[showcase] Bosbrandje

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Vandaag zag ik vlak voor 't Staring College een klein bosbrandje ontstaan, jochies met wat vuur spelen, en tsjop, de boel fikte. Snel naar huis gefietst om een camera te pakken.

#1 overzichts pic, niet erg speciaal, maar moet ffies de situatie in beeld brengen:
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/761/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/763/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/764/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/765/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/767/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/772/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/773/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/774/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/775/medium

#10 de school directeur
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/v2/gallery/image/776/medium

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, eigenlijk zijn 't wat snelle foto's, je hebt maar een paar minuten, en je klikt gewoon heel veel, met de hoop dat je wat moois ziet. Opzich wel goed oefenen, of je in korte tijd wat kan. Ik vond 't wel aardig zo. Wat jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 03-04-2008 00:14 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

2 3 5 en 6 vind ik persoonlijk erg goed gelukt

En dan met name 3 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 17:18
Best aardige foto's ja. Goede kleuren en contrast.
Foto 9. is wel een beetje wazig...

Foto 2. en 5. zijn de beste!
De foto's 6. t/m 9. zijn wel een beetje eentonig. Misschien had je ze uit wat verschillende punten kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik vind nummer 7 erg mooi. Ziet er erg heroïsch uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij #8 heb ik zoiets van: "Euh, de brand is dáár hoor...." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:01
Nummer 5 vind ik persoonlijk heel mooi, het je er aan gefotosoept of hoort dat zo, dat donkere aan de zijkant.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat is vignetting, stel ik in in mijn Raw Convertor, om zo aandacht meer te tunnelen naar onderwerp. Vind 't zelf mooi, meningen zijn verdeeld erover :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als journalistieke serie wel leuk maar ik vind het niet echt heel sterk. Er zit mij net een beetje teveel herhaling en niet boeiende momenten in.
Je geeft al aan dat je maar kort tijd had en misschien was er ook niet zoveel actie maar dan zou ik je selectie kleiner maken.

#1 Eens met je eigen commentaar, als overzicht wel leuk.
#2 Ik vind hem te statisch, mede door de houding en de blik van de brandweerman.
#3 Het vuur in de achtergrond is mooi. Het schuine geeft wel dynamiek maar vind ik net iets te schuin.
#4 Mooi detail, de rook vind ik hier het beste uitkomen.
#5 Goeie foto (één v/d betere voor mij). Vignetting voegt hier echt wat toe.
#6 Ook goed, geeft wat van de actie aan en is mooi voor het overzicht.
#7 Vind ik minder, de compositie vind ik slecht en er gebeurd eigenlijk niets.
#8 Ook hier gebeurd weer weinig, brandweerman staat er idd een beetje bij alsof hij de brand nog aan het zoeken is. Pano formaat komt ook niet lekker uit (is krap bovenin zo).
#9 Voegt weinig meer toe: nog meer mensen op de rug.
#10 Goeie afsluiter: getuige wordt ondervraagd. Gesloten houding van de directeur staat er mooi op.

Over het algemeen gebeurd er minder dan wat je bij een brand zou verwachten en vind ik erg veel mensen van op de rug of van ver af op de foto staan.
Ik denk dat als je dichterbij of vanuit wat andere hoeken had kunnen schieten het al beter uitgekomen was. Of je daar de mogelijkheid voor had weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vind er best mooie foto's tussen zitten, maar zou er zelf geen showcase aan plakken. Ik denk dat je prima shots hebt gemaakt in de tijd die er voor stond, maar in een paar minuten een showcase schieten gaat gewoon niet denk ik, tenminste, niet makkelijk. Vind dit dan eigenlijk ook niet showcase waardig.

Wat ik wel mooi gedaan vind is dat je succesvol steeds een scene hebt neer gezet, kortom, je compositie is niet slecht. De vignettering ben ik niet zo'n fan van, maar dat is persoonlijk.

Wat ik jammer vind is dat bij sommige foto's mensen je frame uit lopen, dat kan mooi zijn, maar dat is bij deze foto's niet gewenst. Verder zou het mooi zijn als je bij foto 2 kon zien waar hij heen keek, is 3 wat krap qua crop en zijn de foto's nogal wisselvallig qua contrast en kleur. Probeer dit gelijk te houden, eventueel de helft kleur en de helft zwart wit, maar niet verschillende tonen van kleur en contrast.

Ik zou zelf hier vast niet beter gehandeld hebben en vast ook geen betere resultaten gehad hebben, maar dat doet niet af aan dat ik dit geen showcase waardige foto's vind.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

[kon het niet laten mode]

Heb je de daders ook op foto? >:)

[/kon het niet laten mode]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
djengizz schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:26:
Als journalistieke serie wel leuk maar ik vind het niet echt heel sterk. Er zit mij net een beetje teveel herhaling en niet boeiende momenten in.
Je geeft al aan dat je maar kort tijd had en misschien was er ook niet zoveel actie maar dan zou ik je selectie kleiner maken.

#1 Eens met je eigen commentaar, als overzicht wel leuk.
#2 Ik vind hem te statisch, mede door de houding en de blik van de brandweerman.
#3 Het vuur in de achtergrond is mooi. Het schuine geeft wel dynamiek maar vind ik net iets te schuin.
#4 Mooi detail, de rook vind ik hier het beste uitkomen.
#5 Goeie foto (één v/d betere voor mij). Vignetting voegt hier echt wat toe.
#6 Ook goed, geeft wat van de actie aan en is mooi voor het overzicht.
#7 Vind ik minder, de compositie vind ik slecht en er gebeurd eigenlijk niets.
#8 Ook hier gebeurd weer weinig, brandweerman staat er idd een beetje bij alsof hij de brand nog aan het zoeken is. Pano formaat komt ook niet lekker uit (is krap bovenin zo).
#9 Voegt weinig meer toe: nog meer mensen op de rug.
#10 Goeie afsluiter: getuige wordt ondervraagd. Gesloten houding van de directeur staat er mooi op.

Over het algemeen gebeurd er minder dan wat je bij een brand zou verwachten en vind ik erg veel mensen van op de rug of van ver af op de foto staan.
Ik denk dat als je dichterbij of vanuit wat andere hoeken had kunnen schieten het al beter uitgekomen was. Of je daar de mogelijkheid voor had weet ik natuurlijk niet.
ja, ik zat ook beetje te denken, nog strenger selecteren, maar zo vond ik 't geheel wat consitenter qua verhaal. Dat dat formaat (krappe bovenin) moet ik toegeven. Ik wou eigenlijk niet dichterbij komen omdat ik ze dan misschien in de weg zit, maar later vroeg de brandweerman naar de foto's, of hij ze mocht hebben, dus heel snel ze in de weg zitten doe je niet. Maar de rest van je commentaar klopt helemaal, er gebeurde ook niet érg veel.

1 van de foto's wordt overigens in de Stentor geplaatst :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Simon schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:44:
1 van de foto's wordt overigens in de Stentor geplaatst :)
Netjes. Weet je al welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Nope, nog niet, maar ik had ze gemaild, en werd snel daarna gebeld, ze plaatsen 'm 2 kolommen breed, gewoon klein artikeltje, wel leuk natuurlijk :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:01
In welke stentor wordt hij geplaatst dan, hier alleen sallands dagblad. Lochem ligt hier niet ver vandaan though. Woon zelf dicht bij Raalte.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Hij kijk nou dat is mn ouwe schooldirecteur :P Ik was het niet hoor van dat brandje ;)

Ik vind het vooral 3, 4 en 5 erg sterke fotos!

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Quipers op 04-12-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Simon schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:55:
Dat is vignetting, stel ik in in mijn Raw Convertor, om zo aandacht meer te tunnelen naar onderwerp. Vind 't zelf mooi, meningen zijn verdeeld erover :P
Ik vind het erg geslaagde, journalistieke foto's! 2,3,5 zijn imho wel de betere "heroïsche" foto's.

Ik quote je voor dit stukje, omdat bij je landschappen vignetting toepast wat imho wel kan en past.
Hierbij vind ik het echter niet kunnen. Ik zie de foto's als een reportage of, zoals gezegd, journalistiek. Hierbij hoort voor mijn gevoel geen vignetting bij, maar dat is weer mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind de vignetting wel lekker juist. Het geeft je echt zo'n gevoel alsof je door een luikje naar een andere wereld kijkt.
</poetische modus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mithras86 schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:02:
[...]

Ik vind het erg geslaagde, journalistieke foto's! 2,3,5 zijn imho wel de betere "heroïsche" foto's.

Ik quote je voor dit stukje, omdat bij je landschappen vignetting toepast wat imho wel kan en past.
Hierbij vind ik het echter niet kunnen. Ik zie de foto's als een reportage of, zoals gezegd, journalistiek. Hierbij hoort voor mijn gevoel geen vignetting bij, maar dat is weer mijn mening ;)
jij kan 't ethisch niet kloppend vinden, je wilt de waarheid zien in nieuwsfoto's toch? Maar de fotograaf kadert, de fotograaf belicht, de fotograaf zoomt. De fotograaf staat op een plek. Fotografie het meest liegende middel wat er bestaat, het maakt de meeste indruk en verkoopt de hardste leugens. Ik heb hier het verhaal van diegene vertelt die ernaast staat, dat is wat een journalist moet doen, niet mensen voorliegen met een zogenaamde waarheid :P Klinkt allemaal beetje erg ver doorgedraven, maar dat is voor mij de reden waarom ik hier zeg, ik geruik 't ook hier. :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Nette platen, vooral 2! en 5 :). Zo'n gelegenheid krijg je natuurlijk niet vaak, of heb je ze 'n aanzetje gegeven :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

"Kom op jongens, gewoon die hele jerrycan erover!" :P

Mooie foto's! De dubieusheid van nummer 4 vind ik heel leuk gevonden. Het heeft iets mystieks, de rook had ook mist kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 05-12-2006 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 en 8 vind ik echt heel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
ik vind 10 een erg mooie foto
Pagina: 1