ik een microcontroller moet aansturen (lezen & schrijven) via een computer.

Nu wil ik dit gaan doen op mijn laptop maar deze heeft geen seriele poorten dus heb ik een USB to serial kabel gekocht alleen werkt deze tot nu toe niet.

Via apparaatbeheer zie ik dat de converter COM29 krijg, deze voer ik dan ook in in mijn labview project.
Hij geeft dan de volgende error:
Error -1073807343 occured at an unidentified location

Possible reason(s):
VISA: (Hex 0xBFFF0011) Insuffiant location informatie or the device or resource is not present in the system
De compoort is goed, dat weet ik zeker want via Measurement & Automation kan ik hem namelijk wel zien en openen...

Weet iemand wat ik fout doe?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb me laten vertellen dat het vaak mazzel is als een serieel apparaat wil werken via zo'n converter-kabel naar USB. Een andere proberen zou zomaar kunnen helpen. Een ouwe PC oplappen gaat gegarandeerd werken. Wat dit met DT&E heeft te maken weet ik alleen niet?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Via apparaatbeheer kun je de VCP (Virtuele Com Poort) ook een ander adres toewijzen. Ik denk dat ie gewoon vastloopt op de vreemde waarde COM29. Verander dit eens in COM1, 2 of 3, en kijk wat er dan gebeurt?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Wat bij mij heel goed geholpen heeft is om de com poort waarop je zeg maar gaat communiceren te configuren als com 1,dat is bij de meeste omvormers via apparaatbeheer goed te doen.
Sommige programmas worden namelijk niet vrolijk van zo'n hoog com poort nummer.....