Toon posts:

Multimedia-audiocontroller geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs mijn computer opnieuw geïnstalleerd. Toen ik deze compleet met de nieuwste drivers had geïnstalleerd bleek dat bij Overige apparaten een Multimedia-audiocontroller nog niet geïnstalleerd was. Dit is vreemd want mijn geluid doet het perfect!

Verder is het zo dat ik nu geen spellen kan spelen, deze haperen of lopen gewoon vast. Allees basic spellen (die vroeger op een diskette pasten) lopen zonder problemen. Verder doet de hele computer het naar behoren. Het afspelen van muziek tot tekstverwerken tot Divxjes afspelen.

- Ik heb Windows XP volledig met alle updates geïnstalleerd
- Ik heb alle nieuwste drivers geïnstalleerd (ook heb ik de drivers van de originele CDs geprobeerd)
- Ik heb tijdens of voor het re-installeren geen nieuwe hardware geïnstalleerd

Specs:
- Windows XP pro SP2
- AMD Athlon XP
- MSI KT3 Ultra 2 KT 333
- 512MB Kingston
- SB Audigy Player (zoals ook aangegeven op de creative auto-update)
- MSI GeForce 4 Ti4600

Ik vind dit erg vreemd, ben er al een paar weken mee bezig maar ik kom er gewoon niet uit, ik hoop dan ook dat iemand mij kan helpen. Bijvoorbaat dank!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je de chipset-drivers van je mobo ook volledig geinstalleerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Oh Sorry te vertellen, nieuwste VIA 4in1 volledig geïnstalleerd! Tevens meerdere versies geprobeerd.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:57
En wat voor Forceware driver geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, forceware? Dat is mij onbekend

• The__Virus
NVidia drivers...?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Heeft die plank niet gewoon onboard audio?

Als je je audigy (die xp zelf wel herkent) gebruikt heb je idd wel geluid, maar toch ook een vraagtekentje. Onboard sound eens uitschakelen in je bios ;)

Kwa spellen: Wat voor drivers heb je nu? de Microsoft drivers of nieuwere vanaf nvidia? Dat laatste lijkt me wel zo handig.

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 01-12-2006 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah, nieuwste NVIDIA drivers geïnstalleerd!

Ik heb het gevonden! Ook al heeft deze plank geen onboard audio, in de BIOS stond ook wel een ACAudio 97 apparaat. Die heb ik uitgezet en hij is weg! Goede opmerking, danku!

Vind het wel vreemd dat mijn spellen nog steeds niet willen draaien

• The__Virus
Komt omdat de laatste Forceware de Geforce4 niet meer ondersteund. Installeer driver 78.01 (te vinden in het archief), die levert over het algemeen zeer goede prestaties.

Verwijderd

Topicstarter
78.01 succesvol geïnstalleerd maar spellen draaien nog voor geen meter. Ik snap het niet, ben haast in staat de computer uit het raam te gooien. Maar is een beetje een duur grapje.
Pagina: 1